Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 19 kwietnia 2007, 13:45

autor: Artur Falkowski

Warhound - już graliśmy!

Główną cechą gry w założeniu autorów ma być szeroko rozumiana swoboda. Dotyczyć ona będzie nie tylko wyboru misji, ale również sposobu prowadzenia rozgrywki, a także rozwoju postaci.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Pewnego deszczowego dnia przybyłem do wrocławskiej siedziby Techlandu, by obejrzeć, nad czym aktualnie pracują twórcy Xpand Rally, Chrome oraz zdobywającego całkiem dobre oceny w Polsce i na Zachodzie Call of Juarez. Powitany uprzejmie przez sekretarkę musiałem chwilę poczekać. Po chwili pojawił się spec od PR i zaprosił mnie na pokaz. Na pierwszy ogień poszedł przygotowywany na komputery PC oraz konsolę X360 Warhound, którego bardzo wczesną, grywalną wersję miałem możliwość przetestować.

Zanim jednak to nastąpiło, poznałem założenia i plany dotyczące dalszego rozwoju gry. Warhound będzie przedstawioną z perspektywy pierwszej osoby strzelaniną, z akcją osadzoną w naszych czasach. Wcielimy się w rolę wyszkolonego najemnika, któremu przyjdzie uczestniczyć w wielu porozrzucanych po całym świecie misjach. Tyle w kwestii wprowadzenia. Oczywiście nie brzmi to zbyt zachęcająco, biorąc pod uwagę, że powyższy opis można z powodzeniem przypasować do wielu innych produkcji. Co zatem ma skłonić graczy do sięgnięcia po portfel, co ma sprawić, że Warhound znajdzie swoje miejsce obok innych gier, często tworzonych większym nakładem? Prowadzący prezentację spróbował mi to wytłumaczyć. Oto, czego się dowiedziałem.

W Warhound przyjdzie nam wcielić się w rolę elitarnego najemnika.

Główną cechą gry w założeniu autorów ma być szeroko rozumiana swoboda. Dotyczyć ona będzie nie tylko wyboru misji (do ukończenia tytułu nie będziemy musieli wykonać wszystkich zadań), ale również sposobu prowadzenia rozgrywki, a także rozwoju postaci. Twórcy postanowili bowiem, że prowadzony przez nas najemnik będzie odznaczał się takimi cechami jak alpinizm, mechanika oraz specjalizacja w posługiwaniu się bronią palną. Umiejętności będzie można ulepszyć w trakcie gry, uczestnicząc w specjalnych szkoleniach (np. na strzelnicy nauczymy się lepiej posługiwać bronią, podczas gdy jeżdżąc samochodem podniesiemy zdolność mechanika). Dzięki temu będziemy mogli dostosować rozgrywkę do własnych preferencji.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.