Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 sierpnia 2007, 13:31

autor: Łukasz Malik

Art of Murder: Sztuka Zbrodni - pierwsze wrażenia - Strona 2

Atrakcyjna agentka FBI i rytualne morderstwa. Twórcy dwóch Schizmów prezentują swoją nową przygodówkę zatytułowaną Art of Murder: FBI Confidential.

Twórcy wyraźnie dbają o graczy mniej wprawionych w gatunku, poprzez ciekawie przemyślany system podpowiedzi. Gdy klikniemy wielokrotnie w miejsce, w którym musimy wykonać jakąś akcję, nasza bohaterka, głośno myśląc z każdym kliknięciem, coraz bardziej naprowadza gracza na rozwiązanie. Sam padłem „ofiarą” tego systemu. Miałem wejść do kryjówki mafiozów, a mając w ekwipunku łom, niewiele myśląc, próbowałem użyć go w charakterze subtelnego otwieracza okien, niestety bezskutecznie. Z pomocą przyszedł system podpowiedzi, który zasugerował, że musimy zrobić coś, żeby bandyci sami otworzyli okno – wystarczyło zniszczyć stojący nieopodal klimatyzator. Jak widać agentki FBI stosują bardziej wyrafinowane metody. Zresztą jakbym moim łomem zaczął otwierać okno, to gra musiałaby zmienić konwencję i zbliżyć się do Maxa Payne’a, hehe.

Choć pokazana mi wersja zawierała jedynie fragmenty poziomów, które zostaną umieszczone w pełnej wersji i liczba zagadek nie była duża, to wszystkie łamigłówki były logiczne, przemyślane i mieszczące się w standardach gatunku. Cieszy dbałość o szczegóły, przy rozwiązywaniu danego problemu nie jest ważna kolejność wykonywanych czynności, ale rezultat, jaki chcemy osiągnąć.

Nicole Bonnet w całej okazałości. Na większą okazałość nie pozwoliło nam PEGI. ;-)

To nieistotne, czy najpierw włożymy mikrofilm do przeglądarki, a potem włączymy podświetlenie, możemy to zrobić w dowolnej kolejności, dzięki temu ciężej będzie utknąć. Mam nadzieję, że do większości problemów będzie można podejść w ten właśnie sposób. W grze nie będzie elementów zręcznościowych (tutaj tradycjonaliści robią ufffff), ale (arghhh) nasza bohaterka będzie mogła zginąć w kilku momentach. Na przykład, gdy Nicole zostanie pojmana przez bandziorów i przywiązana do krzesła, musimy przeskoczyć do stolika, na którym znajdziemy super tajną szminkę rodem z Jamesa Bonda, za jej pomocą przetniemy więzy. To zadanie zrobione zostało w formie mini-gry, w której musimy wykazać się nie lada cierpliwością i dobrą pamięcią. Możemy poruszyć się tylko o jedno pole (a te wyznaczają klepki w zdezelowanej podłodze), problem w tym, że niektóre klepki skrzypią i alarmują mafiozów, którzy dają nam w łeb i musimy rozpocząć zabawę od początku. Tym sposobem metodą prób i błędów musimy znaleźć odpowiednią ścieżkę. Coś mi się wydaje, że to zadanie będzie miało sławę podobną do ciasteczek babuni ze Still Life’a. Takich atrakcji ma być w grze kilka.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.