Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 stycznia 2006, 12:44

World of Warcraft: The Burning Crusade - zapowiedź - Strona 2

5,5 miliona graczy nie może się doczekać dodatku do World of Warcraft. Tymczasem Blizzard - tradycyjnie - jak najwięcej stara się jak najdłużej utrzymać w tajemnicy. Jednak nie wszystko...

O tym, co znajdziemy na zdewastowanych terenach Outlandu, niewiele jeszcze wiadomo, a to, co wiadomo, to głównie przecieki i ogólne plany developerów. Pewne jest, że natkniemy się tam na różne prymitywne frakcje orków, plemiona Draenei i potężne demony należące do Płonącego legionu (Burning Legion). Odwiedzimy również Black Citadel (lokacja rajdowa typu instance dla 70-poziomowych bohaterów) położoną w Shadowmoon Valley, gdzie staniemy oko w oko z Illidanem, upadłym nocnym elfem, który po latach na nowo odkrył Outland i włada tym lądem. Z pewnością pojawią się też takie lokacje jak: Hellfire Peninsula wraz z jej kamienistymi dolinami, przepełniona bujną roślinnością Zanga Marsh, wyniszczone pustkowia Bone Wastes, Netherstorm oraz obszar górski Blade’s Edge Mountains. Dużą ciekawostką związaną z tym regionem jest nowy rodzaj mounta, jaki po skończeniu odpowiedniego questa-tasiemca na poziomie 70 otrzymają gracze. Nazwano go Nether Dragon, a jego niezwykłość polega na tym, iż potrafi latać i oczywiście jest w pełni kontrolowany przez gracza (nie mylić z podniebnymi środkami transportu dostępnymi w podstawowej grze). Zakres jego stosowalności został co prawda ograniczony wyłącznie do terytorium Outland, aczkolwiek jest on niezbędny do tego, by dotrzeć do pewnych miejsc, które nie będą dostępne drogą lądową. Oczywiście zasada – na mouncie nie walczymy – zostanie zachowana.

To jego będziecie regularnie zarzynać na 70 poziomie.

Inna część nowego terenu to lokacje startowe dwóch premierowych ras, o jakie wzbogacone zostaną zwaśnione frakcje tejże produkcji. Horda, do tej pory kojarzona tylko z bohaterami-monstrami, dostanie rasę Krwawych Elfów (Blood Elves), pięknych, smukłych i magicznych istot, przypominających Nocne Elfy. Co się tyczy Przymierza, to oficjalnie Blizzard nie ujawnił nowej rasy, aczkolwiek fani ostro spekulują na jej temat. W związku z tym, iż ma to być nacja monstrów lub jak kto woli „potworków” – na tapecie byli już Pandareni, Murlockowie, Tigoni, Worgeni a także Draenei. Każda z nich ma swoich zwolenników pośród graczy WoW-a, jak również przeciwników, lecz ja osobiście stawiam na tych ostatnich, a to z racji tego, iż pogłoski o nich mówiące płyną z renomowanego magazynu Computer Games.

Bardzo ciekawą informacją związaną z wyborem ładnej, człekokształtnej rasy dla Hordy, a monstrualnej dla Przymierza, jest to, iż w ten właśnie sposób developer chce zbalansować populację na poszczególnych serwerach gry. Wracając jednak do samych ras. Osoby, które zdecydują się utworzyć bohatera będącego Krwawym Elfem będą mogły wybrać dla niego sześć klas postaci: priesta, maga, warlocka, warriora, huntera i rogue’a. Niezależnie od wyboru, z racji tego iż Krwawe Elfy są istotami łaknącymi magii, (takimi magicznymi wampirami), każdy z nich dysponować będzie dwoma rdzennymi czarami typu instant. Pierwszy nosi nazwę Mana Tap, a jego użycie pozbawi wybranego przeciwnika 50 punktów many i zmagazynuje je w ciele prowadzonego elfa, w charakterze aury. Podobną operację można będzie wykonać jeszcze dwa razy (łącznie trzy). Tak zwany cooldown, czyli czas po jakim można użyć tego zaklęcia ponownie, wynosić ma tylko 10 sekund.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.