autor: Wojciech Gatys
Ultima Online: Kingdom Reborn - zapowiedź - Strona 3
Ultima Online czuje się świetnie po dziesięciu latach od swych narodzin. Ultimowi zjadacze chleba wciąż chcą płacić tych kilkanaście dolarów miesięcznie i bawić się świetnie w dwuwymiarowym świecie, a szaleństwa World of Warcraft im nie w głowie.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Przy okazji zniknie konieczność używania zewnętrznych dodatków, takich jak UOAssist czy UOAutomap. Projektanci Kingdom Reborn przez długi czas obserwowali usprawnienia, jakie stworzone zostały przez modderów, aby rozgrywka była jak najprzyjemniejsza. Większość z nich zostanie zaimplementowana w nowym pakiecie i konieczność instalowania piętnastu dodatków, każdego z innej parafii – zwyczajnie zniknie. Przebudowana zostanie również sama struktura łączenia się z serwerami UO, co ma znacznie ograniczyć plagę oszustw i exploitów, która dręczy uczciwych graczy. Nowe zabezpieczenia, nowy kod sieciowy, nowe sposoby wykrywania hackerów – to także obiecują ultimowej społeczności mistycy-mitycy.

Ważne jest, że producenci Kingdom Reborn nie są przekonani o swojej absolutnej nieomylności i od razu zapowiadają, że jeśli jakieś nowe rozwiązanie nie przypadnie do gustu graczom (szeroko komentowany jest na przykład zmodernizowany system inwentarza), po konsultacjach ze społecznością istnieje możliwość przywrócenia starej opcji. EA Mythic nie zamierza po prostu zrewolucjonizować UO i pozostawić jej własnemu losowi – dalsze usprawnienia, nowe elementy i ewentualne poprawki wprowadzane będą na bieżąco.

Electronic Arts nie tylko nie zamierza osierocić Ultimy Online, ale Kingdom Reborn ma być (zgodnie zresztą z tytułem) prawdziwym odrodzeniem dla gry. Kilka miesięcy po graficzno-interfejsowej rewolucji do sprzedaży trafi pakiet Ultima Online: Stygian Abyss, który jeszcze bardziej rozszerzy gigantyczny świat UO. Tytułowa otchłań będzie największym lochem, jaki występuje w całej sieciowej ultimie, a zamieszkiwać ją będą gargulce. Co więcej, będziemy mogli wcielić się w jednego z nich i tym samym skorzystać niepowtarzalnych zdolności tej rasy. Gargulce potrafią tworzyć unikatowe przedmioty i broń, rzucać niezwykle potężne zaklęcia, a przede wszystkim – latać! To ostatnie na pewno zachęci ultimowych wyjadaczy do zakupu Stygian Abyss.
Słowem – dziesięć lat na karku, a Ultima Online jakby coraz młodsza! Cały MMORPG-owy świat zastanawia się, jak zrzucić z piedestału World of Warcraft, a tymczasem wydaje się on być smarkaczem i nowicjuszem w porównaniu z sędziwym wiekiem produkcji ś.p. Origin Systems. Pozostaje tylko pogratulować Ultimie doskonałej formy i życzyć przynajmniej kolejnych dziesięciu lat w zdrowiu i z coraz lepszą grafiką.
Wojtek „Malacar” Gatys
NADZIEJE:
- nowa grafika i interfejs;
- ogromny świat;
- nowe dodatki na horyzoncie.
OBAWY:
- czy społeczność graczy przyjmie zmiany z otwartymi rękami?
- zmiany graficzne, ale wciąż 2D;
- spora konkurencja – czy wysiłek na pewno się opłaci?