Destroy All Humans!: Path of the Furon - zapowiedź - Strona 3
Ogólne założenia fabuły są niezłe, ale żeby wszystko było zapięte na ostatni guzik, należy też zaprojektować ciekawe misje... będziemy musieli jeszcze trochę poczekać, żeby przekonać się, na co stać nowego producenta.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Nie będzie oczywiście tak, iż cały czas gry spędzimy przemieszczając się o własnych siłach. W Path of the Furon pojawi się nowy latający spodek, a to dlatego, iż Crypto stary model przypadkowo rozbił. :-) Statek kosmiczny tym razem będzie mógł pojawić się w kilku różnych wersjach. Oprócz fajnego lasera zostanie też wyposażony między innymi w samonaprowadzalne rakiety, które dla serii będą zupełną nowością.

Mając na uwadze to, że Path of the Furon ukaże się wyłącznie na PlayStation 3 oraz Xboxa 360, czyli dwie najmocniejsze obecnie konsole, można się oczywiście spodziewać ulepszeń dotyczących wykonania otoczenia, modeli postaci czy dodatkowych efektów, w postaci dynamicznego oświetlenia i ładniejszych powierzchni obiektów. Ja chciałbym jednak zwrócić uwagę na parę innych detali, które moim zdaniem zyskają uznanie (i zawartość portfeli ;-)) nowych graczy. Mówię tu głównie o dokonywaniu zniszczeń w otoczeniu. Stanie się to szczególnie widoczne, gdy zasiądziemy za sterami latającego spodka. Na opublikowanych już filmach z rozgrywki szczególnie dobrze prezentują się uszkadzania asfaltu, w wyniku czego na ulicach pojawiają się wyżłobienia. Jeszcze ciekawiej zapowiada się niszczenie budynków. Uszkodzenia ścian pojawią się dokładnie w tych miejscach, gdzie nastąpił atak. Ponadto dostateczne „podniszczenie” nawet ogromnego wieżowca spowoduje, iż w efektowny sposób będzie się on mógł zawalić. Wyraźnie widać, iż producent stara się ten element maksymalnie uatrakcyjnić. Jedna z oficjalnie zapowiedzianych już broni latającego spodka umożliwi wystrzelenie ogromnej zielonej kuli, która w wyniku kontaktu z elementami otoczenia będzie mogła doprowadzić do natychmiastowego zniszczenia nawet kilku stojących obok siebie drapaczy chmur. Na podobne efekty będziemy mogli liczyć przyzywając na mapę likwidujące wszystko na swojej drodze tornado. Jednym słowem, miłośnicy demolowania plansz, na wzór choćby ostatniego The Incredible Hulka, będą mieli powody do zadowolenia.
Destroy All Humans!: Path of the Furon zapowiada się świetnie. Premiera jest niestety jeszcze dość odległa. Producent będzie też prawdopodobnie musiał się solidnie wysilić, żeby zapewnić całkowicie płynny przebieg rozgrywki. Przyznam, że początkowo sceptycznie podchodziłem do wiadomości zlecenia prac nad grą nowemu studiu developerskiemu, ale po zapoznaniu się z opublikowanymi już materiałami wszystkie moje obawy zostały właściwie rozwiane. Jeśli tylko autorzy zadbają o interesujące misje oraz wciągający wątek fabularny, powinniśmy otrzymać naprawdę solidną i zabójczo śmieszną grę akcji.
Jacek „Stranger” Hałas
NADZIEJE:
- lata 70. były wyjątkowo barwnym okresem z naszej historii, będzie więc się z czego naśmiewać;
- fajna grafika oraz możliwość dokonywania ogromnych zniszczeń w otoczeniu;
- nowe umiejętności i bronie Crypto;
- obietnica dodania multiplayera, na temat którego niestety niewiele jeszcze wiadomo (poza tym, że ma być zarówno kooperacja, jak i wzajemne zwalczanie się).
OBAWY:
- ogólne założenia fabuły są niezłe, ale żeby wszystko było zapięte na ostatni guzik, należy też zaprojektować ciekawe misje... będziemy musieli jeszcze trochę poczekać, żeby przekonać się, na co stać nowego producenta.