Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 23 marca 2006, 09:34

LEGO Star Wars II: The Original Trilogy - przed premierą - Strona 2

Oto produkt skazany na ogromną popularność. Jeśli autorom uda się do doskonale znanej konwencji wepchnąć zapowiadane innowacje i przyprawić to wszystko szczyptą dobrego humoru, otrzymamy znakomitą grę, znacznie lepszą i ciekawszą od wybitnego pierwowzoru.

W sumie autorzy przygotowali pięćdziesiąt gotowych ludzików, wśród których znajdziemy nie tylko głównych bohaterów opowieści (m.in. Luke’a Skywalkera, Leię Organę, Hana Solo, Dartha Vadera, Chewbaccę), ale także drugoplanowe postaci (Jawów, Szturmowców, roboty itd.). Użytkownicy gry będą mogli ponadto skorzystać z zapisanych w pierwowzorze stanów gry, co zaowocuje dodaniem bohaterów znanych z oryginalnego LEGO Star Wars. W sumie gracz będzie mógł skorzystać z ponad setki postaci, co już samo w sobie jest liczbą wystarczającą do długiej zabawy, a to przecież nie koniec nowości. Autorzy pokusili się bowiem o niedostępną wcześniej opcję tworzenia własnych bohaterów, z pomocy których możemy korzystać w trybie Free Play. Zabawa w konstruowanie ludzików nie ograniczy się tylko i wyłącznie do ich wyglądu zewnętrznego. Gracz zdecyduje również o umiejętnościach danej postaci oraz wyborze broni, która może być np. miecz świetlny lub blaster. Autorzy zapowiadają, że ilość możliwych kombinacji idzie w miliony – można się więc spodziewać bardzo bogatego garnituru dostępnych klocków.

Przesłuchanie na pokładzie fregaty.

Warto w tym miejscu nadmienić, że w LEGO Star Wars: The Original Trilogy znacznie rozwinięto umiejętności bohaterów. W pierwowzorze każda z postaci dysponowała zaledwie jedną możliwą do wykonania czynnością, w „dwójce” postanowiono znacznie ubarwić ten aspekt rozgrywki. Dobrym przykładem są tutaj Han Solo, który jako jeden z niewielu posiadaczy blastera, będzie mógł wykorzystać alternatywne ataki przy użyciu broni, czy Chewbacca, potrafiący wyrywać ręce swoim wrogom! Bohaterowie władający Mocą zaprezentują charakterystyczne tylko dla siebie możliwości jej wykorzystania. Darth Vader będzie mógł dusić swoje ofiary, natomiast Imperator Palpatine niszczyć przeciwników za pomocą wiązki błyskawic. Entuzjaści pierwowzoru z pewnością pamiętają również możliwość przenoszenia niektórych przedmiotów z wykorzystaniem Mocy i budowania z ich pomocą różnych konstrukcji. Z racji tego, że w klasycznej trylogii tak uzdolnionych postaci jest zdecydowanie mniej, każdy ludzik nie dysponujący fantastycznymi umiejętnościami, będzie mógł skorzystać z opcji samodzielnego układania rozrzuconych tu i ówdzie klocków.

Kolejną nowością jest kwestia wykorzystania maszyn naziemnych i myśliwców. W LEGO Star Wars: The Original Trilogy pojawią się znane z pierwowzoru etapy polegające na kierowaniu danym pojazdem, ale jak się okazuje – nie tylko. Również w „zwykłych” scenariuszach, w których gracz pokonuje kolejne plansze na piechotę, udostępnione zostaną rozmaite wehikuły. Tylko od nas będzie zależeć, czy zasiądziemy za sterami maszyny i ułatwimy sobie rozgrywkę, czy przemierzymy trasę w tradycyjny sposób. Nasi bohaterowie będą mogli w dowolnym momencie wsiąść lub wysiąść z pojazdu, co znacznie zwiększa pole manewru w kwestii ukończenia danej misji. Oczywiście wehikuły dostępne będą tylko i wyłącznie dla postaci humanoidalnych.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.