Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 5 lipca 2007, 12:35

autor: Patrycja Rodzińska

Sinking Island - przed premierą - Strona 3

Jak wilka do lasu, tak Sokala ciągnie w stronę detektywistycznych klimatów. Benoit Sokal stworzy kryminalną przygodówkę w swoim stylu. Bardzo mroczną, z pozytywnym bohaterem tylko trochę mniej złym aniżeli przestępcy, których posyła za kratki.

Przeczytaj recenzję Sinking Island - recenzja gry

Motyw odciętej od świata wyspy, jej zagadkowy gospodarz, zagadkowe morderstwo i dziesięciu podejrzanych. Nie można nie odnieść wrażenia, ze fabuła poniekąd nawiązuje do najlepszej powieści Agathy Christie: Dziesięciu Małych Murzynków. (Znanej częściej jako: I nie było już nikogo). Szczególnie, że to jedna z ulubionych pisarek Sokala. W grze można doszukać się jeszcze jednego elementu tak charakterystycznego dla Christie – zamkniętej przestrzeni. U Christie detektyw na zamku, wyspie, bądź statku rozwiązywał zagadkę, zbierał podejrzanych w jednym pokoju, a następnie wskazywał winnego. Sinking Island pod tym względem pachnie kryminałami Christie. Co więcej Jack Norm to przenikliwość i aptekarska precyzja detektywa Herculesa Poirot, co w konsekwencji zmusi graczy do całkiem intensywnego myślenia. To od gracza będzie zależało, w jaki sposób poprowadzi śledztwo i czy zdoła przed upływem trzech dni, nim wyspa zniknie pod wodą, zebrać dowody, odtworzyć wydarzenia i wskazać winnego. Ta swoboda w prowadzeniu śledztwa wpłynie na nieliniowość rozgrywki, co będzie miało swoje minusy – nieprzemyślany sposób zbierania dowodów zakończy się porażką śledztwa.

Walter Jones, zanim stał się ofiarą morderstwa, był szczęśliwym właścicielem uroczego acz zbyt dużego hotelu, na uroczej acz zbyt małej wyspie.

Gra została napisana na ulepszonej wersji silnika Paradise – Opalium. Sinking Island od strony graficznej przygotowuje doświadczony, bo istniejący od 1991 roku team ze Słoweni – Art Rebel. Co do ścieżki dźwiękowej plotka głosi, że muzyką miałoby się zająć Knockin’ Boots Production, studio założone w 1994 roku przez Dymitra Bodiańskiego, który współpracował już z Sokalem przy Amerzone, Syberii oraz Paradise.

Zgodnie z zapowiedziami White Birds Productions, na Sinking Island przygody Norma nie zakończą się. W każdej z kolejnych części ma zmagać się z inną kryminalną sprawą.

Wiadomo już, że Sinking Island oprócz wersji pecetowej wyjdzie na platformę NDS. Gra na NDS-a będzie różniła się od swojej pecetowej wersji wyłącznie perspektywą: nie z trzeciej a z pierwszej osoby. To nie koniec planów wydawniczych. White Birds planuje przenieść grę na telefony komórkowe, a także, podobnie jak w przypadku Paradise, wydać Sinking Island w formie komiksu.

Dziesięciu podejrzanych. Kto zabił?

Niewątpliwie czas trwania rozgrywki ma wpływ na sukces marketingowy gry. Psychologia zachowań konsumenckich nie różni się tu bardzo od zakupu pasty do zębów: dużo równa się lepiej. Jako że Sinking Island to gra specyficzna, w której czas miast wydłużać się ucieka, z założenia jest produkcją dla tych, którzy również z założenia od „dużo” wolą „dobrze”. Rozgrywka będzie trwała mniej więcej 7-8 godzin. Czy Sokal strzela sobie w kolana po raz drugi? Belg odpiera zarzuty, że to zbyt mało, by gra chciała się przyzwoicie sprzedać, przypowiastką o tym, jak to w latach 60 producenci Rolls-Royce’a wypuścili na rynek nowy model, a na pytanie uszczypliwych dziennikarzy, ile koni mechanicznych znajduje się pod maską, za każdym razem odpowiadali: „wystarczająco”.

Miejmy nadzieję, że to wystarczy. Paradise, po którym spodziewano się gry na miarę Syberii, niestety pozostawił niedosyt. Tym razem Sokal, jeśli chodzi o stronę fabularną, jest w swoim żywiole i co najważniejsze nie spieszy się z wydaniem gry, dlatego osobiście jestem dobrej myśli.

Patrycja „Soleil Noir” Rodzińska

NADZIEJE:

  • ciekawa fabuła;
  • swoboda w prowadzeniu śledztwa;
  • trzeba będzie wysilić szare komórki.

OBAWY:

  • patent z kurczeniem się świata może okazać się niewypałem lub skutkować nerwicą u graczy.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.