Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 18 czerwca 2007, 08:43

autor: Jacek Hałas

Project Gotham Racing 4 - zapowiedź - Strona 2

Project Gotham Racing 4 nie powinien zawieść oczekiwań sympatyków poprzednich odsłon tej serii. Nie będzie to superrealistyczny symulator, ale to akurat żaden problem. Miłośnicy wymagających gier mają bowiem Forzę Motorsport 2.

W PGR4 nie zabraknie również konstrukcji konceptowych. W poprzednich częściach Project Gotham Racing było zazwyczaj tak, iż gracz musiał je sobie odblokować. Na szczególną uwagę zasługuje w tym przypadku Peugeot Flux Concept. Jak zapewne niektórzy Czytelnicy pamiętają, jest to projekt wyłoniony ze specjalnie przygotowanego na potrzeby gry konkursu, organizowanego oczywiście przez firmę Peugeot. Auto moim zdaniem prezentuje się przepięknie. Z całą pewnością producent zadba też o wiele innych interesujących modeli, które będzie sobie można do woli testować. W ostatnich tygodniach świat obiegła także plotka sugerująca, iż w PGR4 pojawią się też motocykle. Czyżby więc producenci Project Gotham Racing wzorowali się na Test Drive Unlimited czy trzeciej części Midnight Club? Osobiście nie jestem przekonany do tego pomysłu. Dodanie motocykli niepotrzebnie wydłuży tylko czas produkcji, potrzebny między innymi na przygotowanie uszkodzeń (i upadków ;-)) oraz modelu jazdy. Skoro już jesteśmy przy tym temacie, PGR4 raczej nie zmieni ogólnego podejścia do rozgrywki. Gra będzie więc mniej złożona chociażby od drugiej Forzy, ale bardziej skomplikowana od dowolnej odsłony serii Need for Speed. Pozostaje też mieć nadzieję, iż autorzy gry zadbają wreszcie o pełnoprawny model uszkodzeń, bądź też dla porządku całkowicie ten element zlikwidują. Nie lubię gier „niezdecydowanych”, w których co prawda uszkodzenia pojawiają się, ale dużego wpływu na zabawę nie mają (lub są to rozwiązania pozbawione całkowicie realizmu).

Jak widać, producenci nie mogą nacieszyć się możliwościami oferowanymi przez nowe efekty pogodowe. ;-)

Pewnych zmian ma się też doczekać tryb kariery, aczkolwiek na ten temat stosunkowo niewiele jeszcze wiadomo. Oczywiste wydaje się być to, że producent nie zrezygnuje ze sprawdzonego w poprzednich częściach serii systemu pozyskiwania Kudosów (tak nazywane są punkty za styl). Otrzymywane one będą za wykonywanie wielu różnych czynności, jak chociażby poprawnych driftów czy unikania uderzania w otaczające tor barierki. Pozwoli to awansować na kolejne szczeble kariery, czy też odblokuje wspomniane już wcześniej nowe modele aut.

Lista planowanych nowości ma objąć między innymi dość ciekawie zapowiadający się system fanów danego kierowcy. Oznacza to, iż gracz w miarę postępów w rozgrywce uzyska swój pełnoprawny fanklub, który będzie się oczywiście sukcesywnie rozrastał. Nie wiadomo jeszcze, w jaki sposób będzie to oddziaływało na wygląd trybu kariery. Ustalono jedynie, że fani pojawią się przy trasie i będą gromkimi brawami zagrzewali do ostrej jazdy swojego idola. Z pewnością producent element ten jeszcze znacznie poszerzy i jednocześnie zwiększy jego znaczenie. Usprawniona ma też zostać inteligencja komputerowych przeciwników, lecz tu na żadne rewolucyjne rozwiązania nie ma co raczej liczyć, gdyż PGR3 zawiesił poprzeczkę na wystarczająco wysokim poziomie.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.