Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 25 kwietnia 2001, 11:37

autor: Krzysztof Żołyński

Kozacy: Europejskie Boje - przed premierą - Strona 3

Cossacks: European Wars to strategia czasu rzeczywistego osadzona w XVI-XVIII wiecznych realiach, która umożliwi Wam wzięcie udziału w wielkich historycznych bitwach z tego okresu.

Ważna rolę będą odgrywać wszelkiego rodzaju umocnienia, jak chociażby mury obronne, choć nie zapewnią całkowitego bezpieczeństwa, bo oprócz tego, że większość jednostek potrafi je niszczyć, to artyleria z powodzeniem będzie przestrzeliwać ponad murami i niszczyć budynki wewnątrz naszej warowni.

Producenci przygotowują kilka wariantów gry. Oprócz kampanii będzie można wybrać jeden z dostępnych pojedynczych scenariuszy lub bitwę historyczną. To jest według mnie bardzo ciekawy element gry, bo przecież bardzo miłe może być wcielenie się w sławnego dowódcę, o którym kiedyś czytaliśmy w podręczniku do historii i przeprowadzenie wielkiej bitwy, która być może miała przełomowe znaczenie dla dziejów Europy. Kampanie dla pojedynczego gracza odtwarzają historyczne wydarzenia, w których gracz musi wypełniać założone przez scenariusz cele, począwszy od przemierzania określonych terytoriów na ustawieniu i walce w ustalonej formacji, a wszystko to przy często okrojonych siłach do dyspozycji. Obecnie każda szanująca się gra posiada tryb walki sieciowej. „Cossacks” nie jest żadnym wyjątkiem i będziemy mogli zmierzyć się z żywym przeciwnikiem, korzystając z sieci lokalnej lub Internetu. Ten tryb pozwala na jednoczesne zmagania do 8 graczy. Mogą walczyć na losowo generowanych mapach, bądź brać udział w historycznych kampaniach.

Szata wizualno dźwiękowa raczej zadowoli wszystkich graczy. To, co widać na screenach, jak również w wersji demo prezentuje się bardzo przyzwoicie. Przede wszystkim grafika w pełnym 3D z pięknymi cieniami. Ładne krajobrazy z możliwością wykorzystania ich w celach militarnych: zasadzki, ukrywanie jednostek i budynków. Budowle są dość duże i widać wiele szczegółów. Wszystkie jednostki prezentują się znakomicie. Na pierwszy rzut oka widać, jaka to formacja i jakiego państwa. Animacja została wykonana wręcz perfekcyjnie. Szczególnie dobrze wyglądają wszelkie wystrzały i towarzyszące im eksplozje. Budynki najpierw zaczynają dymić, a później rozlatują się na wiele kawałków, zostawiając po sobie tylko ruiny. Rozdzielczość pomiędzy 800x600 a 1600x1024, efekty dymu, mgły, eksplozje i pożary budynków, falowanie wody, wiatr dmący w żagle. Muzyka i efekty dźwiękowe znakomicie komponujące się z grą i jej nastrojem. 80 typów dostępnych jednostek, kilka stylów architektonicznych, 65 różnego rodzaju budowli, 7 rodzajów okrętów i ponad 300 ulepszeń w stosunku do poprzednich wersji.

Czy się spodoba? Według mnie tak, a przemawia za tym kilka czynników. Po pierwsze ciekawy pomysł, znakomite wykonanie audio wizualne, niebanalne i nowatorskie rozwiązania, możliwość gry zarówno w pojedyncze misje historyczne jak i kampanie, a także nieźle zapowiadający się tryb multiplayer. No i oczywiście, dla nas Polaków, walor patriotyczny, bo dzięki niektórym scenariuszom (kiedy wcielimy się w znanego dowódcę) będziemy mogli okryć się wielką chwałą, a tym samym przysporzyć sukcesów Rzeczypospolitej.

Krzysztof „Hitman” Żołyński

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.