Destroy All Humans!: Path of the Furon - zapowiedź - Strona 2
Ogólne założenia fabuły są niezłe, ale żeby wszystko było zapięte na ostatni guzik, należy też zaprojektować ciekawe misje... będziemy musieli jeszcze trochę poczekać, żeby przekonać się, na co stać nowego producenta.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Path of the Furon, wzorem wielu współcześnie wydawanych gier, będzie stawiał na duże mapy, które w dowolny sposób będziemy mogli eksplorować. W końcowym produkcie ma pojawić się pięć głównych sektorów. Cztery mapy będą reprezentowały wybrane zakątki naszego globu – wspomniane już Las Vegas, Hollywood, Hong Kong oraz Paryż. Na temat piątej lokacji nic konkretnego na chwilę obecną nie wiadomo. Można się tylko domyślać, iż akcja rozegra się poza obszarem Ziemi, najprawdopodobniej na jakiejś innej planecie lub w alternatywnym wymiarze.

Obiecałem omówić wybrane umiejętności Crypto, których wykorzystywanie będzie nie tylko koniecznością, ale i powinno sprawiać dużą frajdę. W Path of the Furon pojawią się zarówno znane (ale mocno podrasowane) zdolności, jak i zupełnie nowe, których zasady działania trzeba będzie poznać od podstaw. Jedną z doskonale znanych już zabawek Crypto jest sonda analna, której zasad działania nie muszę raczej dokładniej objaśniać. Sonda przyczepia się do ciała człowieka w wiadomym miejscu, sprawiając, iż po chwili pozyskamy cenne DNA. Nowością w Path of the Furon będzie między innymi możliwość równoczesnego posyłania kilku sond. Inne ciekawe narzędzie zagłady będzie działało na zbliżonych zasadach do ogromnego magnesu, przysysając do siebie zarówno niewinnych ludzi, jak i inne obiekty z otoczenia. Uwięzione w taki sposób istoty czy przedmioty będzie można następnie efektownie odrzucić.
Jednym z dwóch najciekawszych w moim przekonaniu gadżetów będzie możliwość przyzywania mięsożernej rośliny. Będzie to ogromny potwór, który pojawi się w wyznaczonym przez nas miejscu. Roślinkę będzie oczywiście można karmić, podsyłając w okolicę jej „macek” wybranych przez siebie cywilów. Druga umiejętność na chwilę obecną sprawia wrażenie najbardziej dopracowanej. W grze pojawi się możliwość całkowitego zatrzymywania upływu czasu. Wykorzystywanie tej zdolności nie będzie miało na celu ulotnienia się z danego miejsca z planszy. Wyraźnie widać, iż autorzy będą chcieli zachęcić nas do różnych... hmm... sadystycznych trochę zachowań. Przebywanie w trybie zatrzymania czasu nie zablokuje możliwości używania telekinezy. Zarówno ludzi, jak i przedmioty będzie więc można do woli przesuwać. Możliwości wydają się nieskończone. Będziemy na przykład mogli zebrać grupkę osób i zawiesić ich kilkadziesiąt metrów nad ziemią, czy przesunąć nad ich głowy kilkanaście zebranych z okolicy pojazdów. Wybrane obiekty będzie też można wprawiać w ruch, tak aby po wyłączeniu spowolnienia czasu automatycznie zaczęły się przemieszczać. Moim zdaniem jest to genialny pomysł, który na dodatek nie powinien się szybko znudzić.