Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 lipca 2007, 12:01

autor: Maciej Jałowiec

Medieval II: Total War - Królestwa - przed premierą - Strona 2

Creative Assebly zna siłę swoich gier i chętnie wydaje do nich dodatki. Pora bliżej przyjrzeć się najnowszemu z nich, zatytułowanemu Kingdoms.

Na koniec pozostawiłem sobie kampanię, o której na razie wiemy najwięcej. Opowiadać ona będzie o zmaganiach na Wyspach Brytyjskich. W jej ramach będziemy mogli objąć panowanie nad Anglią, starającą się utrzymać władzę nad wszystkimi podbitymi terenami oraz próbującą się zabezpieczyć przed wybuchem walk wewnętrznych. Oczywiście, nic nam nie będzie stało na przeszkodzie, by poprowadzić do zwycięstwa licznych wrogów Anglików – Szkotów, Walijczyków lub Irlandczyków, starających się uniezależnić od króla Henryka III. Dodatkową frakcją w tej kampanii są również Wikingowie najeżdżający wówczas Wyspy Brytyjskie.

Kampania brytyjska ma być szybka i dynamiczna, między innymi dlatego, iż walczące ze sobą narody od samego początku będą ze sobą sąsiadować. Znanych z podstawki rebeliantów mają zastąpić możnowładcy pod wodzą Szymona z Montfront, dążącego do zdetronizowania angielskiego monarchy. Grając Anglią, konieczne będzie zlikwidowanie tego zagrożenia, natomiast Szkocja, Walia i Irlandia będą mogły zawrzeć sojusz z baronami i wspólnie wystąpić przeciwko Henrykowi III.

Chester, Montgomery, Lancaster... to już nie są prowincje, tylko hrabstwa.

Jak widać, kampanie dość różnią się między sobą, zarówno pod względem miejsca akcji, jak i wykorzystywanych technik w walce. Twórcy zapewniają, że dopilnują najdrobniejszych szczegółów, by każde z czterech drzewek technologii było oryginalne, interesujące i miejscami zaskakujące. Na szczęście, pole do popisu jest tutaj całkiem spore, a biorąc pod uwagę niewątpliwe doświadczenie ludzi z Creative Assebly, ich obietnice wkrótce znajdą pokrycie.

Jak już wspominałem, dodatek wprowadzi do gry znamienitych historycznych wodzów, z których każdy będzie dysponował unikalnymi zdolnościami. Wiadomo na przykład, że bizantyjski władca Manuel będzie mógł w przeddzień bitwy wysłać do obozu przeciwnika kilku szpiegów, których zadaniem będzie opłacenie jak największej liczby wrogich żołnierzy, by odmówili wykonywania rozkazów w kluczowych momentach walki. Wyobrażacie to sobie? Olbrzymia, wielotysięczna armia kroczy doliną, z każdym krokiem zbliżając się do oponentów, gdy nagle połowa wojaków się zatrzymuje i stwierdza, że nie będzie walczyć z ludźmi Manuela! Następuje rozbicie szyku, dezorganizacja i ogólny chaos, przechylający szalę zwycięstwa na stronę bizantyjskiego cesarza.

Inną pomocną i ciekawą zdolnością odznaczać się ma Ryszard Lwie Serce. Jego umiejętność, określana jako „Serce lwa” polega na wygłoszeniu specjalnej mowy, która dodaje odwagi wszystkim sojuszniczym jednostkom uciekającym z pola bitwy, niezależnie od tego, jak daleko znajdują się one od władcy. Uciekinierzy, słysząc podnoszący na duchu głos Ryszarda, odzyskują morale i chętnie wracają do walki.

Ponieważ Kingdoms skupia uwagę na terenach mniejszych niż przedstawiona w podstawce Europa i jej okolice, twórcy muszą te terytoria zapełnić większą liczbą miast i zamków, by uczynić je atrakcyjnymi. Tak też się stanie – składające się niegdyś z niecałych dziesięciu prowincji Wyspy Brytyjskie będą w Kingdoms podzielone na kilkadziesiąt mniejszych jednostek terytorialnych, z których każda będzie miała własną miejscowość z ośrodkiem władzy samorządowej. Oprócz znanych wcześniej miast i zamków, będziemy mogli stawiać na podległych terenach nowy rodzaj zabudowy, tak zwane stałe forty.

Maciej Jałowiec

Maciej Jałowiec

Specjalista do spraw marketingu gier wideo. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży i światowej gospodarki. Zawodowo związany z firmą Techland, a wcześniej m. in. z Activision i Perfect World.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.