Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 11 października 2007, 13:55

autor: Szymon Błaszczyk

Soulcalibur IV - przed premierą - Strona 3

W przyszłym roku na półki sklepowe trafi wiele wartych uwagi produkcji. Z całą pewnością można do nich zaliczyć Soul Calibur IV.

Przeczytaj recenzję Soulcalibur IV - recenzja gry

Pomimo że Soul Calibur IV jest wciąż w dość wczesnej fazie produkcji i wiele elementów na pewno wymaga poprawy, grafika zarówno na screenach, jak i trailerach już prezentuje się bardzo okazale. Nie ma w tym nic dziwnego. Wszak gra ma obsługiwać tryb 1080p! Efekty zastosowania gigantycznej rozdzielczości są doskonale widoczne – postacie wyglądają ślicznie, tekstury są ostre jak brzytwa, a przedzierające się przez szczeliny światło generowane przez HDR naprawdę może się podobać. Co istotne, według programistów to wszystko ma śmigać w 60 FPSach! Graficy Project Soul coś też przebąkiwali na jednej z konferencji o zniszczalnych obiektach na arenie. Na razie jednak pokazano, że możliwe jest potłuczenie wazy i nic poza tym, a zatem ja póki co do tych obietnic podchodzę sceptycznie.

Proszę się nie bać – to tylko cieniutka igła.

Do premiery gry zostało jeszcze mnóstwo czasu (mówi się o przyszłym roku, ale brakuje konkretów), a więc trudno rokować, czy osiągnie sukces na skalę światową, kradnąc serca fanów Tekkena, czy też dołączy do grona tytułów dobrych, ale niczym szczególnym nie wybijających się. Bo faktem jest, że nadchodząca czwarta część Soul Calibur z całą pewnością nie zejdzie poniżej pewnego poziomu. Tym bardziej dlatego, że seria wreszcie dostanie tryb multiplayer z prawdziwego zdarzenia (w przypadku X360: także poprzez Live'a!), co dodatkowo powinno pozytywnie wpłynąć na sprzedaż oraz odbiór gry. Nie pozostaje nam nic innego, jak już zacząć ćwiczyć paluchy i zbierać kasę.

Szymon „SirGoldi” Błaszczyk

NADZIEJE:

  • Oprawa wizualna już teraz, na wiele miesięcy przed premierą, prezentuje się dobrze;
  • wiele wskazuje na to, że czwarta część będzie równie grywalna, co poprzednie;
  • nowe tryby, postacie, areny;
  • będzie multiplayer;

OBAWY:

  • przydałyby się jakieś zasadnicze zmiany;
  • interaktywne otoczenie na razie jest tylko niespełnioną wizją twórców.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.