Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 lutego 2007, 14:32

autor: Emil Ronda

Def Jam: Icon - zapowiedź - Strona 2

Def Jam Icon widzi mi się jako naprawdę udany miks gry muzycznej i dobrej bijatyki. Dobrej, bo za tą grą stoją ludzie odpowiedzialni za bardzo udane Fight Night Round 3.

Przeczytaj recenzję Def Jam: Icon - recenzja gry

Chojraków wybierać będziemy z grupy artystów-reprezentantów wytwórni Def Jam, więc możemy liczyć na obecność takich tuz światowego rapu jak: The Game, Ludacris, BigBoi (Outkast), Ghostface Killah, LL cool J, Method Man czy Nas. Ogółem znajdzie się około 30 fajterów. Jeśli zapytacie o ścieżkę dźwiękową, to nadmienię, że lista tracków nie została jeszcze opublikowana. Ciekawostką jest jednak to, że będzie można podłożyć własne kawałki z twardego dysku i gra dostosuje wydarzenia na ekranie do nowych dźwięków. Świetny pomysł! Pomyśl tylko, że możesz „puścić” własne zbiory Pezeta czy Tede. A możesz nawet dawać wycisk przy kawałkach Dody czy zespołu Akcent – wszystko pulsować będzie do takich właśnie rytmów.

Odpicowali Def Jama

Gra prezentuje się naprawdę okazale. Duże, wyraziste modele postaci są już wizytówką serii, ale teraz wraz z nadejściem nowych konsol walczący wyglądają doskonale. Bardzo podoba mi się ich animacja. Kiedy przeciwnik wyprowadza kopniaka w Twój bok, raper odruchowo osłania się ręką i lekko wygina ciało – wygląda to bardzo naturalnie. Podobają mi się właśnie drobne animacje będące następstwem wyprowadzanych ciosów. Pełne szczegółów otoczenie też robi wrażenie, szczególnie, że jak już wiecie, wszystko tu podskakuje i reaguje na muzykę dobywającą się z głośników. Od strony audio-wideo nowy Def Jam będzie bardzo dopracowaną grą – to pewne. Swoistego artyzmu i pomysłowości w tej materii też nie brakuje i tylko patrzeć, jak zaraz kilku raperów podprowadzi parę pomysłów z Icon do swoich teledysków (wspomniane światła w oknach wieżowców naśladujące potencjometr – bomba!).

Obrazki słabiutko oddają grę. Niemal całe otoczenie rusza się w rytm muzyki.

„Lubisz, to się bawisz” – WWO

Samotny gracz znajdzie tu przede wszystkim tryb z otoczką fabularną, w którym wciela się we wschodzącą gwiazdę, by w końcu stać się tytułową ikoną hip-hopu. Po drodze czeka nas naturalnie sporo porządnych bijatyk – a to ktoś z konkurencyjnej wytwórni wyskoczy, jakiś szalony fan chciałby obić Tobie twarz, bo nie dałeś mu autografu, a to znowu była dziewczyna nasyła swojego brata. Ot, życie ziomala nigdy usłane różami nie było. Liczymy też po cichu na tryb sieciowy, choć w tym temacie twórcy nabrali wody w usta.

Def Jam Icon widzi mi się jako naprawdę udany miks gry muzycznej i dobrej bijatyki. Dobrej, bo za tą grą stoją ludzie odpowiedzialni za bardzo udane Fight Night Round 3. Ten tytuł w akcji powinni sprawdzić wszyscy (gdy to piszę, zapowiedziano wydanie dema na Marketplace), którzy nie stronią od hip-hopu, a siedzący w temacie mogą zacząć składać jajo w oczekiwaniu na – kto wie – może dla nich grę roku?

Emil „Samuraai” Ronda

NADZIEJE:

  • arcyciekawy miks elementów muzycznych z bijatyką;
  • doświadczenie developera w tworzeniu gier walki;
  • ogromna interakcja fajterów z elementami otoczenia;
  • phat beat, czyli nadzieja na mocne, niskie tony z wytwórni Def Jam.

OBAWY:

  • system walki / wykorzystywania otoczenia może się znudzić;
  • jeśli nie będzie odpowiedniego balansu pomiędzy zwykłą walką, a rzutami i skreczowaniem (szczegóły w tekście), może zrobić się bardzo płytko/jednostajnie;
  • twórcy nic nie wspominają o trybie online.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.