LEGO Star Wars II: The Original Trilogy - przed premierą - Strona 2
Oto produkt skazany na ogromną popularność. Jeśli autorom uda się do doskonale znanej konwencji wepchnąć zapowiadane innowacje i przyprawić to wszystko szczyptą dobrego humoru, otrzymamy znakomitą grę, znacznie lepszą i ciekawszą od wybitnego pierwowzoru.
Przeczytaj recenzję LEGO Star Wars II: The Original Trilogy - recenzja gry
W sumie autorzy przygotowali pięćdziesiąt gotowych ludzików, wśród których znajdziemy nie tylko głównych bohaterów opowieści (m.in. Luke’a Skywalkera, Leię Organę, Hana Solo, Dartha Vadera, Chewbaccę), ale także drugoplanowe postaci (Jawów, Szturmowców, roboty itd.). Użytkownicy gry będą mogli ponadto skorzystać z zapisanych w pierwowzorze stanów gry, co zaowocuje dodaniem bohaterów znanych z oryginalnego LEGO Star Wars. W sumie gracz będzie mógł skorzystać z ponad setki postaci, co już samo w sobie jest liczbą wystarczającą do długiej zabawy, a to przecież nie koniec nowości. Autorzy pokusili się bowiem o niedostępną wcześniej opcję tworzenia własnych bohaterów, z pomocy których możemy korzystać w trybie Free Play. Zabawa w konstruowanie ludzików nie ograniczy się tylko i wyłącznie do ich wyglądu zewnętrznego. Gracz zdecyduje również o umiejętnościach danej postaci oraz wyborze broni, która może być np. miecz świetlny lub blaster. Autorzy zapowiadają, że ilość możliwych kombinacji idzie w miliony – można się więc spodziewać bardzo bogatego garnituru dostępnych klocków.

Warto w tym miejscu nadmienić, że w LEGO Star Wars: The Original Trilogy znacznie rozwinięto umiejętności bohaterów. W pierwowzorze każda z postaci dysponowała zaledwie jedną możliwą do wykonania czynnością, w „dwójce” postanowiono znacznie ubarwić ten aspekt rozgrywki. Dobrym przykładem są tutaj Han Solo, który jako jeden z niewielu posiadaczy blastera, będzie mógł wykorzystać alternatywne ataki przy użyciu broni, czy Chewbacca, potrafiący wyrywać ręce swoim wrogom! Bohaterowie władający Mocą zaprezentują charakterystyczne tylko dla siebie możliwości jej wykorzystania. Darth Vader będzie mógł dusić swoje ofiary, natomiast Imperator Palpatine niszczyć przeciwników za pomocą wiązki błyskawic. Entuzjaści pierwowzoru z pewnością pamiętają również możliwość przenoszenia niektórych przedmiotów z wykorzystaniem Mocy i budowania z ich pomocą różnych konstrukcji. Z racji tego, że w klasycznej trylogii tak uzdolnionych postaci jest zdecydowanie mniej, każdy ludzik nie dysponujący fantastycznymi umiejętnościami, będzie mógł skorzystać z opcji samodzielnego układania rozrzuconych tu i ówdzie klocków.
Kolejną nowością jest kwestia wykorzystania maszyn naziemnych i myśliwców. W LEGO Star Wars: The Original Trilogy pojawią się znane z pierwowzoru etapy polegające na kierowaniu danym pojazdem, ale jak się okazuje – nie tylko. Również w „zwykłych” scenariuszach, w których gracz pokonuje kolejne plansze na piechotę, udostępnione zostaną rozmaite wehikuły. Tylko od nas będzie zależeć, czy zasiądziemy za sterami maszyny i ułatwimy sobie rozgrywkę, czy przemierzymy trasę w tradycyjny sposób. Nasi bohaterowie będą mogli w dowolnym momencie wsiąść lub wysiąść z pojazdu, co znacznie zwiększa pole manewru w kwestii ukończenia danej misji. Oczywiście wehikuły dostępne będą tylko i wyłącznie dla postaci humanoidalnych.