Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 sierpnia 2006, 13:17

autor: Jacek Hałas

Agatha Christie: Morderstwo w Orient Expresie - przed premierą - Strona 3

Na tapetę idzie jeden z najsłynniejszych kryminałów pisarki – Morderstwo w Orient Expressie. Już teraz można stwierdzić, iż gra zaprezentuje bardzo zbliżony model rozgrywki do I nie było już nikogo.

Skoro już wspomniałem o lokacjach, które w trakcie zabawy będziemy mieli okazję odwiedzić, to warto byłoby ten temat dodatkowo rozwinąć. Zabawa ma toczyć się w trzech głównych miejscach. Najwięcej czasu spędzimy oczywiście w zatrzymanym przez lawinę pociągu, eksplorując przy tym kolejne przedziały. Główna bohaterka będzie mogła również wyjść na zewnątrz. Prawdopodobnie opcja ta nie zostanie udostępniona już na samym początku zabawy. Trzecią główną lokacją będzie stacja kolejowa w Instambule. Na opublikowanych już materiałach wygląda ona zdecydowanie najgorzej i zdaje się nie pasować zbytnio do reszty. Moją uwagę zwróciło między innymi spore wyludnienie dzielnicy kolejowej. Z ostateczną oceną należy się oczywiście wstrzymać. To jeszcze nie koniec zapowiadanych przez producentów ciekawostek. Producent obiecuje na przykład dopracowanie zachowań napotykanych w trakcie zabawy postaci niezależnych (w sumie będzie ich około dwudziestu), tak aby wykonywane czynności sprawiały wrażenie bardziej realistycznych. W grze mają się też pojawić złożone zagadki, choć prawdopodobnie rozwiązywanie ich nie będzie obowiązkowe.

Ładna, schludna grafika z całą pewnością będzie jednym z największych atutów tej gry.

Wizualnie gra zdaje się prezentować bardzo dobrze. W szczególności mam tu na myśli wykonanie kolejnych przedziałów Orient Expressu. Jak dotąd niewiele gier dawało nam możliwość bliższego przyjrzenia się wnętrzom luksusowego pociągu. Można byłoby w tym miejscu przywołać grę The Last Express, choć tam mieliśmy do czynienia z bardziej komiksową grafiką, a na dodatek ścigaliśmy się z nieustannie upływającym czasem. W zapowiadanej przygodówce nie będziemy w żaden sposób pośpieszani, tak więc wszystkim obiektom będzie się można dokładniej przyjrzeć. Gra będzie działała na enginie poprzedniej części serii. Silnik graficzny ma się jednak doczekać wielu istotnych usprawnień, dotyczących między innymi poprawionej animacji postaci, na którą wiele osób narzekało.

Jeśli tylko obietnice producentów Agatha Christie: Murder on the Orient Express znajdą swoje potwierdzenie w końcowym produkcie, to powinniśmy mieć do czynienia ze zdecydowanie lepszą przygodówką od And Then There Were None. W dalszym ciągu będzie to tytuł przeznaczony jedynie dla ściśle określonej grupy osób. Miłośnicy detektywistycznych przygodówek zdecydowanie mają na co czekać. Premiera gry zapowiadana jest na listopad bieżącego roku. Jest więc jeszcze dużo czasu, żeby przypomnieć sobie kultową powieść, tak aby później móc dokonać pełnego porównania z gotowym produktem.

Jacek „Stranger” Hałas

NADZIEJE:

  • poczynione przez producentów zmiany w fabule sprawiają wrażenie dość przemyślanych i jednocześnie odpowiednio stonowanych;
  • gra powinna poprawić wiele błędów swojej poprzedniczki, między innymi usprawnić przemieszczanie się pomiędzy różnymi lokacjami;
  • wizualnie gra będzie raczej prezentowała wysoki poziom wykonania.

OBAWY:

  • osoby, którym nie przypadł do gustu styl zabawy zaprezentowany w And Then There Were None, zapowiadanym tytułem również nie będą zachwycone.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.