Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 18 lipca 2006, 08:50

autor: Maciej Jałowiec

Battlefield 2142 - przed premierą - Strona 3

Szykuje się kolejny Battlefield do kolekcji. Co pozostanie niezmienione? Co zostanie dodane? Co zostanie zmodyfikowane i – nade wszystko – czy powtórzą się błędy z poprzedniej części?

Przeczytaj recenzję Battlefield 2142 - recenzja gry

O samych pukawkach na razie wiadomo niewiele. Będą zwyczajnymi odpowiednikami broni z dzisiejszych czasów. Nawet więcej – ich nazwy nawiązują do tych, które znamy już dziś. Jeden z karabinów maszynowych nazywa się NK-42, a jedna z broni snajperskich nosi nazwę FL-PSG. Jakbyśmy to już gdzieś słyszeli, prawda?

Kolejną nowością w serii są pola siłowe oraz kamuflaż. Pola siłowe (tzw. Active Defence), a więc najzwyczajniejsza w świecie nietykalność pojazdów, znajdzie się na wyposażeniu PAC. Unia Europejska dostanie Active Camo, czyli możliwość uczynienia swoich żołnierzy... przezroczystymi. Największy problem z niewidzialnością polegać będzie na tym, że w trakcie jej trwania, nóż staje się jedyną dostępną bronią. Dla przeciwwagi, pola siłowe będzie się dało wyłączyć... granatami elektromagnetycznymi. Nie tylko niszczą Active Defence, ale również sprawiają, że pojazdy poruszają się wolniej, a piechota na moment traci wzrok (dokładnie tak, jak po ataku granatem oślepiającym).

... sposobie walki...

Najnowsza odsłona również opierać się będzie na trybie Conquest polegającym na zdobywaniu kolejnych posterunków na mapie – zdobywając je zmniejszamy ilość kuponów przeciwnika, co przekłada się na szybkie (i zwycięskie) zakończenie batalii.

Pojawia się jednak kolejny tryb rozgrywki. Titan Mode polegać ma na zniszczeniu wrogiego powietrznego statku transportowego i jednoczesnej obronie własnego. Brzmi to trywialnie, ale w rzeczywistości proces przejmowania i wysadzania transportera (który nazywa się Tytan, stąd nazwa trybu gry) jest dużo bardziej złożony. Najpierw trzeba będzie zniszczyć pole siłowe statku za pomocą specjalnie przygotowanej do tego celu rakiety Bloc-2 ATM. Następnie, wyładowany piechotą transporter opancerzony musi podjechać do Tytana. Załoga wozu ma za zadanie dostać się na statek za pomocą latających kapsuł, zniszczyć posterunki ochrony, dostać się do głównego reaktora Tytana, założyć ładunki wybuchowe i uciec ze statku skacząc na spadochronach. Jest to dosyć złożona operacja i z pewnością nie będzie łatwa, niemniej jednak przybliży to rozgrywkę do tej znanej choćby z Enemy Territory, a to może okazać się sporym plusem Battlefielda 2142.

Żołnierze zamknięci w kapsułach lecą zniszczyć transporter przeciwnika...

... zorganizowaniu...

Dokładnie tak jak w BF2, tak i tu mamy do czynienia z ogólnoświatowym systemem zliczania punktów i rankingu. Przyznawane będą stopnie wojskowe, odznaki i medale, za zasługi na polu bitwy będzie można odblokowywać lepsze modele broni. Nie należy się spodziewać rewelacji na tej płaszczyźnie. W poprzedniej części wykonano ten element bardzo porządnie, teraz nie będzie gorzej.

Maciej Jałowiec

Maciej Jałowiec

Specjalista do spraw marketingu gier wideo. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży i światowej gospodarki. Zawodowo związany z firmą Techland, a wcześniej m. in. z Activision i Perfect World.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.