Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 grudnia 2006, 14:00

autor: Radosław Grabowski

Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 - pierwsze wrażenia - Strona 3

To, co zobaczyłem w Paryżu, pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość i już teraz zaplanować wyasygnowanie pewnej kwoty pieniędzy, potrzebnej do zakupu gry.

Istotne dla developerów omawianego tytułu są emocje, mające towarzyszyć graczowi w trakcie wirtualnej przygody. Właśnie dlatego autorzy zaimplementują w swoim dziele graficzne filtry, znane chociażby z filmów. Spowoduje to, iż z meksykańskiej pustyni buchać będzie żar, ruiny Ciudad Juarez mają wyglądać jak w hollywoodzkiej wojnie itp. Dodatkowo jaskrawość filtrów zostanie dynamicznie powiązana z wydarzeniami, więc jeśli znajdziemy się w dobrej sytuacji, to powinniśmy spodziewać się jasnych i wyrazistych kolorów. W przeciwnym wypadku obraz będzie ciemniejszy i przytłaczający, aby symulować uczucie osaczenia i strachu. Na emocjach skupiają się także twórcy muzyki, co usłyszałem po przekroczeniu progu profesjonalnego studia dźwiękowego, działającego w paryskiej siedzibie Ubisoft Entertainment. Ponownie zaproszono do współpracy kompozytora nazwiskiem Tom Salta, nominowanego za soundtrack z GRAW do nagrody MTV Video Music Awards za rok 2006. Tym razem dźwiękowy nastrój zostanie spotęgowany przez grzmiący chór, a okazjonalnie doświadczymy pewnych nawiązań rytmicznych do muzyki typowo meksykańskiej.

GRAW2 powstaje z myślą o czterech platformach sprzętowych, czyli komputerach osobistych klasy PC oraz konsolach PlayStation 3, Xbox 360 i PlayStation Portable. Sytuacja może więc wyglądać identycznie, jak w przypadku Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas – posiadacze trzech pierwszych systemów otrzymać winni grę o zbliżonym wyglądzie, natomiast użytkownicy PSP dostaną produkt nieco odmienny z uwagi na ograniczenia w dziedzinie hardware’u. Skoro mowa o sprzęcie, to pierwszą odsłonę GRAW w wersji PC pamiętamy jako pozycję, wykorzystującą zaawansowane algorytmy fizyczne PhysX firmy AGEIA. Olivier Dauba ze studia developerskiego korporacji Ubisoft Entertainment zapewnił mnie, że sequel podąży tym szlakiem. Wspomniał on też o kwestii obrazu HD w kontekście PS3 i X360. Otóż standardowym trybem wyświetlania grafiki będzie na tych platformach format 720p, czyli rozdzielczość 1280x720 przy zachowaniu skanowania progresywnego.

Do zaplanowanej na wiosnę 2007 roku komercyjnej premiery niniejszej gry pozostało jeszcze dość dużo czasu. Twórcy mogą więc spokojnie dopracowywać GRAW2, celem ostatecznego wypuszczenia na rynek produktu spełniającego oczekiwania klientów. To, co zobaczyłem w Paryżu, pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość i już teraz zaplanować wyasygnowanie pewnej kwoty pieniędzy, potrzebnej do zakupu gry. Wprost nie mogę się doczekać, kiedy ruszę wraz ze Scottem Mitchellem i jego nieustraszoną drużyną na amerykańsko-meksykańską granicę, aby przez trzy wirtualne doby bronić kraju gwiaździstego sztandaru przed zagrażającymi mu hiszpańskojęzycznymi rebeliantami. A Wy?

Radosław "eLKaeR" Grabowski

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.