autor: Marcin Bojko
Dragonriders: Chronicles of Pern - zapowiedź - Strona 2
Dragonriders: Chronicles of Pern będzie łączyć elementy charakterystyczne dla gier fabularnych i zręcznościowych. Grafika będzie oparta na trójwymiarowym „silniku” i gracz będzie mógł do woli cieszyć się ogromem i wyglądem poszczególnych lokacji.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Nasz bohater
D’kor pomimo młodego wieku cieszy się szacunkiem wielu mieszkańców Weyr. Jego zachowanie cechuje spokój i uprzejmość, ale wewnętrzna siła i spokój sprawia, że wielu ludzi ma nadzieję, że pewnego dnia będzie on doskonałym przywódcą Weyr. Jednak niektórzy z jego kolegów ze skrzydła postrzegają go jako biernego widza i mają już dość jego bezczynności względem surowych nauk S’bora, dowódcy skrzydła. D’kor dosiada brązowego smoka o imieniu Zenth. To daje mu wysoka pozycję w hierarchii Weyr. Ma niewielu przyjaciół, ale wrogów jeszcze mniej. Lubi w samotności spędzać czas na rozmyślaniach i zgłębianiu nauk zawartych w balladach Harfiarzy. Chce toczyć spokojne życie, bo uważa, że kłopoty omijają tych, którzy ich nie szukają... Los przygotował jednak dla niego niespodziankę...
Miejsca akcji
Fort Weyr - To chyba największy Weyr na Pernie. Mieszka w nim blisko 500 jeźdźców smoków, ale tylko jedna Złota Smoczyca. Został wykuty wewnątrz wygasłego wulkanu przez kolonistów. Już dawno nikt nie pamięta technik górniczych z jakich korzystano, ale Weyr pozostał. To tutaj D’kor powraca w poszukiwaniu spokoju i samotności. Wychował się pośród ośnieżonych szczytów i zawsze nazywał je domem. Weyr ma trzy poziomy. Im wyższej rangi jeździec, tym wyżej ma kwaterę. Tętni tam życie i panuje domowa atmosfera. Jednak w okresie, w którym przyjdzie nam grać te pozory skrywają śmiertelne zagrożenie.
Fort Hold - To oś aktywności Pernu. To bogate i gwarne miasto pełne targów, fontann i ulicznych pokazów. Zawsze tętni życiem i jest uważane przez wielu za stolicę. To jedna z tych osad, które zostały założone przez starożytnych kolonistów, krótko po ich lądowaniu na planecie. Miasto przetrwało wieki w stanie praktycznie nienaruszonym. To ośrodek działalności Harfiarzy, nauczycieli i historyków. Pełno tu wspaniałych rzeźb i posągów. Władcą jest Lord Gralt surowy, ale sprawiedliwy. Plotka głosi, że pod miastem znajdują się tajemnicze jaskinie, które mogą skrywać tajemnice starożytnej technologii.
Harperhall - Znajduje się w Fort Hold. To dom przywódców organizacji Harfiarzy. Jej członkowie są nauczycielami, uczonymi, ale wielu z nich wykorzystuje swe przywileje i fakt, że często przebywają na dworach władców, by szpiegować. W tym miejscu zawsze rozbrzmiewa muzyka. Tutaj można zdobyć wiele informacji, bo Harfiarze wszędzie mają oczy i uszy. Podczas każdej wizyty na pewno usłyszysz muzykę, śmiech i mnóstwo pieśni. To miejsce zawsze jest pełne życia.
Healerhall - Uzdrowiciele, nie tak potężni jak Harfiarze, także mają swoją siedzibę w Fort Hold. To ciche i spokojne miejsce przypominające pod wieloma względami kościół. To miejsce odpoczynku i intensywnej nauki. Poza kwaterami uczniów znajduje się tutaj olbrzymi zbiór wszelkiego rodzaju ziół i mikstur sporządzanych na bazie wszelkich spotykanych na Pernie składników.
Wyspa Ista - Znajduje się niemal na równiku Pernu. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku Fort Weyr, tutaj też osadnicy wykuli pomieszczenia w ścianach wygasłego wulkanu. Woleli oni jednak wznosić swe domy na powierzchni, a nie mieszkać pod skałami. Gliniane domy rozświetlone ogniem wielu pochodni stanowią piękny widok. Panujący tam ciepły klimat sprawia, że jest to doskonałe miejsce dla wszelkiego rodzaju szumowin i przestępców. Kwitnie także roślinność, bo tak daleko na południe spada niewiele Nici. Wyspa stanowi jaskrawy kontrast z lokacjami z dalekiej, skalistej północy.