Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 27 sierpnia 2007, 12:49

autor: Stranger

Jagged Alliance 3 - przed premierą

Ujawnione do tej pory informacje z jednej strony powinny cieszyć, z drugiej jednak pojawiają się liczne obawy. Podobać może się przede wszystkim to, że producent stara się za wszelką cenę upodobnić JA3 do drugiej odsłony serii.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Już drugi raz spotkała mnie przyjemność przygotowania zapowiedzi trzeciej odsłony cyklu Jagged Alliance. Z jednej strony bardzo mnie to cieszy, bo mogę poruszyć wiele interesujących kwestii, z drugiej jednak martwi, że nie możemy się doczekać premiery finalnej wersji. Parę lat temu napisałem artykuł, który przybliżał produkowaną w tamtym czasie grę Jagged Alliance 3D. Ci Czytelnicy, którzy w miarę na bieżąco śledzą rozwój serii Jagged Alliance, powinni doskonale wiedzieć, iż doszło do zerwania współpracy pomiędzy wydawcą (Strategy First), a developerem JA3D. Pozostałych zainteresowanych zapraszam natomiast do zapoznania się z zapowiedzią gry JAZZ: Hired Guns, gdyż to właśnie tam dokładniej przedstawiłem okoliczności tego zdarzenia. Fanów serii Jagged Alliance powinno obchodzić jedynie to, że projekt ten nie umarł. Wydawca powierzył bowiem pieczę nad tym projektem nowej firmie i to właśnie tej grze przyjrzymy się dzisiaj z bliska. Będzie to tym bardziej możliwe, iż po kilkumiesięcznym okresie całkowitej ciszy zdecydowano się wreszcie przedstawić pierwsze konkrety.

Żar taktycznych tropików.

Akcja najnowszej odsłony serii Jagged Alliance ma rozgrywać się na terenie fikcyjnego południowoamerykańskiego państewka. Będą to najprawdopodobniej czasy nam współczesne, co powinno zagwarantować między innymi obecność nowocześniejszego uzbrojenia. W trakcie zabawy przejmiemy oczywiście kontrolę nad drużyną wynajętych przez siebie najemników, o których szerzej napiszę już za kilka chwil. Teraz skupmy się jeszcze na chwilę na kwestiach związanych z fabułą. Przewiduje się, iż wątek fabularny będzie składał się z kilkunastu głównych misji, lecz można będzie oczywiście liczyć na zdecydowanie więcej. Kampania dla pojedynczego gracza w założeniach ma cechować się bardzo otwartą, nieliniową strukturą. Pojawi się też oczywiście możliwość wykonywania różnorakich misji dodatkowych. W grze natrafimy ponadto na pięć różnych ugrupowań, z czego będziemy mogli przyłączyć się do czterech z nich. Będą to między innymi siły rządowe, bądź też prowadzący walkę z władzą rebelianci. Wybór jednej z dostępnych frakcji ma mieć oczywiście niebanalny wpływ na dalszy rozwój wydarzeń. Chodzi tu między innymi o różne cele przy podejmowaniu kolejnych działań. Siły rządowe mogłyby na przykład dążyć do utrzymania jakiegoś strategicznego punktu. Wykonując zadanie dla rebeliantów konieczne będzie natomiast jego przejęcie, czy dokonanie sabotażu.

Grałem 4 godziny w King’s Bounty 2 i jest lepiej niż sądziłem
Grałem 4 godziny w King’s Bounty 2 i jest lepiej niż sądziłem

Przed premierą

King’s Bounty wraca z pełnoprawnym sequelem. Seria doczekała się bardzo wyraźnych zmian, a my mogliśmy spędzić z nią kilka godzin i zobaczyć, jak te zmiany sprawdzają się w praktyce.

Czy Transport Fever 2 będzie Transport Tycoonem nowej generacji?
Czy Transport Fever 2 będzie Transport Tycoonem nowej generacji?

Przed premierą

Parę dni temu odwiedziliśmy Berlin, aby wsiąść do pociągu niebyle jakiego i ruszyć w stronę Poczdamu. Na pokładzie spotkaliśmy się z deweloperami Transport Fever 2 i zagraliśmy w ich nową produkcję.

Czekaliście na The Settlers w starym stylu? No cóż, nie tym razem
Czekaliście na The Settlers w starym stylu? No cóż, nie tym razem

Przed premierą

W The Settlers uwagę zwraca możliwość nietypowego podejścia w zajmowaniu nowych terytoriów – i wszystko byłoby fajnie, gdy nie to, że klimatu Osadników sprzed lat nie poczułem.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
27.08.2007 13:36
😈
Darko530
50
Pretorianin

Będzie bardzo ciekawie - JA WAM to mówię!!!

