Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 28 sierpnia 2006, 12:33

autor: Marek Grochowski

Mass Effect - przed premierą - Strona 4

Hulająca na silniku Unreal Engine 3 produkcja ma zapewnić nam od 25 do 30 godzin wyśmienitej zabawy – o ile ograniczymy się tylko do głównego wątku fabularnego i nie zaangażujemy w zawiłości misji pobocznych.

Przeczytaj recenzję Mass Effect - recenzja gry

Jeśli jednak zdecydujemy się na cywilizowane rozmowy z napotkanymi postaciami, doświadczymy jednej z największych rewolucji w grach RPG. Mass Effect uderzy w nas dialogami prowadzonymi w czasie rzeczywistym. Brzmi enigmatycznie, ale w rzeczywistości wygląda bardzo prosto. Podczas gdy nasz rozmówca będzie produkował się na różne tematy, na ekranie ujrzymy listę kwestii, jakie nasz bohater może natychmiastowo wtrącić w rozmowę, niejako przerywając NPC-owi jego monolog. Stosując dodatkowo różny ton wypowiedzi szybciej dotrzemy do interesujących nas wiadomości i jednocześnie uczynimy dialogi bardziej płynnymi i dynamicznymi.

Może się jednak zdarzyć, że niektórzy kosmici nie będą chcieli udzielić nam pomocy. Wtedy w większości przypadków przekupimy ich, lecz jeśli wykażą się oni odpornością na propozycje korupcyjne rodem z polskiego i włoskiego futbolu, zwyczajnie przystawimy im do głowy lufę swojego pistoletu, informując dobitnie, że bardzo nam się śpieszy. Należy w tym miejscu zauważyć, że animacje związane choćby z mimiką twarzy wirtualnych postaci urzekną nas swoją szczegółowością. Panowie z BioWare pokusili się nawet o użycie terminu „cyfrowi aktorzy” i nie sposób nie przyznać im racji, oglądając udostępnione dotąd materiały z gry. Całą produkcję należy w zasadzie traktować jako interaktywny film, w którym nie zabraknie wartkiej akcji czy brutalnej walki, ale także epickich, chwytających za serce scen, z naszym udziałem oczywiście.

Niezliczone planety, niezliczone światy.

Hulająca na silniku Unreal Engine 3 produkcja ma zapewnić nam od 25 do 30 godzin wyśmienitej zabawy – o ile ograniczymy się tylko do głównego wątku fabularnego i nie zaangażujemy w zawiłości misji pobocznych. Zanosi się jednak na to, że Mass Effect zaoferuje nam o wiele więcej, a to za sprawą licznych dodatków, które w przyszłości ściągniemy za pośrednictwem usługi Xbox Live. Nie ma co ukrywać, że autorzy gry już dzisiaj są pewni jej sukcesu. Inaczej nie oświadczyliby, że po Mass Effect dane nam będzie ujrzeć dwie kolejne odsłony tegoż RPG. Na dziś omawiane dzieło może poszczycić się mnóstwem nagród, będących wynikiem jego doskonałej prezentacji na E3. Osobiście liczę więc na to, że gra nie zawiedzie pokładanych w niej nadziei i stanie się ważną kartą przetargową w wojnie next-genów, udowadniając, że na konsolach również można pograć w ambitne produkcje z gatunku role-playing.

Marek „Vercetti” Grochowski

NADZIEJE:

  • rewolucyjne dialogi;
  • swoboda rozgrywki;
  • oprawa wizualna.

OBAWY:

  • hm, jeśli nie mamy 360-tki, to ta gra kosztuje blisko 2 patyki.
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.