Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 30 maja 2007, 12:37

autor: Wojciech Gatys

Ultima Online: Kingdom Reborn - zapowiedź - Strona 2

Ultima Online czuje się świetnie po dziesięciu latach od swych narodzin. Ultimowi zjadacze chleba wciąż chcą płacić tych kilkanaście dolarów miesięcznie i bawić się świetnie w dwuwymiarowym świecie, a szaleństwa World of Warcraft im nie w głowie.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

A jest co odświeżać – w tej chwili ogromny świat Ultimy Online to ponad 14 milionów pól, a do przerysowania jest ponad 9000 elementów graficznych. Do tej pory wydano aż siedem „pełnoprawnych” pakietów rozszerzających do gry oraz kilkanaście mniejszych dodatków, a więc roboty jest naprawdę sporo. Choć oczywiście Ultima po „odrodzeniu” wciąż pozostanie dwuwymiarowa, nowoczesne technologie renderingu pozwolą grafikom z Mythic osiągnąć znacznie lepsze efekty, niż było to możliwe dziesięć lat temu. Każdy kamień, postać i przedmiot zostaną namalowane od początku. Niezwykła głębia barw, poprawione animacje i dopracowane modele może nie dadzą UO blasku najnowszych produkcji tego typu, ale na pewno będą miłe dla oka. Dodatkowo w grze pojawią się nowe efekty cząsteczkowe, magiczne mgławice i wyjątkowo wybuchowe animacje zaklęć.

Jak widać w nowej UO jest mniej krwi...

Rewitalizacji ulegnie także interfejs użytkownika oraz samouczek dla tych, którzy swą przygodę z Ultimą Online dopiero chcą zacząć. Jeśli chodzi o ten pierwszy – spece z EA Mythic ujednolicili go i dołączyli sporo opcji, których w 1997 roku jeszcze nikt nie wynalazł. A więc – bardziej przejrzyste menu, techniki przeciągnij-i-upuść, szybkie skróty klawiaturowe i listy rozwijane na pewno ucieszą ultimowców. Całkowicie przebudowane miasto Haven, od którego rozpoczynamy przygodę oraz nowy samouczek – to z kolei próba zyskania nowych graczy, których Ultima często odrzucała swoją złożonością i „hardcorowością”. Jeśli dla kogoś system rozwoju postaci jest zbyt skomplikowany, w grze załączono też „odchudzoną” jego wersję, zwaną Bright Paths czyli – cóż za udana nazwa – „Jasne Ścieżki”.

Ten obrazek pasowałby chyba do każdego MMORPG-a, ale dotyczy Ultimy, wierzcie mi na słowo.

Oczywiście tego typu zmiany nie mogą nie budzić zainteresowania użytkowników Ultimy. Martwią się oni, czy po tak radykalnej zmianie, jaką jest Kingdom Reborn, ich ulubione funkcje i elementy przypadkiem nie znikną. Jakiś czas temu użytkownicy Star Wars Galaxies najlepiej przekonali się o tym, że „rewolucje” nie zawsze wychodzą na dobre i teraz producenci Ultimy są zasypywani pytaniami od przestraszonych ultimowców. Spokojnie, panie i panowie – odpowiadają chłopcy z Mythic i wskazują, że większość zmian tyczy się grafiki, co raczej nikomu nie będzie przeszkadzać, a poza tym przez jakiś czas od uruchomienia Reborn działać będzie „stary” klient 2D, który pozwoli zaawansowanym graczom rozwijać swoją postać w znanych warunkach, a przy okazji testować i przyzwyczajać się do nowych rozwiązań. Oczywiście przed startem zapowiadany jest również otwarty beta-test dla zarejestrowanych użytkowników Ultima Online.

Duży miecz, ale za mało palców.
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.