Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 marca 2007, 13:08

autor: Maciej Stępnikowski

Mercenaries 2: World in Flames - zapowiedź - Strona 2

Najróżniejsze zadania umieszczone w najróżniejszych sceneriach wraz z dostępnym najróżniejszym uzbrojeniem oraz najróżniejszymi pojazdami no i różnymi najemnikami. :-)

Tak to już jest, że każda gra, która odniosła satysfakcjonujący dewelopera i wydawcę sukces, bardzo często doczekuje się kontynuacji – sequela lub prequela. To, co raz dobrze się sprzedało, przeważnie usprawnia się, modernizuje i poszerza w większym lub mniejszym stopniu, aby wydać ponownie pod tym samym tytułem jedynie z numerkiem +1. Oczywiście efekt tego jest różny. A jak wielkie modernizacje ujrzymy w Mercenaries 2: World in Flames?

Mercenaries: Playground of Destruction to wybuchowa gra akcji w trybie TPP wydana na początku 2005 roku na PS2 oraz Xboksa (prace nad wersją PC zostały wstrzymane i nigdy nieukończone). Została bardzo gorąco przyjęta zarówno przez opinię publiczną jak i przez graczy oraz okrzyknięta jedną z niespodzianek 2005 roku. Po pewnym czasie nadszedł czas na sequel, który trafi na platformy tych samych firm: PlayStation 2, PlayStation 3, Xbox 360 oraz na PC!

Jeden z głównych bohaterów Mercenaries, Mattias Nilsson, powraca wraz z innymi najemnikami!

Druga część przygód naszych tytułowych najemników zaprowadzi nas do Wenezueli w sam środek politycznego konfliktu powiązanego z firmami wydobywającymi ropę naftową. Człowiek, który opanował złoża w tamtejszym rejonie, tuż przed rozpoczęciem tego kryzysu wynajął cię do małego zlecenia. Jednak po jego wykonaniu nie zapłacił ci, a przecież podstawowa zasada najemników brzmi, iż KAŻDY płaci. Podczas przemierzania kraju i wykonywania zleceń nasi bohaterowie nie omieszkają zdemolować wszystkiego co się da, zamieniając cały teren państwa w pole bitwy. Akcja ma się rozgrywać w wielu interesujących i bogatych sceneriach – to nie tylko szare bazy wroga. Najemnicy przemierzą dżunglę, małe miasteczka, wyspy, wielkie metropolie z wieżowcami, nie omieszkają też zajrzeć na platformę wiertniczą. Tytułowi najemnicy to czterech bohaterów, w których będziemy mogli się wcielić, którzy od siebie różnią się pod każdym względem, a gra każdym z nich wymaga od nas innego stylu. Wśród nich jest uwielbiany z pierwszej części szwedzki snajper – Mattias Nilsson.

Mercenaries 2, podobnie jak Mercenaries, nie jest zwykłą grą akcji w perspektywie trzeciej osoby. Wyjątkowość tkwi w akcji, która jest bardzo dynamiczna – to „destrukcyjny plac zabaw”, totalna rozwałka, która jest możliwa m.in. dzięki bogatemu uzbrojeniu naszych najemników oraz całej gamy pojazdów, z których mogą korzystać.

Bogaty „asortyment” najemników z pewnością sprawdzi się w „modyfikowaniu” otoczenia gry.

Uzbrojenie... Dokładnie! Gra dopiero tutaj pokazuje swoje bogactwo – właśnie poprzez arsenał oraz dostępne pojazdy, którymi nasi bohaterowie mogą się przemieszczać. Pistolety, karabiny, strzelby, granatniki, broń snajperska, ładunki wybuchowe oraz oczywiście wyrzutnie rakiet. A pojazdy? Praktycznie wszystko, co można spotkać na polu walki i nie tylko: jeepy, ciężarówki, transportery opancerzone, łodzie... Oraz czołgi i helikoptery! Po prostu całe mnóstwo niszczących zabawek! Oczywiście w razie deficytu w środkach transportu zawsze możemy „pożyczyć” najzwyklejszy samochód, ciężarówkę czy nawet śmieciarkę od miejscowych mieszkańców. Należy pamiętać, że aby zdobyć dany pojazd będziemy musieli uprzednio „poprosić” o użyczenie nam go przez właściciela, np. do czołgu wrzucić granat, pilota śmigłowca wysadzić z niego (nawet w powietrzu nad ziemią!), strzelić do kierowcy ciężarówki, tak aby go zastrzelić, ale nie uszkodzić wozu. W grze będzie też możliwość otrzymania wsparcia prosto z nieba m.in. po uprzednim oznaczeniu miejsca zrzutu otrzymamy jakiś pojazd lub też poczęstujemy czołgi wroga bombami z samolotów! Ale to tylko podstawowe kwestie – gracz będzie mógł sam twórczo wybierać i kombinować, jak pokonać wroga. Co powiecie, aby w kierunku obwarowanego budynku skierować się samochodem z podłożonymi ładunkami wybuchowymi, wyskoczyć z pojazdu i wysadzić go, gdy zbliży się do budynku?! Możliwości Mercenaries 2 chyba będą ograniczone tylko wyobraźnią gracza.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.