Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 czerwca 2006, 11:52

autor: Łukasz Gajewski

Warhammer Online: Age of Reckoning - zapowiedź - Strona 3

Efekt finalny jest oczywiście niewiadomą, ale wiele wskazuje, że to, co nam Mythic szykuje, będzie przynajmniej bardzo solidnie zaprojektowaną grą MMO.

O ile gra będzie zawierała rozbudowany PvE (gracz vs. świat) – włącznie ze wsparciem dla tych graczy, którzy będą chcieli w ogóle uniknąć bezpośredniej konfrontacji z innymi ludźmi, jej sercem będzie RvR (rasa przeciw rasie – a więc dobro vs. zło).

Poczynając od niewielkich potyczek (wspartych questami), po epickie bitwy, w których setki graczy z każdej strony będą mogły nie tylko bić nieprzyjaciela na masową skalę, ale i zaatakować stolicę danej krainy i splądrować, co się da. Przedzieranie się przez ulice krasnoludzkiego miasta na czele zielonoskórej hordy, paląc i grabiąc, co się da, wygląda interesująco, nieprawdaż? To oczywiście nie jest zupełną nowością – ale zarówno wsparcie ze strony mechaniki gry dla takich starć (chociażby specjalne, niezwykle bogate łupy) jak i ich skala powinny być czymś zupełnie nowym w MMORPG-ach.

Muszę przyznać, że do WAR podchodziłem bardzo nieufnie. „Wojna jest wszędzie” i silna inspiracja bitewniakiem ograniczała moim zdaniem bogactwo jednego z najbardziej oryginalnych światów fantasy.

Również konwencja, w jakiej są utrzymane grafiki, znacząco odbiegała od moich wyobrażeń świata Warhammera (mrocznego, realistycznego, brudnego) – zbliżając go niepokojąco blisko do estetyki kreskówkowej znanej z World of Warcraft. Nie zrozumcie mnie źle, ja WoW-a uwielbiam, ale Warhammer powinien wyglądać inaczej.

Posępnych i ciekawie zaprojektowanych lokacji nie powinno w WAR braknąć.

Przyznaję jednak, że ostatnio wizja prezentowana przez Mythic zaczyna mnie przekonywać. Widać, że twórcy przemyśleli dogłębnie, co chcą w grze pokazać. System walki, questów, RvR, a nawet odbiegająca nieco od kanonu estetyka i klimat sprawiają wrażenie dopracowanej koncepcji. Co ważne, Mythic ma wciąż wiele czasu, aby popracować nad tym projektem – premiera jest przewidziana za jakieś 16 miesięcy (a więc jesień 2007), a to, co zostało już zaprezentowane, świadczy o bardzo zaawansowanym stadium prac.

Atutem tego studia jest ich doświadczenie w branży MMORPG-ów (Dark Age of Camelot jest ich dziełem) i wsparcie ze strony Games Workshop (twórcy oryginalnego Warhammera). Efekt finalny jest oczywiście niewiadomą, ale wiele wskazuje, że to, co nam Mythic szykuje, będzie przynajmniej bardzo solidnie zaprojektowaną grą MMO. Gdyby jeszcze grafika była jednak mniej kolorowa, a bardziej mroczna...

Łukasz „Gajos” Gajewski

NADZIEJE:

  • oryginalny system walki;
  • nowości w systemie questów, RvR;
  • unikalne dla ras klasy postaci;
  • doświadczanie twórców.

OBAWY:

  • hmm, grafika...
  • „wojna jest wszędzie”;
  • jak zbalansować 24 klasy postaci? Blizzard ma problemy z 9.
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.