Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 lutego 2007, 14:02

autor: Maciej Bauer

Culpa Innata - zapowiedź - Strona 3

Culpa Innata to świat zjednoczony przez elity w jedno państwo, kierowane jedyną słuszną wizją. W globalnej wiosce naturalnym prawem jest konsumpcja, nauka kieruje się chciwością, a seks jest tylko „czystą” rozrywką.

Przeczytaj recenzję Culpa Innata - recenzja gry

„Czasami łatwiej jest przewrócić świat do góry nogami, niż spokojnie wypić filiżankę kawy.” – Graham Masterton.

Sama fabuła zaś byłaby niepełna, gdyby nie wspaniały, ogromny, oryginalny świat gry. World Union ma swoją własną historię, przemysł, instytucje, firmowe marki i gwiazdy telewizyjne. Media zajmują się ciekawymi dla społeczeństwa sprawami, a graczom dzięki temu łatwiej będzie zagłębić się w atmosferę utopijnych miast. Wspomnę tylko o jednym z ostatnich newsów: jedna z kobiet popełniła wykroczenie poprzez „konwencjonalny” poród – w ten sposób złamała prawo poprzez nieekonomiczne myślenie, niezgodny z nauką styl życia i niepodporządkowanie się zdrowej, genetycznej reprodukcji. Co powie na to organ propagandy – Immigration Academy? Nie filozofując już, w skrócie, dostaniemy ponad 40 unikalnych lokacji, a w trakcie ich eksploracji towarzyszyć nam będzie stworzony specjalnie soundtrack.

Czego więc naprawdę możemy spodziewać się po Culpa Innata? Co prawda Momentum jest debiutantem na scenie gier komputerowych, ale już wcześniej przez wiele lat zajmowało się tworzeniem technologii do użytku w rozrywce cyfrowej, komunikacji i edukacji. Momentum otrzymało amerykańskie i europejskie patenty na swoje innowacyjne systemy trójwymiarowego modelowania mimiki twarzy i technologię motion capture. Nie jest to więc firma początkująca. Zespół z bazą w Stambule, zaczął planować pracę nad Culpa Innata już w roku 2001. Autorzy postanowili jednak nie nagłaśniać sprawy, dopóki sami nie byli pewni, że produkcja gry zbliża się do końca, a efekty pracy będą zadowalające. To dobry znak dla graczy, bo po tylu latach starań Momentum nie powinno wypuścić na rynek niedoróby. Być może Culpa Innata spełni oczekiwania pokładane parę lat temu w podobnej produkcji science-fiction Legacy: Dark Shadows. Wówczas początkująca grupa z braku czasu, pieniędzy, a może i umiejętności, stała się niechlubnym twórcą jednej z najgorszych gier przygodowych ostatnich lat. Z Culpa Innata powinno być zupełnie odwrotnie. Zapraszam zatem do perfekcyjnego świata World Union... a może do perfekcyjnego koszmaru?

Maciej „Troubleman” Bauer

NADZIEJE:

  • rozbudowana fabuła i świat gry;
  • nieliniowość fabuły;
  • mimika twarzy.

OBAWY:

  • ile razy obiecywano nam mimikę twarzy i nic z tego nie było;
  • miejmy nadzieję, że długi okres produkcji gry nie wpłynie negatywnie na grafikę.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.