Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 25 października 2006, 11:50

autor: Emil Ronda

Viva Pinata - zapowiedź - Strona 2

Naszym celem będzie stworzenie ekosystemu idealnego do hodowania stworków zwanych Pinata. Pinaty starają się na swój śmieszny sposób imitować prawdziwe zwierzęta.

Przeczytaj recenzję Viva Pinata - recenzja gry

Tym oto przykładem wyjaśniłem Wam, że życie tego „ogródka” i jego rozwój odbywać się będzie w oparciu o łańcuch pokarmowy i innych zasady rządzące w przyrodzie. Aby ściągnąć do ogrodu dany rodzaj Pinaty, trzeba spełnić określone warunki, a jeśli chcecie zacząć małą hodowlę – musicie osiągnąć jeszcze więcej celów. Każdy z ponad 60-ciu gatunków lubi przebywać w określonym środowisku, np. preferuje dany rodzaj roślinności czy pożywienia. Niektóre gatunki przyciągnie do Waszego ogrodu po prostu obecność innych, konkretnych zwierząt (opisana wyżej zależność pokarmowa „robak-ptak”). Jeśli jakiemuś stworkowi spodoba się Twoja miejscówka, postanawia w niej zamieszkać, jednocześnie zmieniając barwy na różnokolorowe (obce Pinaty są czarne lub białe).

Zachowanie równowagi w ekosystemie ma nie tylko wpływ na sam rozwój istot w nim żyjących, ale istotne jest również ze względu właśnie na przyciąganie nowych zwierząt; jeśli np. posiadasz zbyt dużo drapieżców, jakiś gatunek może w ogóle nie wprowadzić się do Twojego ogrodu. Rare doskonale wiedziało, że bez zwierzęcej agresji się nie obędzie i polowania gatunków na siebie będą stanowić dość ważny element zabawy. Jednak ze względu na lekki, bajkowy styl przedstawienia gry chłopaki musieli znaleźć jakieś rozwiązanie. Nie zdziwcie się zatem, jeśli zobaczycie, jak drapieżca wyjada ze środka „ofiary”... cukierki! A potem ofiara znika, „ożywając” gdzieś w dżungli. Wilk syty i owca cała.

Iście angielska pogoda również się zdarzy.

Autorzy obiecują, że już po dwóch godzinach gry Twój ogród będzie unikalny i podobnego nie będzie miał żaden inny gracz. Można w to uwierzyć zdając sobie sprawę, jak dużą swobodę w kreowaniu tego kawałka świata daje się graczowi, jak wiele jest tu zależności. Z biegiem czasu będziemy dysponować coraz to bogatszym zasobem akcesoriów, a dodatkowo część z nich można ulepszać. Dla przykładu – upgrade’owana konewka nie tylko mieści więcej wody, ale także szybciej się napełnia. Rozgrywka daje masę swobody – wyobraźnia gracza i wyciąganie wniosków grają główne role w przyciąganiu do ogrodu nowych zwierząt, ich utrzymywaniu i ochronie. Jednak zachowanie równowagi w rosnącym coraz bardziej środowisku nie jest takie łatwe, szczególnie że nasi podopieczni mają styczność z tak naturalnymi w prawdziwym świecie zjawiskami, jak choroby, przypadki losowe (urazy czy też np. zmiany warunków pogodowych) oraz akty rywalizacji i często wynikające z tego objawy agresji.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.