Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 14 listopada 2007, 12:51

autor: Wolfen

Metal Gear Online - przed premierą

Przygotowywana przez Konami sieciowa odsłona Metal Gear zapowiada się smakowicie już choćby dlatego, że jest jedną z niewielu produkcji nastawionych na rozgrywkę wieloosobową, a przeznaczonych na konsolę Sony.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PS3.

Seria Metal Gear zaczyna powoli stawać się istnym tasiemcem. Warto jednak zaznaczyć, że niemal każda nowa jej odsłona, bez względu na platformę, zbiera bardzo wysokie oceny i pochlebne opinie. Na odbywających się niedawno targach Tokyo Game Show pojawiły się informacje, które na pewną zadowolą fanów przygód Solid Snake’a.

Na przyszły rok zaplanowano wypuszczenie dwóch produkcji spod znaku MG. Pierwszą jest opisana w naszej zapowiedzi gra Guns of the Patriots, natomiast druga to omawiany właśnie Metal Gear Online. Jak sama nazwa wskazuje, produkcja będzie przeznaczona do rozgrywki wieloosobowej, co od razu nasuwa skojarzenia z nowościami przedstawionymi w Metal Gear Solid 3: Subsistence. Warto dodać, że obie pozycje mają pojawić się jedynie na Playstation 3.

Według autorów wszyscy, którzy zetknęli się w przeszłości z Subsistence, będą czuli się jak w domu. Wszystko to dzięki zachowaniu ogólnych koncepcji w mechanice gry. Rozgrywkę będziemy obserwować zza pleców kontrolowanej przez nas postaci. Odstępstwem od takiego stanu rzeczy stanie się celowanie. Wtedy kamera ustawi się nad ramieniem naszego bohatera, co znacznie podniesie nasze szanse na oddanie celnego strzału.

Twardziele też mają uczucia

Ponieważ Metal Gear Online będzie nastawiony przede wszystkim na rozgrywkę wieloosobową, w której zmierzy się do szesnastu graczy naraz, autorzy przygotują specjalny system ułatwiający koordynację poczynań zawodników. SOP, bo tak ów sposób komunikacji będzie się zwać, zapewni graczowi szybki dostęp do najważniejszych informacji o każdym członku drużyny. System ma się opierać na specjalnych implantach wszczepionych każdej postaci na mapie. Dzięki temu nie tylko będziemy przez cały czas znali pozycję naszych współtowarzyszy, ale również poznamy całą masę szczegółów, takich jak na przykład stan zdrowia lub miejsce pobytu widzianego przeciwnika. Według twórców, SOP umożliwi lepszą współpracę między zawodnikami, co będzie stanowić fundamentalny czynnik rozgrywki. Żeby było jeszcze ciekawiej, gracze otrzymają możliwość hakowania tych komunikacyjnych systemów, przez co każdy będzie mógł wejść w posiadanie informacji o drużynie przeciwnej. Wtedy na mapach pojawią się pozycje wszystkich nieprzyjaciół, co znacznie ułatwi prowadzenie walki. Oczywiście cały system ma działać automatycznie, aby niepotrzebnie nie absorbować uwagi zawodników.

Ważną rolę będą odgrywały przygotowywane przez twórców mapy, na których przyjdzie toczyć nam boje. Niestety w chwili obecnej nie ma zbyt wielu informacji o lokacjach, jakie odwiedzimy w trakcie rozgrywki. Wiadomo tylko tyle, że wszystkie mają zostać osadzone w charakterystycznym klimacie, znanym z poprzedników. Aby pojedynki były wciągające i dynamiczne, każda z map będzie naszpikowana całą masą różnorakich przeszkód, takich jak ściany, gruzowiska i tak dalej.

Najlepiej widać to na przykładzie dostępnego w sieci filmu, na którym gracze prowadzą walkę w ruinach zbombardowanego miasta. Ogromna liczba zakamarków, dachów, murów itd. oferuje wiele nietuzinkowych rozwiązań taktycznych. Niezdyscyplinowane teamy nie potrafiące wykorzystać przewagi, jaką oferuje teren, szybko padną łupem zorganizowanych drużyn.

Battlefield jest najlepszy, gdy nie jest realistyczny
Battlefield jest najlepszy, gdy nie jest realistyczny

Przed premierą

Pierwsza prezentacja Battlefielda 2042 wzburzyła część fanów, którzy zarzucają mu odejście w kierunku kompletnie nierealistycznej rozgrywki. BF skończył się na Kill ‘Em All. Otóż nie – Battlefield właśnie wraca klimatem do swoich najlepszych czasów.

Graliśmy w Rainbow Six Extraction - Ubisoft pozazdrościł CoD-owi trybu zombie
Graliśmy w Rainbow Six Extraction - Ubisoft pozazdrościł CoD-owi trybu zombie

Przed premierą

Seria Rainbow Six od lat nastawiona była przede wszystkim na taktyczną rozgrywkę sił specjalnych. Tym razem gra zabiera naszych Operatorów do świata żywcem wyjętego ze Stranger Things i mówi, że to wcale nie tryb Zombie z Call of Duty.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?