27.08.2007 18:06
odpowiedz
zanonimizowany205467
53
Senator

Nie sposób nie zgodzić się ze Strangerem. Na dzień dzisiejszy gra o wiele za bardzo przypomina Silent Storma. To właściwie jest SS, tyle że trochę zmodyfikowany. Do tego gra jest w znacznym stopniu "okrojona" z możliwości jakimi dysponował Jagged Alliance 2. Sądzę że na razie to chyba za mało żeby tą grę nazwać pełnoprawnym sequelem. Co z tego skoro i tak gierka może być całkiem, całkiem:-). Nie zmienia to jednak faktu że na coś naprawdę "niezwykłego" przyjdzie nam poczekać aż do premiery "Jagged Alliance IV", lub polskiej / angielskiej wersji "7,62" (która najprawdopodobniej ukaże się w przyszłym roku).

27.08.2007 21:09
Scatterhead
odpowiedz
Scatterhead
107
volvo plz

wygląda jak gra z 2000 roku

27.08.2007 21:18
Faer
😡
odpowiedz
Faer
46
Konsul

Scatterhead ,a czy to ważne ?!

27.08.2007 21:29
Scatterhead
odpowiedz
Scatterhead
107
volvo plz

gdyby było to zrobione specjalnie to absolutnie nie, ale tutaj widać nieudolne wysiłki grafików

27.08.2007 21:57
Misza
odpowiedz
Misza
117
Prefekt

ehkm... akurat miałem okazję posiedzieć kilkanaście minut z jednym z poziomów i akurat oprawa graficzna to całkiem przyjemny element tej odsłony (nakręciłem się kamera w prawo i w lewo, oglądając lokacje z różnych kątów i w różnym przybliżeniu).

28.08.2007 06:51
Stalker1
odpowiedz
Stalker1
40
wkurzający typ

w końcu jakas turowka :D mi engine SS nie przeszkadza, a nawet bardzo sie podoba :) zobaczymy co z tego wyjdzie

28.08.2007 07:53
Fulko de Lorche
odpowiedz
Fulko de Lorche
65
Gladiator

No cóż, gra rzeczywiście na obrazkach nie odbiega zbyt od tego, co widzieliśmy w JA2. Może to i lepiej, nie wyobrażam sobie Jaggeda w trybie FPP ;)
Brakiem modelu ekonomicznego zbyt bym się nie przyjmował - nigdy nie był najważniejszy. Chciałbym, żeby wróciły dwie rzeczy
1. Owe oddziały milicji - może nie były zbyt użyteczne, ale czasem się przydawały
2. Możliwość zrobienia super przedmiotów np. giwer z kawałków znalezionego złomu - sznurka, kamienia, rurki itd. Ale to było fajne!

28.08.2007 12:24
odpowiedz
Bibel
142
Konsul

Shadow wyglada jak pol dupy zza krzaka

01.09.2007 20:46
K4B4N0$
odpowiedz
K4B4N0$
6
Senator

"Akcja najnowszej odsłony serii Jagged Alliance ma rozgrywać się na terenie fikcyjnego południowoamerykańskiego państewka." - Czy to oznacza, ze nie zdecydowano sie na Arulco, ni Tracone, czy Nieznajmy nie wiedzial jakie to?

"Początkowe sceny każdej misji będą się co prawda rozgrywały w czasie rzeczywistym, ale ulegnie to zmianie, gdy tylko którakolwiek z dowodzonych postaci zauważy jednostkę wroga" - Czy nie tak bylo do tej pory?

Ten Split-Screen przy akcjach z zaskoczenia(patrz: filmik) wyglada ciekawie.

02.09.2007 11:44
Flyby
😃
odpowiedz
Flyby
182
Outsider

..jak ja nie lubię oglądać słodyczy na wystawie za grubą szybą sklepu .."odklej synku nos od tej szyby tatuś jutrooo ci kupi, jak nie będziesz kladł się na ziemi.." .."Jutrooo? ..tatusiuuu, kiedy będzie jutrooo? .."jutro będzie pojutrze szczeniaku, won do domu.."
..I w końcu to jutro po wielu, wielu dniach nadchodzi, najczęściej po rozbiciu świnki z oszczędnościami - słodycz okazuje się nie tą słodyczą tylko podobną, trochę jest zakurzona i bolą po niej zęby ;)
..Nic to Stranger i tak czekam, dzięki za jaskółkę ;)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze