autor: Daniel Sodkiewicz
Clive Barker's Jericho - przed premierą - Strona 2
Fabuła gry przeniesie nas na spaloną słońcem północno-afrykańską ziemię, gdzie z pustynnej burzy i rozgrzanego piasku wyłoniło się tajemnicze miasto Jericho.
Przeczytaj recenzję Clive Barker's Jericho - recenzja gry
Na misję zniszczenia kolebki zła i uratowania świata, zostają wysłane siły specjalne – wysłannicy Boga. Nadprzyrodzoną umiejętnością naszych bohaterów będzie m.in. możliwość przenikania w napotkane postacie, przejmując tym samym kontrolę nad ich ciałem (identyczny pomysł na rozgrywkę miał Messiah). Jak można się domyśleć, dzięki niezwykłym talentom naszej ekipy ratunkowej, pod kontrolę gracza trafią żołnierze z frontów ostatniego stulecia czy okuci w żelazną zbroję rycerze. Dzięki kolejnym zdolnościom, otrzymamy m.in. możliwość sterowania z widoku FPP kulami wystrzeliwanymi przez snajpera, czy jasnowidzenie pozwalające na wykrywanie obecności wrogów. Prócz zdolności magicznych, w naszych zmaganiach będziemy wykorzystywać zwykłą broń, od pistoletów i karabinów, po miecze i maczety. Tak, gra będzie brutalna.
Każda misja będzie obfitować w nowych przeciwników i zgoła odmienny wystrój. Im bliżej źródła, tym gra będzie stawać się brutalniejsza, a przedstawienie zła coraz bardziej przerażające. Fabuła programu ma obfitować w wizje typowe dla stylu Barkera, czyli makabryczne i pełne cierpienia wyobrażenia o zadawaniu bólu i strachu. Świat gry ujrzymy z oczu naszych bohaterów (FPS) co ma zapewnić odpowiednią dynamikę przedstawionej na monitorze akcji.
Program tworzony jest na konsole nowej generacji (wersja PC też jest zapowiedziana, jak widać), programiści z Codemasters stają więc na głowie, aby oprawa wizualna ich dzieła stała na jak najwyższym poziomie. Gra będzie korzystać z napisanego specjalnie na tę okazję silnika graficznego. Ma on obsługiwać wszystkie niezbędne fajerwerki, które pozwolą bez ograniczeń przedstawić wizje Barkera. Planowana data premiery to czwarty kwartał 2007 roku.
Daniel „KULL” Sodkiewicz
NADZIEJE:
- wspaniały klimat grozy;
- oprawa audio-wideo;
- arcyciekawy pomysł z przestrzeniami czasowymi tytułowego miasta;
- zróżnicowani przeciwnicy, odmienne plansze i możliwość wcielania się w różne postacie.
OBAWY:
- nie ma szczegółów dotyczących rozgrywki multiplayer, gra będzie skupiać się głównie na zapewnieniu rozrywki dla samotnych miłośników strachu.