Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 27 kwietnia 2007, 14:12

autor: Emil Ronda

Shrek Trzeci - przed premierą - Strona 3

Owszem, jest bajkowo, są ładne i dobrze wyreżyserowane filmy przerywnikowe, jest kolorowo. Ale od strony technicznej gra razi przeciętniactwem – słabe tekstury, jeszcze słabsza animacja, często niepłynne przesuwanie ekranu.

Przeczytaj recenzję Shrek Trzeci - recenzja gry

„Hej, koleżanko! Widziałaś, jakie mam alufelgi?” – Osioł

No, niestety. Specjalnie to ta gra odpicowana nie jest. Owszem, jest bajkowo, są ładne i dobrze wyreżyserowane filmy przerywnikowe, jest kolorowo. Ale od strony technicznej gra razi przeciętniactwem – słabe tekstury, jeszcze słabsza animacja, często niepłynne przesuwanie ekranu. Można niby bronić, że grywane demo (dostępne w wersji dla PC i Xboxa 360), że wczesna wersja, że w finalnej będzie lepiej. Nie wierzę. Zbyt dużo gier widziałem na filmowej licencji (niestety większość z nich to średnie lub słabe pozycje), by zakładać, że w grafice zajdą większe zmiany. Może nawet nie zajdą żadne – że tak pesymistycznie przyfasolę.

Dźwiękowo jest już lepiej – postacie potrafią między sobą zażartować i choć może do końskiej dawki humoru z filmu jeszcze daleko, to jednak buduje to swojski, „shrekowy” klimat. Głosy postaci nie są podkładane przez aktorów użyczających ich do filmu, ale brzmią podobnie i wystarczającą dobrze, by młody gracz odniósł wrażenie, że „mówią jak w filmie”.

Za takim ogrem podążyłby tylko osioł...

„Kelner! Marchew dla bohatera!” – Osioł

Przeprowadziłem mały eksperyment dając zagrać w demo żonie, która od zręcznościówek nie stroni. Pograła może pół minuty, wstała od biurka i rzekła: „Ale ta gra głupia. Taki banał”. Mocno powiedzane, ale prawdziwe. Gra jest prosta, ale taka ma być – grupa docelowa jest tu określona nad wyraz wyraźnie: w pierwszej kolejności do gry powinni zasiąść posiadacze mlecznych zębów i pokojów wytapetowanych w Pokemony i inne Teletubisie.

Emil „Samuraai” Ronda

NADZIEJE:

  • gra zręcznościowa bazująca na filmie i kierowana do najmłodszych – takich tytułów na PC wciąż chyba powstaje za mało.

OBAWY:

  • animacja i przede wszystkim scrolling ekranu – słabiutko się to raczej prezentuje;
  • porażająca prostota gry odstraszy starszych graczy, chcących na własną rękę zasmakować przygód ogra.
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.