Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 23 października 2007, 11:07

autor: Łukasz Gajewski

Soldier of Fortune: Payback - zapowiedź - Strona 2

Pierwszy Soldier of Fortune powstał w 2000 roku. W roku 2007 światło dzienne ujży trzecia odsłona tej serii, tym razem z podtytułem Payback.

Pierwszy zaprezentowany przed wydawcę filmik z gry był wyjątkowo mało krwawy. Wśród fanów pojawiły się obawy, że produkt finalny będzie pozbawiony charakterystycznej dla serii brutalności i latających dookoła fragmentów ciał. Okazało się jednak, że lęki te są niepotrzebne i że osoby spragnione hektolitrów krwi nie będą mogły narzekać. Patrząc od strony technicznej, ciało każdego przeciwnika podzielone będzie na 36 kawałków – sami się domyślcie, czemu ma to służyć. Poza kawałkami mięcha armatniego, w powietrzu latać będą również pokrywające je ubrania, a postrzeleni przeciwnicy będą obwicie i widowisko krwawić.

Grafika wygląda przyzwoicie, ale Crysis to nie jest.

W zaprezentowanych fragmentach gry widać nowoczesną fizykę, opartą na interakcji ze środowiskiem: wybuchające granaty, zbiorniki z paliwem wytwarzające falę uderzeniową, możliwość niszczenia sporej części scenografii. Jakość grafiki trudno jednak w tej chwili ocenić. Nieliczne screenshoty i filmy (w większości słabej jakości) są zbyt wyrywkowe, aby powiedzieć coś konkretnego. O ile część modeli postaci, rodzajów broni czy tekstur wygląda nieźle, to inne prezentują albo etap wczesnej bety, albo co gorsza niedopracowany produkt. Podobnie jest z animacją. Wiele z zaprezentowanych scen sprawia pozytywne wrażenie – wrogowie poruszają się naturalnie i płynnie, a na trafienia reagują wyjątkowo naturalistycznie. Gdzieniegdzie widać jednak błędy – być może już usunięte.

Nie ukrywam, że mam mieszane odczucia wobec tej gry. Activision wyda ją w czasie, gdy na rynku strzelanek zrobi się bardzo ciasno. Call of Duty 4, Gears of War PC, Unreal Tournament 3, Crysis, nowy Painkiller… Bez komentarza. W tej sytuacji łatwo zrozumieć decyzję Activision, które postanowiło wydać SoF3 jako tytuł budżetowy. W sytuacji, gdzie sam wydawca wykazuje się brakiem wiary w swój produkt, można mieć poważne obawy co do jego jakości. Autorzy wciąż mało pokazali i powiedzieli. Czy to znaczy, że chcą zostać czarnym koniem nadchodzącego wyścigu? A może po prostu oszczędzają na PR-owcach. W sumie lepiej na nich, niż na programistach.

Łukasz „Gajos” Gajewski

NADZIEJE:

  • Dla fanów serii – naturalizm;
  • niezła grafika i dopracowana fizyka.

OBAWY:

  • Kontrowersyjny producent;
  • mało informacji = autorzy nie mają się czym chwalić?
  • produkcja budżetowa
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.