Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 11 grudnia 2006, 11:50

autor: Daniel Sodkiewicz

Clive Barker's Jericho - przed premierą - Strona 2

Fabuła gry przeniesie nas na spaloną słońcem północno-afrykańską ziemię, gdzie z pustynnej burzy i rozgrzanego piasku wyłoniło się tajemnicze miasto Jericho.

Na misję zniszczenia kolebki zła i uratowania świata, zostają wysłane siły specjalne – wysłannicy Boga. Nadprzyrodzoną umiejętnością naszych bohaterów będzie m.in. możliwość przenikania w napotkane postacie, przejmując tym samym kontrolę nad ich ciałem (identyczny pomysł na rozgrywkę miał Messiah). Jak można się domyśleć, dzięki niezwykłym talentom naszej ekipy ratunkowej, pod kontrolę gracza trafią żołnierze z frontów ostatniego stulecia czy okuci w żelazną zbroję rycerze. Dzięki kolejnym zdolnościom, otrzymamy m.in. możliwość sterowania z widoku FPP kulami wystrzeliwanymi przez snajpera, czy jasnowidzenie pozwalające na wykrywanie obecności wrogów. Prócz zdolności magicznych, w naszych zmaganiach będziemy wykorzystywać zwykłą broń, od pistoletów i karabinów, po miecze i maczety. Tak, gra będzie brutalna.

A oto i screen z przytoczonej we wstępne gry Undying (2001).

Każda misja będzie obfitować w nowych przeciwników i zgoła odmienny wystrój. Im bliżej źródła, tym gra będzie stawać się brutalniejsza, a przedstawienie zła coraz bardziej przerażające. Fabuła programu ma obfitować w wizje typowe dla stylu Barkera, czyli makabryczne i pełne cierpienia wyobrażenia o zadawaniu bólu i strachu. Świat gry ujrzymy z oczu naszych bohaterów (FPS) co ma zapewnić odpowiednią dynamikę przedstawionej na monitorze akcji.

Program tworzony jest na konsole nowej generacji (wersja PC też jest zapowiedziana, jak widać), programiści z Codemasters stają więc na głowie, aby oprawa wizualna ich dzieła stała na jak najwyższym poziomie. Gra będzie korzystać z napisanego specjalnie na tę okazję silnika graficznego. Ma on obsługiwać wszystkie niezbędne fajerwerki, które pozwolą bez ograniczeń przedstawić wizje Barkera. Planowana data premiery to czwarty kwartał 2007 roku.

Daniel „KULL” Sodkiewicz

NADZIEJE:

  • wspaniały klimat grozy;
  • oprawa audio-wideo;
  • arcyciekawy pomysł z przestrzeniami czasowymi tytułowego miasta;
  • zróżnicowani przeciwnicy, odmienne plansze i możliwość wcielania się w różne postacie.

OBAWY:

  • nie ma szczegółów dotyczących rozgrywki multiplayer, gra będzie skupiać się głównie na zapewnieniu rozrywki dla samotnych miłośników strachu.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.