Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 maja 2001, 12:28

autor: Krzysztof Żołyński

Star Wars Galaxies: An Empire Divided - zapowiedź - Strona 4

Star Wars Galaxies to próba stworzenia pierwszej gry z gatunku MMORPG z akcją umiejscowioną w świecie znanym z Gwiezdnych Wojen. Tego ambitnego zadania podjęła się znana chyba wszystkim firma LucasArts.

Skoro mowa o weryfikacji przez życie, automatycznie pojawia się temat śmierci i poziomu brutalności występującego w grze. Producenci zapewniają, że nie będzie on większy niż w innych grach LucasArts, opartych o fabułę Gwiezdnych Wojen, a także ten widziany w serii filmów. Zresztą gra nie jest ukierunkowana na prowadzenie walki. Rzecz jasna może się okazać, że będzie niezbędna, bo będziemy przemierzać olbrzymie przestrzenie, zamieszkałe przez różne istoty, niekoniecznie nastawione pokojowo, a także brać udział w bitwach toczącej się wojny domowej. Zapowiedziano, że sceny walk będą bardzo widowiskowe i opatrzone ładnymi animacjami, toczyć się będą przy użyciu rozmaitych technik i strategii. Jednak gracze, którzy specjalizują się w dyplomatycznych rozwiązaniach i budowaniu politycznych porozumień będą na pewno zadowoleni, a może się okazać, że przez całą rozgrywkę nie wezmą udziału w ani jednej walce. Nie będzie też śmierci z powodu starości.

Jak wspominałem każda postać będzie indywidualna i niepowtarzalna. Posunięto się nawet do tego, że początkowo będzie rozumieć tylko język uniwersalny dla całej galaktyki i swej rasy, a dopiero w miarę kontaktów z innymi osobnikami nabierze umiejętności w porozumiewaniu się nowymi językami. W czasie swego życia będzie gromadzić rozmaite wyposażenie indywidualne, różnego rodzaju pojazdy, a także budować i posiadać budynki oraz strzec dostępu do nich. Jeśli zechcecie kupicie sobie jakieś miłe (bądź nie) stworzenie i wychowacie jak pieska czy kotka. Dotyczy to także wszelkiego rodzaju robotów. Będą one mogły pełnić rozmaite role: służącego, pomocnika, itp. Wystąpi też wiele gatunków i ras, które nie będą grywalne, a będą żyły swoim życiem. Przewidziano też możliwość konfrontacji między graczami, jeśli np.: wyrażą chęć walki ze sobą.

Uczyniono krok w kierunku początkujących graczy. Będą mogli zalogować się do specjalnej strefy odpowiedzialnej za pomoc żółtodziobom. Tam będą mogli spokojnie ćwiczyć lub też skorzystać z pomocy bardziej doświadczonych kolegów.

Ze względu na specyfikę gry online opracowano specjalny engine 3D. Jest on tak przygotowany, aby można było spokojnie zaprezentować całą galaktykę i niezbędne efekty graficzne, nie zapominając jednocześnie, że jest to gra online i nakłada jednak pewne ograniczenia. Wiadomo, że mimo to w grze pojawi się całkiem sporo animacji i filmów ilustrujących przebieg gry i niektóre wydarzenia.

Nie zapomniano też o muzyce i dźwięku, który na pewno pojawi się w grze. Będzie to dobrze znana wszystkim miłośnikom ścieżka dźwiękowa plus cała masa efektów dźwiękowych przygotowanych pod kątem tej gry.

Na koniec jeszcze krótka informacja dla osób szczególnie zainteresowanych techniczną stroną przygotowania gry. Do stworzenia klienta i serwera użyto języka C++. Klient pisany jest pod Windows, a serwer pod Unixa. Do generowania kodu producenci, jak sami podkreślają, używają rozmaitych narzędzi. Za to zdradzili, że do przygotowania wewnętrznego wyglądu gry użyto programu Maya.

Rozruch gry przewidziano na 2002 rok. W oczekiwaniu na ten moment pozostaje nam zapisać się do grup dyskusyjnych i śledzenie postępów w przygotowaniach do rozruchu. Na razie LucasArts nie ogłosił też czy i kiedy zaczną się beta testy.

Krzysztof „Hitman” Żołyński

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.