Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 30 kwietnia 2007, 12:45

autor: Bartłomiej Kossakowski

Conan - przed premierą - Strona 3

Stworzony przez Roberta E. Howarda bohater pojawił się w wielu powieściach, filmach, komiksach i grach, jednak jak przyznali przedstawiciele studia Nihilistic: klimatowi gry najbliżej będzie do książkowego pierwowzoru.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Gra pozbawiona będzie trybu multiplayer i chyba nie ma się co dziwić – wszakże ekipa z Funcomu pracuje równolegle nad grą MMO nazwaną Age of Conan. Jak jednak przyznał Robert Huebner z pracującej nad singleplayerowym Conanem ekipy Nihilistic, ciężko być największym zabijaką w okolicy, gdy dookoła biegają dziesiątki innych graczy. W konsolowym, nastawionym na rzeź Conanie tylko Ty możesz być tym jednym, jedynym Conanem, którego każdy facet się boi, a każda kobieta pragnie. No, takie przynajmniej są zwyczaje w Hyborii.

Tym, co ma świadczyć na korzyść gry, jest także fakt, że historia ma zaciekawić zarówno zupełnie świeżych w temacie, którzy nie znają książek czy filmów z dzielnym herosem w roli głównej, jak i dla tych, którzy już się z nimi zetknęli. Z jednej strony nie ma mowy o wprowadzaniu idiotycznych zmian do istniejącego już uniwersum, ale z drugiej – zgodność z książkowym oryginałem nie przeszkadza w dodaniu kilku nowych lokacji i wydarzeń, które mogą być niespodzianką dla fanów Conana.

Ten czerwony wzór na ziemi to nie nowy dywan Conana...

Choć do premiery gry czeka nas jeszcze prawie rok, już dziś można pochwalić grafikę – zachowując oczywiście wiarę w to, że twórcy wykorzystają najbliższe miesiące na jej dopieszczanie. Sam Conan wygląda nieźle, porusza się naturalnie. Nie można mieć zastrzeżeń do animacji, a wygląd poszczególnych lokacji też może się podobać – tereny są duże, a mimo ogólnego mrocznego klimatu udało się zachować pewną różnorodność jeśli chodzi o miejsca mordów. Ustawienie kamery nie przeszkadza w walce, a to już ważne w tego rodzaju pozycjach. Co z tego, że modele postaci będą piękne, nasz heros będzie mógł wykonywać setki ataków, skoro akcję obserwować mielibyśmy z utrudniającej zabawę perspektywy? Takie zarzuty padały choćby pod adresem twórców powstającego z myślą o Xboksie 360 gry Too Human. W przypadku Conana o podobnej sytuacji nie ma mowy.

Pozostaje mieć nadzieję, że panowie z Nihilistic nie spoczną na laurach, wiedząc, że mają w rękach dobrą licencję i tworzą grę należącą do gatunku, który może zagwarantować sukces. Czy uda im się stawić czoła słynnemu God of War – czas pokaże. Chyba warto poczekać, choć nie myślcie raczej o tej grze jako o prezencie dla młodszego rodzeństwa. Krwi, flaków, urwanych głów, kończyn i fruwających dookoła ciał będzie tak dużo, że mający niedawno swoją premierę, uznany przez krytyków za wyjątkowo brutalny film 300 wygląda przy nowym Conanie jak kolejny odcinek Toma i Jerrego. Jeśli lubicie gry, które pozwalają Wam urządzać zawody na wymyślenie jak najzabawniejszego sposobu zamordowania przeciwnika, ta pozycja powinna się sprawdzić.

Bartłomiej Kossakowski

NADZIEJE:

  • pierwsza poważna mroczna rzeź w klimacie fantasy na PS3 i 360-tkę;
  • doskonała licencja – kto z Was nie chciałby być Conanem?
  • setki sposobów na mordowanie;
  • duża interakcja z otoczeniem.

OBAWY:

  • oby nie okazała się kolejną marną grą korzystającą ze znanej licencji;
  • twórcy muszą popracować nad grafiką – jest dobra, ale na razie nie wypala gałek ocznych.
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.