Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 11 grudnia 2006, 11:50

autor: Daniel Sodkiewicz

Clive Barker's Jericho - przed premierą - Strona 2

Fabuła gry przeniesie nas na spaloną słońcem północno-afrykańską ziemię, gdzie z pustynnej burzy i rozgrzanego piasku wyłoniło się tajemnicze miasto Jericho.

Na misję zniszczenia kolebki zła i uratowania świata, zostają wysłane siły specjalne – wysłannicy Boga. Nadprzyrodzoną umiejętnością naszych bohaterów będzie m.in. możliwość przenikania w napotkane postacie, przejmując tym samym kontrolę nad ich ciałem (identyczny pomysł na rozgrywkę miał Messiah). Jak można się domyśleć, dzięki niezwykłym talentom naszej ekipy ratunkowej, pod kontrolę gracza trafią żołnierze z frontów ostatniego stulecia czy okuci w żelazną zbroję rycerze. Dzięki kolejnym zdolnościom, otrzymamy m.in. możliwość sterowania z widoku FPP kulami wystrzeliwanymi przez snajpera, czy jasnowidzenie pozwalające na wykrywanie obecności wrogów. Prócz zdolności magicznych, w naszych zmaganiach będziemy wykorzystywać zwykłą broń, od pistoletów i karabinów, po miecze i maczety. Tak, gra będzie brutalna.

A oto i screen z przytoczonej we wstępne gry Undying (2001).

Każda misja będzie obfitować w nowych przeciwników i zgoła odmienny wystrój. Im bliżej źródła, tym gra będzie stawać się brutalniejsza, a przedstawienie zła coraz bardziej przerażające. Fabuła programu ma obfitować w wizje typowe dla stylu Barkera, czyli makabryczne i pełne cierpienia wyobrażenia o zadawaniu bólu i strachu. Świat gry ujrzymy z oczu naszych bohaterów (FPS) co ma zapewnić odpowiednią dynamikę przedstawionej na monitorze akcji.

Program tworzony jest na konsole nowej generacji (wersja PC też jest zapowiedziana, jak widać), programiści z Codemasters stają więc na głowie, aby oprawa wizualna ich dzieła stała na jak najwyższym poziomie. Gra będzie korzystać z napisanego specjalnie na tę okazję silnika graficznego. Ma on obsługiwać wszystkie niezbędne fajerwerki, które pozwolą bez ograniczeń przedstawić wizje Barkera. Planowana data premiery to czwarty kwartał 2007 roku.

Daniel „KULL” Sodkiewicz

NADZIEJE:

  • wspaniały klimat grozy;
  • oprawa audio-wideo;
  • arcyciekawy pomysł z przestrzeniami czasowymi tytułowego miasta;
  • zróżnicowani przeciwnicy, odmienne plansze i możliwość wcielania się w różne postacie.

OBAWY:

  • nie ma szczegółów dotyczących rozgrywki multiplayer, gra będzie skupiać się głównie na zapewnieniu rozrywki dla samotnych miłośników strachu.
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.