Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 2 lutego 2007, 14:45

autor: Patrycja Rodzińska

The Lord of the Rings: The White Council - przed premierą - Strona 2

Gdyby w tym wypadku Oblivion skoligacił się z Władcą Pierścieni i powstało coś na kształt „The Elder Scrolls V: Middle Earth”, niejeden gracz zacząłby zbierać na taką krzyżówkę i sprzęt nań potrzebny...

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Główny wątek fabularny nowego Władcy Pierścieni kręci się wokół tytułowej Białej Rady będącej zgromadzeniem najpotężniejszych czarodziei, strzegących Śródziemia przed złem. Radę tworzą: Elrond, Galadriela, Gandalf Szary, Radagast Bury, Cirdan oraz Saruman, który przez wzgląd na swoją mądrość, przewodził zgromadzeniu, aż do chwili wyjścia na jaw jego zdrady. Niepokój Białej Rady budzi rosnące w siłę zło we wzniesionej na wzgórzu Amon Lanc twierdzy Saurona – Dol Guldur.

Gracz wcieli się w rolę agenta Białej Rady, który dyskretnie (epickich starć z wrogiem proszę się nie spodziewać) wybada sprawę Dol Guldur – wzgórza ciemnych mocy – i pomoże zniszczyć źródło zła. Zanim jednak Biała Rada go przyjmie, żmudna przed nim droga od zera do bohatera. Nim otrzyma jakiekolwiek zadanie od Rady, musi dać się jej zauważyć, zyskać uznanie i zaufanie kreując swoją postać i wypełniając najróżniejsze questy porozrzucane po ogromnym, otwartym dla gracza świecie Środziemia. Świecie, który Steve Gray skromnie porównuje tylko do świata Obliviona. Oprócz eksplorowania Śródziemia, wykreowana postać będzie mogła wchodzić w interakcje z NPC-ami bazującymi na systemie zachowań z... The Sims 2. Różne charaktery, nastroje, potrzeby NPC-ów mogą mieć różny wpływ na losy bohatera. Na pewno ujemnie postarają się na nie wpłynąć orki, gobliny, giganci, wilkołaki, smoki nieumarłe jak i zwykłe, złośliwi magowie, bandyci i co tam jeszcze będzie biegało z rykiem za graczem.

Wybrać swojego bohatera będzie można spośród jednej z czterech dobrych ras Śródziemia: ludzi, elfów, krasnoludów i hobbitów. Klasy bohaterów nie zostaną bezpośrednio przyporządkowane do odpowiedniej rasy, lecz między np. magiem krasnoludem, a magiem elfem będą istniały znaczne różnice. Różne klasy postaci będą miały też do wykonania pewien zasób tylko sobie właściwych questów. Twórcy Białej Rady zapewniają o dużej swobodzie w podejmowaniu nawet niejednoznacznych decyzji, za wyjątkiem jednej – przejścia na złą stronę.

Twierdza Dol Guldur – jaki pan, taki kram.

Z lektury blogów prowadzonych przez zespół Steve’a Gray’a można odnieść wrażenie, że prace nad Białą Radą prowadzone są bardzo ostrożnie. Dlaczego? Inwencja twórcza zespołu nie kończy się na wyjściu poza sztywne ramy, które narzucała adaptacja filmowa. Twórcy postanowili zapełnić, według własnego pomysłu, białe plamy na mapie Śródziemia. Zapełnić je tak, jak zrobiłby to sam Tolkien. Robudowywanie świata Śródziemia – który oceniać będą ludzie niejednokrotnie wychowani na prozie Tolkiena – wymaga rozwagi i wyczucia. Zespół porusza się bardzo ostrożnie, a problem typu: „czy krasnoludowie mogli mieć zwierzęta” urasta do rangi dylematu, nad którym zbiera się konsylium obeznanych w temacie. Co do tychże obeznanych w temacie, EA korzysta z pomocy encyklopedystów, a także konsultuje się co rusz z Tolkien Enterprises. Najbardziej, jak przyznał Steve Grey, Electronic Arts obawia się krytyki odbiorców, dlatego przy pomocy oficjalnej strony The White Council zespół stara się być w ciągłym kontakcie ze społecznością graczy i miłośnikami Śródziemia. I faktycznie, forumowicze zadają pytania, dodają swoje sugestie i otrzymują od poszczególnych pracowników studia odpowiedzi.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.