Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 23 sierpnia 2007, 11:58

autor: Jacek Hałas

Destroy All Humans!: Path of the Furon - zapowiedź - Strona 3

Ogólne założenia fabuły są niezłe, ale żeby wszystko było zapięte na ostatni guzik, należy też zaprojektować ciekawe misje... będziemy musieli jeszcze trochę poczekać, żeby przekonać się, na co stać nowego producenta.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Nie będzie oczywiście tak, iż cały czas gry spędzimy przemieszczając się o własnych siłach. W Path of the Furon pojawi się nowy latający spodek, a to dlatego, iż Crypto stary model przypadkowo rozbił. :-) Statek kosmiczny tym razem będzie mógł pojawić się w kilku różnych wersjach. Oprócz fajnego lasera zostanie też wyposażony między innymi w samonaprowadzalne rakiety, które dla serii będą zupełną nowością.

Tsunami z kosmosu to to nie jest, ale tornado też może być.

Mając na uwadze to, że Path of the Furon ukaże się wyłącznie na PlayStation 3 oraz Xboxa 360, czyli dwie najmocniejsze obecnie konsole, można się oczywiście spodziewać ulepszeń dotyczących wykonania otoczenia, modeli postaci czy dodatkowych efektów, w postaci dynamicznego oświetlenia i ładniejszych powierzchni obiektów. Ja chciałbym jednak zwrócić uwagę na parę innych detali, które moim zdaniem zyskają uznanie (i zawartość portfeli ;-)) nowych graczy. Mówię tu głównie o dokonywaniu zniszczeń w otoczeniu. Stanie się to szczególnie widoczne, gdy zasiądziemy za sterami latającego spodka. Na opublikowanych już filmach z rozgrywki szczególnie dobrze prezentują się uszkadzania asfaltu, w wyniku czego na ulicach pojawiają się wyżłobienia. Jeszcze ciekawiej zapowiada się niszczenie budynków. Uszkodzenia ścian pojawią się dokładnie w tych miejscach, gdzie nastąpił atak. Ponadto dostateczne „podniszczenie” nawet ogromnego wieżowca spowoduje, iż w efektowny sposób będzie się on mógł zawalić. Wyraźnie widać, iż producent stara się ten element maksymalnie uatrakcyjnić. Jedna z oficjalnie zapowiedzianych już broni latającego spodka umożliwi wystrzelenie ogromnej zielonej kuli, która w wyniku kontaktu z elementami otoczenia będzie mogła doprowadzić do natychmiastowego zniszczenia nawet kilku stojących obok siebie drapaczy chmur. Na podobne efekty będziemy mogli liczyć przyzywając na mapę likwidujące wszystko na swojej drodze tornado. Jednym słowem, miłośnicy demolowania plansz, na wzór choćby ostatniego The Incredible Hulka, będą mieli powody do zadowolenia.

Destroy All Humans!: Path of the Furon zapowiada się świetnie. Premiera jest niestety jeszcze dość odległa. Producent będzie też prawdopodobnie musiał się solidnie wysilić, żeby zapewnić całkowicie płynny przebieg rozgrywki. Przyznam, że początkowo sceptycznie podchodziłem do wiadomości zlecenia prac nad grą nowemu studiu developerskiemu, ale po zapoznaniu się z opublikowanymi już materiałami wszystkie moje obawy zostały właściwie rozwiane. Jeśli tylko autorzy zadbają o interesujące misje oraz wciągający wątek fabularny, powinniśmy otrzymać naprawdę solidną i zabójczo śmieszną grę akcji.

Jacek „Stranger” Hałas

NADZIEJE:

  • lata 70. były wyjątkowo barwnym okresem z naszej historii, będzie więc się z czego naśmiewać;
  • fajna grafika oraz możliwość dokonywania ogromnych zniszczeń w otoczeniu;
  • nowe umiejętności i bronie Crypto;
  • obietnica dodania multiplayera, na temat którego niestety niewiele jeszcze wiadomo (poza tym, że ma być zarówno kooperacja, jak i wzajemne zwalczanie się).

OBAWY:

  • ogólne założenia fabuły są niezłe, ale żeby wszystko było zapięte na ostatni guzik, należy też zaprojektować ciekawe misje... będziemy musieli jeszcze trochę poczekać, żeby przekonać się, na co stać nowego producenta.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.