Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 18 czerwca 2007, 08:43

autor: Jacek Hałas

Project Gotham Racing 4 - zapowiedź - Strona 3

Project Gotham Racing 4 nie powinien zawieść oczekiwań sympatyków poprzednich odsłon tej serii. Nie będzie to superrealistyczny symulator, ale to akurat żaden problem. Miłośnicy wymagających gier mają bowiem Forzę Motorsport 2.

Wyścigi nie będą oczywiście rozgrywane w fikcyjnych lokacjach, a w prawdziwych miastach, w których będziemy mieli do czynienia z wieloma różnymi wariantami tras. Na chwilę obecną zapowiedziano sześć miast. Cztery z nich miłośnikom serii powinny być już znane – Nowy Jork, Las Vegas, Londyn oraz Tokio. Po raz pierwszy pojawią się natomiast metropolie: Szanghaj i St Petersburg, któremu można się już było przyjrzeć na filmiku promującym grę. W PGR4 nie zabraknie oczywiście pełnoprawnego multiplayera. Niestety, na jego temat niewiele jeszcze wiadomo. Można jedynie snuć przypuszczenia odnośnie systemu rankingowego, który z całą pewnością nie zostanie usunięty. Producent powinien też zadbać o nowe atrakcje, w stylu Gotham TV z trzeciej części serii. Na konkretne informacje na temat multiplayera trzeba będzie jeszcze niestety poczekać.

TVR Sagaris jest jednym z kilkunastu oficjalnie pokazanych już samochodów.

W taki oto sposób dotarliśmy do kwestii, która w moim przekonaniu będzie mogła przesądzić o podjęciu decyzji o zakupie PGR4. Mowa tu oczywiście o grafice. Nie powinno dziwić to, iż nowa odsłona Project Gotham Racing zapowiada się pod tym względem bardzo obiecująco. Będziemy przede wszystkim mogli liczyć na szczegółowo wykonane i ładnie animowane pojazdy. Gracze wybaczą więc raczej autorom PGR4 to, że aut nie będzie liczyło się w setkach różnych modeli. Lepiej powinno także prezentować się otoczenie, co będzie widoczne między innymi na przykładzie wspomnianych już wcześniej członków fanklubu. PGR4 ma szanse dużo zdziałać na tym polu. W większości gier wyścigowych podobne elementy są zazwyczaj całkowicie lub częściowo pomijane. Największa rewolucja ma jednak dotyczyć systemu pogodowego. W grze pojawi się realistycznie ukazany śnieg oraz deszcz (co ciekawe – będzie to mogła być zarówno mżawka, jak i potężna ulewa). Efekty pogodowe przyczynią się oczywiście do poprawienia ogólnej jakości grafiki (np. krople deszczu pojawiające się na karoserii wozu). O tak oczywistych sprawach jak realistyczna praca wycieraczek nie ma tu co nawet wspominać. Efekty pogodowe mają być ponadto dynamiczne. Oznacza to, iż będą one zmieniały się w trakcie rozgrywania danego wyścigu. Oby tylko nie wpłynęło to w zbyt dużym stopniu na zawyżenie poziomu trudności zabawy albowiem gracze z pewnością i tak będą mieli pełne ręce roboty, próbując poprawnie pokonywać kolejne zakręty toru.

Project Gotham Racing 4 nie powinien zawieść oczekiwań sympatyków poprzednich odsłon tej serii. Nie będzie to superrealistyczny symulator, ale to akurat żaden problem. Miłośnicy wymagających gier mają bowiem Forzę Motorsport 2. PGR4 powinien w szczególności zachwycić ładną grafiką, jak zwykle przemyślanym trybem kariery oraz rozbudowanym multiplayerem. Premiera gry zapowiedziana została na okolice września bieżącego roku. Warto więc rozglądać się za nowymi informacjami na jej temat, których w najbliższym czasie powinno pojawić się zdecydowanie więcej.

Jacek „Stranger” Hałas

NADZIEJE:

  • gra najprawdopodobniej zachwyci przepięknie wykonaną grafiką;
  • rozbudowany tryb kariery i fajnie zrealizowany multiplayer nie ma się raczej co obawiać;
  • aut też powinno być wystarczająco dużo (choć nie tyle, co w Gran Turismo);
  • bardzo ciekawy pomysł z dodaniem dynamicznie zmieniających się warunków pogodowych.

OBAWY:

  • motocykle? czy to aby na pewno dobry pomysł?
  • PGR4 nie będzie oczywiście ultrarealistycznym symulatorem, ale wielu graczy taki stan rzeczy powinien ucieszyć.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.