Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 sierpnia 2007, 15:54

autor: Artur Justyński

Dekaron - test przed premierą - Strona 4

„Żadnej litości dla słabych! Żadnego współczucia dla umierających! Żadnych łez dla zabitych!” – gra skierowana jest do osób powyżej siedemnastego roku życia.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Jeżeli zostaniemy zabici przez któregoś z potworów, automatycznie przeniesiemy się do punktu respawnu. Jeżeli zabije nas inny gracz, odrodzimy się w tym samym miejscu, gdzie zginęliśmy. W przypadku śmierci nic nie tracimy.

Grafika w grze nie jest powalająca, ale jak na MMORPG-a przystało, wszelkie bajery wizualne spadają na drugi plan, liczy się głównie grywalność. Opcje graficzne są skąpe, ograniczają się do zaledwie kilku, które możemy włączyć/wyłączyć, aczkolwiek nie da się ukryć, że przy maksymalnych ustawieniach gra wygląda ładnie. Na gromkie brawa zasługuje zaś wykonanie zbroi, broni, oraz potworów.

Niestety zgoła inaczej ma się strona dźwiękowa gry. Każda lokacja posiada swój własny utwór, lecz niestety utwory te są dość krótkie, więc podczas dłuższego pobytu w jednej strefie może zacząć się nam robić niedobrze... Niezbyt dobrą muzykę rekompensują odgłosy ryczących potworów oraz dźwięk wbijanego w nie żelastwa.

Wyprawa z Rychem na ryby.

Na koniec czas napisać najważniejsze. Gra jest w pełni darmowa. Dlaczego zostawiłem to na koniec? Jest kilka powodów. Głównym jest fakt, że jak ludzie widzą słowa „za darmo”, skazują grę na straty. A to, że grafika sprzed 10 lat zapewne, a to, że za darmo nic nie ma, jak za darmo to bubel itd. Oczywiście, gra mogłaby być płatna, lecz firma Acclaim rozwiązała to w nieco inny sposób. Trzeba przyznać, że nawet nie do końca złośliwy. Jeżeli tylko chcemy, możemy włączyć w grze reklamy, a dokładniej jedną reklamę, pojawiającą się podczas wczytywania kolejnych lokacji (wersja na prawie pół ekranu) oraz co jakiś czas w prawym górnym rogu ekranu – jest ona na tyle mała, że nie przeszkadza w graniu. Ale po co w ogóle dawać możliwość włączenia reklam, skoro mogą być nieaktywne, a gra dalej będzie darmowa? Tutaj twórcy znowu przyszykowali małą niespodziankę. Jeżeli gracz ma włączone reklamy, za każdego zabitego stwora otrzymuje 10% więcej doświadczenia. Niby nic, ale możliwość zdobywania większej ilości doświadczenia kosztem wyświetlania niewielkiego banneru to bardzo atrakcyjne rozwiązanie.

Gra jest w fazie beta-testów, generalnie nie jest źle, a są spore szanse, że w finalnej wersji będzie lepiej. Gorąco zachęcam wszystkich do samodzielnej zabawy.

Artur „Arxel” Justyński

NADZIEJE:

  • mocny konkurent wśród darmowych MMORPG-ów;
  • różnorodne lokacje, brak monotonni;
  • mocno zróżnicowane postacie;
  • przyzwoita grafika;
  • duża dawka przemocy i przekleństw może przyciągnąć ludzi. ;-)

OBAWY:

  • słaba muzyka;
  • mała liczba questów;
  • walka o moby – w niektórych lokacjach;
  • ubogi ekwipunek.
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.