Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 lutego 2006, 08:16

autor: Marcin Pietrak

Heroes of Might & Magic V - przedpremierowy test - Strona 3

Heroes of Might and Magic, jedna z szerzej znanych i najbardziej lubianych serii gier strategicznych, niebawem doczeka się swojej kolejnej, piątej już, odsłony. Niedawno nowi jej twórcy udostępnili do testów wersję beta gry...

Zlikwidowano największy mankament graficzny poprzedniej odsłony Heroes of Might and Magic, jakim było niedostateczne oddanie rozmiarów dużych potworów. Widok feniksa, bardziej niż ognistego ptaka przypominającego płonącego koguta, niejednemu zapadł na dłużej w pamięć. Teraz stwory zajmujące więcej miejsca na planszy są odpowiednio duże. Aż miło popatrzeć na Chaos Hydrę siejącą spustoszenie w szeregach wroga, albo zionącego zielonego smoka.

Czas przejść do kwintesencji gier strategicznych, a mianowicie rozgrywki wieloosobowej. Oprócz znanych od dawna trybów hot seat (dwie osoby przy jednym komputerze), gry poprzez Internet oraz LAN, grający w Herosów 5 będą mieli okazję spróbować swoich sił korzystając z dwóch nowych sposobów gry. Pierwszy z nich to Ghost Mode polegający na tym, iż podczas tury przeciwnika gracz będzie mógł wykonywać ruchy postacią przypominającą ducha. Jego umiejętności będą znacznie ograniczone w stosunku do tych jakimi dysponuje regularny bohater, ale jednocześnie wystarczające do prowadzenia rekonesansu, zbierania surowców i szpiegowania ruchów oponenta. Druga nowość to możliwość toczenia pojedynków między graczami. Nie chodzi tutaj o pełnometrażową grę na mapie dwuosobowej, tylko o walkę pomiędzy dwoma herosami odgórnie wyposażonymi w artefakty i przewodzącymi armiom.

Należy dodać, że jedno z miast – Dungeon, zostało kompletnie zmienione. Teraz rządzą nim ciemne elfy. Są one, za wyjątkiem koloru skóry, bliźniaczo podobne do swoich odpowiedników z jednego ze światów Dungeons & Dragons – Forgotten Realms. Trzeba przyznać, że matriarchalna społeczność doskonale sobie radzi w konfliktach z istotami z innych miast. Świadczy to o dobrym zbalansowaniu jednostek nowej rasy oraz ich umiejętności specjalnych.

Być może zabrzmi to niedorzecznie, ale nowi twórcy, aby rozwinąć serię, musieli zrobić jednocześnie krok wstecz i dać susa do przodu. Wygląda na to, że z jednej strony Herosi zyskają na powrocie do starszych koncepcji i zasad, zaś z drugiej nowy wygląd i design przyciągnie piękną i nowoczesną grafiką, a także kilkoma nowatorskimi pomysłami. Na graczy czeka cały nowy, nietknięty jak dotąd świat, który trzeba co koń wyskoczy zwiedzić i podbić. Ogólnie rzecz biorąc wersja beta Heroes of Might and Magic V nie razi w oczy jakimiś dużymi błędami. Wystarczy zoptymalizować kod i będziemy mieli co najmniej bardzo dobrą, a zanosi się na to, że wręcz świetną, grę.

Marcin „Siwy” Pietrak

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.