Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 lipca 2007, 12:01

autor: Maciej Jałowiec

Medieval II: Total War - Królestwa - przed premierą - Strona 3

Creative Assebly zna siłę swoich gier i chętnie wydaje do nich dodatki. Pora bliżej przyjrzeć się najnowszemu z nich, zatytułowanemu Kingdoms.

Stałych fortów – w przeciwieństwie do zamków – nie będzie się dało zamienić w miasta, lecz z drugiej strony zapewnią one królestwu fantastyczne bazy militarne i punkty obronne. Utrzymanie wojska stacjonującego w fortach ma być wyjątkowo niskie, a grube mury i fosa (!) powstrzymają nawet olbrzymie armie przed zajęciem danej prowincji. Nic jednak nie wiadomo o ewentualnych pułapkach na wrogów, takich jak choćby wylewanie gorącej smoły na oblegających żołnierzy.

Nie powiedzieliśmy sobie jeszcze o nowych jednostkach. Spośród debiutujących rodzajów wojsk, na szczególną uwagę zasługują greccy wojownicy wyposażeni w miotacze płomieni. Jak nietrudno się domyślić, żołnierze ci będą siać potworne spustoszenie w walce na średni i krótki dystans. Ciekawie zapowiadają się także wojacy walczący po stronie plemion amerykańskich. Dysponują one specjalnym rodzajem piechoty, który posługuje się w walce... gniazdami os. Rzucenie kilku takich siedlisk owadów w grupę wrogich żołnierzy na 100% obniży ich morale. Jak wspomniałem na początku, Kingdoms dodaje do gry 150 jednostek. Może nie wszystkie będą tak pomysłowe jak miotacze płomieni i gniazd os, ale z pewnością będą one dostosowane stylistycznie do nowych kampanii – na wyprawach krzyżowych spotkamy doskonale wyszkolonych i wyposażonych rycerzy, zaś na Wyspach Brytyjskich dostaniemy pod komendę chętnych do bitki zawadiaków.

Tak wygląda stały fort. Domyślam się, że niejeden gracz w Polsce zechce stworzyć Szlak Orlich Gniazd.

Dodatek wprowadzi również tryb hotseat, pozwalający na zabawę kilku osobom przy jednym komputerze. O ile jestem w stanie zrozumieć, jak to będzie funkcjonować na podglądzie mapy wszystkich prowincji (wszak system tur i tryb hotseat od zawsze świetnie ze sobą współgrały), to już trudno mi sobie wyobrazić prowadzenie bitwy przez dwie żywe osoby przy jednej maszynie. Dzielenie ekranu? A może zastąpienie takich potyczek symulacjami? Prawdopodobnie to drugie. Tryb multiplayer zyska również osiem nowych scenariuszy nawiązujących do kampanii dla pojedynczego gracza. Będzie je można rozgrywać w systemie jeden na jednego lub drużynowo – dwóch na dwóch.

Na zakończenie dodam, że twórcy mają wielkie plany odnośnie serii Total War, lecz na razie nie chcą jej wprowadzać na konsole nowej generacji. Dodatek Kingdoms zapowiada się naprawdę dobrze i miejmy nadzieję, że jesienią recenzenci będą mogli z czystym sumieniem wystawić mu bardzo wysokie noty.

Maciej „Sandro” Jałowiec

NADZIEJE:

  • świetne jednostki i zdolności dowódców;
  • dobrze zapowiadające się kampanie;
  • tryb hotseat;
  • mnóstwo szczegółów (zmiana religii państwowej, pertraktowanie z angielskimi baronami, kradzież technologii, itd.);
  • nareszcie porządne fortyfikacje w postaci stałych fortów otoczonych fosą.

OBAWY:

  • wciąż nie wiemy, jak zostaną zrealizowane bitwy między graczami w trybie hotseat;
  • prawdopodobnie nie uświadczymy pułapek przy oblężeniach.

Maciej Jałowiec

Maciej Jałowiec

Specjalista do spraw marketingu gier wideo. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży i światowej gospodarki. Zawodowo związany z firmą Techland, a wcześniej m. in. z Activision i Perfect World.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!