Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 czerwca 2006, 11:52

autor: Łukasz Gajewski

Warhammer Online: Age of Reckoning - zapowiedź - Strona 2

Efekt finalny jest oczywiście niewiadomą, ale wiele wskazuje, że to, co nam Mythic szykuje, będzie przynajmniej bardzo solidnie zaprojektowaną grą MMO.

Wygląda na to, że po chudych latach fani Warhammera będą mieli ucztę. Przed kilku tygodniami pisałem o dla Warhammer: The Mark of Chaos, RTS-ie w realiach WH, od pewnego czasu wiadomo także o kolejnym dodatku do Dawn of War: Warhammer 40K. Na horyzoncie widać jednak jeszcze większe wydarzenie – MMORPG Warhammer Online: Age of Reckoning.

Dla osób interesujących się komputerowymi adaptacjami uniwersum powstałego w głowach twórców brytyjskiego Games Workshop zamiary dotyczące tej ostatniej gry nie są niczym nowym – wręcz przeciwnie. O grze, która miałaby przenieść uniwersum powstałe na potrzeby oryginalnego Warhammer Role-Playng Game i Warhammer Fantasy Battle w wirtualny świat, który gracze z całego świata będą mogli odwiedzać za pomocą swoich PC-tów, mówi się od przynajmniej 4 lat. Od tego czasu gra zdążyła zmienić całkowicie charakter i producenta, i po ogłoszonym przed mniej więcej dwoma laty zawieszeniu projektu oryginalna koncepcja gry trafiła do Mythic Entertainment, który rozpoczął tworzenie gry od zera.

Nie ukrywam, że osobiście byłem głęboko zawiedziony tą zmianą – poprzednia wizja gry wydawała mi się znacznie bliższa erpegowym korzeniom Warhammera – włącznie z unikalnym, znanym z papierowej wersji systemem rozwoju postaci. Nowa akcentuje moim zdaniem znacznie bardziej inspiracje płynące z bitewniaka. Zresztą sami twórcy przytaczając kluczowe dla ich koncepcji hasło „Wojna jest wszędzie”, koncentrując się w publikowanych informacjach na polach bitew i walkach między rasami, potwierdzają, że będziemy mieli do czynienia ze światem w czasie wojny totalnej.

Mały zielonoskóry – wcale nie mniej groźny od dużego.

Gra jest umieszczona w ramach tych samych wydarzeń, które będą kanwą dla Warhammer: The Mark of Chaos. W skrócie – w wyniku intrygi władcy Mrocznych Elfów doszło do globalnej wojny – z jednej strony mamy zielonoskórych (gobliny i orkowie), Mroczne Elfy i Chaos, z drugiej – Imperium (ludzi), krasnoludy i Wysokie Elfy.

Teren gry ma być niezwykle rozbudowany – kilkadziesiąt obszarów (tereny Starego Świata, Ulthuan i prawdopodobnie Naggaroth) podzielonych między dwie frakcje i sześć ras.

Każda z ras walczy z jedną z przeciwnej strony frontu i gracz wybierając sobie rasę postaci, w jaką postanowi się wcielić, trafia na określony obszar działań wojennych. Krasnoludy prowadzą swoją wieczną wojnę z zielonoskórymi. Wysokie Elfy bronią swej ojczyzny przed Mrocznymi Elfami, a Imperium odpiera kolejną inwazję Chaosu.

Gracz będzie mógł się oczywiście przenieść do innego obszaru działań wojennych i wesprzeć sojuszników. W przypadku ras po drugiej stronie konfliktu jedną dopuszczalną forma interakcji będzie walka. „Wojna jest wszędzie”.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?