autor: Radosław Grabowski
Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 - pierwsze wrażenia - Strona 3
To, co zobaczyłem w Paryżu, pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość i już teraz zaplanować wyasygnowanie pewnej kwoty pieniędzy, potrzebnej do zakupu gry.
Przeczytaj recenzję Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 - recenzja gry
Istotne dla developerów omawianego tytułu są emocje, mające towarzyszyć graczowi w trakcie wirtualnej przygody. Właśnie dlatego autorzy zaimplementują w swoim dziele graficzne filtry, znane chociażby z filmów. Spowoduje to, iż z meksykańskiej pustyni buchać będzie żar, ruiny Ciudad Juarez mają wyglądać jak w hollywoodzkiej wojnie itp. Dodatkowo jaskrawość filtrów zostanie dynamicznie powiązana z wydarzeniami, więc jeśli znajdziemy się w dobrej sytuacji, to powinniśmy spodziewać się jasnych i wyrazistych kolorów. W przeciwnym wypadku obraz będzie ciemniejszy i przytłaczający, aby symulować uczucie osaczenia i strachu. Na emocjach skupiają się także twórcy muzyki, co usłyszałem po przekroczeniu progu profesjonalnego studia dźwiękowego, działającego w paryskiej siedzibie Ubisoft Entertainment. Ponownie zaproszono do współpracy kompozytora nazwiskiem Tom Salta, nominowanego za soundtrack z GRAW do nagrody MTV Video Music Awards za rok 2006. Tym razem dźwiękowy nastrój zostanie spotęgowany przez grzmiący chór, a okazjonalnie doświadczymy pewnych nawiązań rytmicznych do muzyki typowo meksykańskiej.

GRAW2 powstaje z myślą o czterech platformach sprzętowych, czyli komputerach osobistych klasy PC oraz konsolach PlayStation 3, Xbox 360 i PlayStation Portable. Sytuacja może więc wyglądać identycznie, jak w przypadku Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas – posiadacze trzech pierwszych systemów otrzymać winni grę o zbliżonym wyglądzie, natomiast użytkownicy PSP dostaną produkt nieco odmienny z uwagi na ograniczenia w dziedzinie hardware’u. Skoro mowa o sprzęcie, to pierwszą odsłonę GRAW w wersji PC pamiętamy jako pozycję, wykorzystującą zaawansowane algorytmy fizyczne PhysX firmy AGEIA. Olivier Dauba ze studia developerskiego korporacji Ubisoft Entertainment zapewnił mnie, że sequel podąży tym szlakiem. Wspomniał on też o kwestii obrazu HD w kontekście PS3 i X360. Otóż standardowym trybem wyświetlania grafiki będzie na tych platformach format 720p, czyli rozdzielczość 1280x720 przy zachowaniu skanowania progresywnego.
Do zaplanowanej na wiosnę 2007 roku komercyjnej premiery niniejszej gry pozostało jeszcze dość dużo czasu. Twórcy mogą więc spokojnie dopracowywać GRAW2, celem ostatecznego wypuszczenia na rynek produktu spełniającego oczekiwania klientów. To, co zobaczyłem w Paryżu, pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość i już teraz zaplanować wyasygnowanie pewnej kwoty pieniędzy, potrzebnej do zakupu gry. Wprost nie mogę się doczekać, kiedy ruszę wraz ze Scottem Mitchellem i jego nieustraszoną drużyną na amerykańsko-meksykańską granicę, aby przez trzy wirtualne doby bronić kraju gwiaździstego sztandaru przed zagrażającymi mu hiszpańskojęzycznymi rebeliantami. A Wy?
Radosław "eLKaeR" Grabowski