Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 18 lipca 2006, 08:50

autor: Maciej Jałowiec

Battlefield 2142 - przed premierą - Strona 4

Szykuje się kolejny Battlefield do kolekcji. Co pozostanie niezmienione? Co zostanie dodane? Co zostanie zmodyfikowane i – nade wszystko – czy powtórzą się błędy z poprzedniej części?

Przeczytaj recenzję Battlefield 2142 - recenzja gry

Na polu bitwy dalej będzie istniał podział na „lepszych” i „gorszych”. Uświadczymy więc klasyczne role komendanta, dowódców drużyn i ich członków. Ponieważ kompetencje żołnierzy na wyższych szczeblach uległy powiększeniu, gracze prawdopodobnie będą częściej stawać na czele kolejnych drużyn i brać udział w wyborach na komendanta. Uzbrojony ‘spodek’, który opisywałem wcześniej, jest sterowany właśnie przez dowódcę drużyny. Pilotem transportera Tytan jest nie kto inny jak komendant zespołu. Ponadto, biorąc pod uwagę fakt, iż – tak jak poprzednio – na jednym serwerze będzie mogło grać maksymalnie 64 graczy, należy się spodziewać powiększenia maksymalnej liczby drużyn w zespole.

Twórcy obiecali, że gra będzie hulać na poprawionym silniku z Battlefielda 2. Usprawnienia tyczą się głównie grafiki, a więc renderingu, animacji i shaderów. Dodatkowo, przy całym swoim wizualnym bogactwie, mapy i wszelkie obiekty znajdujące się na nich mają wczytywać się szybciej niż w BF2. Trochę trudno w to uwierzyć, ale nawet jeżeli to stwierdzenie okaże się prawdą, to i tak trzeba będzie zbierać pieniądze na nowy sprzęt – taki, który zdoła udźwignąć Battlefielda 2142.

Podobnie ma być z oprawą dźwiękową. Dźwiękowcy już kilka razy pokazali klasę przy okazji poprzednich części serii, teraz więc nie będzie inaczej. Programiści zdradzili graczom, że trwa odsłuchiwanie i rozważanie, które dźwięki najlepiej pasują do takich sytuacji jak, na przykład, wybuch granatu EMP lub chód dwunożnych maszyn bojowych. Teraz ich zadanie jest dużo trudniejsze, gdyż nie mogą zaczerpnąć odgłosów z rzeczywistości – zdani są na samych siebie.

To, co było nie do wytrzymania w Battlefieldzie 2, może dosięgnąć i 2142 – masa błędów wynikających z niedbalstwa. Szczerze mówiąc, gdyby twórcy powiedzieli, że wzięli sobie do serca opinie graczy i postanowią wyeliminować niedociągnięcia w kolejnej części serii, nie uwierzyłbym im. Prawdopodobnie znowu czekają nas problemy z niepoprawnym wyświetlaniem ksywek graczy i flag na posterunkach, nieodtwarzanie animacji i dźwięków czy też fatalna wyszukiwarka serwerów. Może zaczniemy obstawiać, ile dni po premierze zostanie wypuszczony pierwszy patch?

Dodam jeszcze, że – tak jak i w poprzednich częściach – będziemy mieli możliwość gry z botami. Ich AI ma być poprawione, dzięki czemu walka z żywymi graczami przeciwko komputerowym przeciwnikom w trybie co-op będzie trudniejsza i jeszcze ciekawsza niż do tej pory.

... przewidywany termin starcia?

Premierę gry ustalono na jesień tego roku. Prawdopodobnie będzie ona jednak przełożona, dokładnie tak, jak to było w przypadku Battlefielda 2. Dodać jednak należy, że twórcy obiecali wypuścić wersję demonstracyjną tuż przed wprowadzeniem do sprzedaży pełnego produktu. Oczywiście, wszystko ma być poprzedzone betatestami, w których udział weźmie udział aż dziesięć tysięcy graczy. Pozostaje nam jeszcze zdecydować, w jaki sposób kupimy grę? Czy klasycznie wybierzemy się po nią do marketu czy też może ściągniemy ją poprzez EA Downloader, tak jak to było w przypadku Booster Pack’ów do BF2?

Maciej „Sandro” Jałowiec

NADZIEJE:

  • zupełnie nowe elementy ekwipunku i pojazdy;
  • Titan Mode;
  • śliczna oprawa audiowizualna.

OBAWY:

  • mało zróżnicowany teren walk;
  • wysokie wymagania sprzętowe;
  • powtórzenie błędów z Battlefield 2.

Maciej Jałowiec

Maciej Jałowiec

Specjalista do spraw marketingu gier wideo. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży i światowej gospodarki. Zawodowo związany z firmą Techland, a wcześniej m. in. z Activision i Perfect World.

więcej

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Analizujemy Escape from Tarkov – czy The Division ma się czego obawiać?
Analizujemy Escape from Tarkov – czy The Division ma się czego obawiać?

Przed premierą

Podczas gdy wszyscy sugerują ucieczkę, my wracamy do Tarkova, by przeanalizować wysyp informacji na temat tej gry. Informacji wskazujących na produkt imponujący w wielu aspektach, ale i coraz bardziej niszowy, coraz mniej przystępny dla większości graczy.