Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 23 października 2006, 10:06

autor: Jacek Hałas

Tony Hawk's Downhill Jam - zapowiedź - Strona 2

Tony Hawk’s Downhill Jam zapewne będzie jednym z tych tytułów, które wśród graczy wywołają sporo kontrowersji. Wielu osobom z całą pewnością przypadnie do gustu bardziej zręcznościowy profil rozgrywki.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Zmniejszenie poziomu skomplikowania gry wymusiło też na producentach dokonanie zmian w sposobie ukazania zabawy. Do tej pory było tak, iż wszystkie nowe produkty stawiały głównie na możliwość dowolnej eksploracji przygotowanych przez producentów plansz. Tym razem zrezygnowano jednak z takiego podejścia do zabawy. Zamiast tego weźmiemy udział w tytułowych... hmm... biegach zjazdowych. Będziemy więc mieli do czynienia z dość nietypowo zrealizowanymi wyścigami. Podobne mechanizmy sympatykom niektórych sportowych zręcznościówek powinny być jednak doskonale znane. Warto chociażby przywołać serię SSX. Cała zabawa nie będzie się opierała wyłącznie na omijaniu napotykanych przeszkód. Po drodze będziemy musieli także wykonywać różnorakie triki. Pozwoli to bowiem naładować oddzielny pasek przyspieszenia. Więcej o przewidywanych typach zawodów powiem nieco później.

Grindowania w „Downhill Jam” będzie wyjątkowo dużo, tym bardziej iż do balansowania ciałem wykorzysta się Wiimote.

Na koniec pozostała jeszcze kwestia sterowania. Do tego celu wykorzystamy oczywiście słynny kontroler Wiimote, stanowiący główną atrakcję nowej konsoli firmy Nintendo. Wspomniana „zabawka” posłuży nam przede wszystkim do wykonywania ostrych skrętów. Kontroler będzie też między innymi wykorzystywany do balansowania ciałem podczas ślizgania się po kolejnych barierkach i innych tego typu obiektach. Wiimote pomoże nam również w odpalaniu wielu dodatkowych ruchów. Potrząsając kontrolerem będziemy na przykład mogli uruchomić wspomniane już wyżej przyśpieszenie, dzięki czemu odstawimy goniących nas przeciwników. Warto jeszcze w tym miejscu zwrócić uwagę na jedną istotną kwestię. Na opublikowanych już filmach wyraźnie widać, iż gra będzie cechowała się dużą dynamiką rozgrywki. Rodzi się więc pytanie – czy gracz nadąży z wykonywaniem kolejnych nawrotów i trików? Pozostaje mieć nadzieję, iż sterowanie zostanie odpowiednio dopracowane, tak abyśmy nie musieli się o to martwić.

Przewiduje się, iż w końcowym produkcie pojawi się kilkadziesiąt różnych zawodów. Generalnie będziemy mogli przystępować do czterech różnych typów pojedynków. Zdecydowanie najczęściej będą to wspomniane już wcześniej klasyczne wyścigi. Za każdym razem będziemy musieli zmierzyć się z trzema innymi zawodnikami. Ponadto za osiągnięcie odpowiedniego miejsca na mecie zostaniemy nagrodzeni medalem. Drugi typ zawodów to slalom. W tym przypadku zabawa będzie już nakierowana na sprawne pokonywanie kolejnych bramek. Końcowy wynik będzie obliczany między innymi na podstawie uzyskanego czasu oraz liczby pominiętych checkpointów. W grze nie zabraknie też na szczęście wyzwań opartych wyłącznie na konieczności wykonywania trików, aczkolwiek jak już wcześniej wspomniałem, gra będzie cechowała się arcade’owym przebiegiem rozgrywki. Możemy więc raczej zapomnieć o zdobywaniu wysoko punktowanych i zarazem trudnych do osiągniecia combosów.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.