Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 2 grudnia 2005, 11:39

autor: Daniel Sodkiewicz

Star Wars: Empire At War - zapowiedź - Strona 3

„Każda planeta czy księżyc będzie różnić się mieszkańcami, florą i fauną oraz topografią i klimatem. Ekonomią, rozwojem techniki, polityką i wojskami będziemy zarządzać z widoku mapy taktycznej, podobnej do planszy znanej z serii Total War”.

Yoda: Darth Vader, Mon Mothma, Obi-Wan Kenobi, wszyscy w grze będą też?

Padme: Tak. Herosi będą bardzo przydatni podczas starć i stanowić będą trzon naszej armii. Co jednak najważniejsze, rozgrywka będzie bardzo nieliniowa i zróżnicowana. Prócz standardowych walk, typowych dla RTS-ów przyjdzie nam organizować misje ratownicze, dywersyjne i szpiegowskie oraz blokady ekonomiczne.

Yoda: Obi Wanie, już martwić zacząłem się ja. Witamy z powrotem.

Obi Wan: Stałem przed kilkoma Szturmowcami z drugiego planu.

George Lucas: Mike! Wywierć Szturmowcom z dwójki dziury w galotach, bo robią kolejkę przed WuCetem. Albo pomóż im się rozbierać.

Obi Wan: Cóż, to może ja powiem coś o stronach konfliktu. Potęgą Imperium będzie duża liczba tanich jednostek i ogromna flota. Warto wspomnieć tu choćby o Gwiezdnych Niszczycielach. Specjalnością walczących o przywrócenie Republiki rebeliantów będzie zaś sabotaż, szybki atak z zaskoczenia i sprawna siatka wywiadowcza. Niewielka armia rebelii będzie dobrze wyszkolona i niezgorzej uzbrojona.

Yoda: Zdań kilka o multiplayerze usłyszeć bym chciał.

Obi Wan: Otóż, będzie dostępna rozgrywka wieloosobowa w formie kampanii dla dwóch graczy. Co warto zaznaczyć, grę będzie można w dowolnym momencie zapisać, dokładnie tak jak podczas rozgrywki dla pojedynczego gracza. Jeżeli przyjdzie ci ochota na wirtualną potyczkę z większą ilością przyjaciół, wystarczy włączyć pojedynczą bitwę. Walka taka pozwoli na zabawę do ośmiu graczy, a każdy z nich otrzyma pod dowództwo zarówno wojsko naziemne, jak i sprzęt latający.

Padme: To może ja dorzucę jeszcze kilka konkretów. Nowe engine gry nosi nazwę Alamo, program będzie oczywiście w pełni trójwymiarowy. Może poza tłem w kosmosie, które jak to w kosmicznych strategiach bywa, jest płaską, ale jakże ładną tapetą. Podczas gwiezdnych starć usłyszymy znaną z dużego ekranu, muzykę skomponowaną przez Johna Williamsa. Bo filmy z serii SW znają chyba wszyscy?

Zgromadzeni zgodnie i żywiołowo przytaknęli głowami oraz donośnie mruknęli: YHY.

Luke: Wątpię, aby przeciętny ErTu zrozumiał wasze wywody na temat techniki rozgrywki.

Obi Wan: Wytłumaczę to tak. Można to porównać do gier, w których istnieje powierzchnia i podziemia. W podobny sposób będzie tutaj funkcjonować ziemia i powietrze. Przestworza zaś będą podzielone na kilka pułapów: w tym atmosferę blisko ziemi i przestrzeń kosmiczną. Każda jednostka będzie mogła poruszać się na określonych wysokościach. Nie powinno też być problemu z dowodzeniem tak rozbudowanej armii, dzięki wspomnianemu przez Padme systemowi aktywnej pauzy. Nie należy martwić się zawczasu, szykuje nam się przecież Battlefront w konwencji RTS. Czego chcieć więcej?

Chewbacca: ggguu, giiiuuuuu.

Yoda: Nasz włochaty przyjaciel rację ma. Głód rodzi złość, a złość czarną ma moc. Na szpinak, wszystkich zapraszam.

Zgromadzeni zgodnie i żywiołowo przytaknęli głowami oraz donośnie mruknęli: YHY.

Daniel „KULL” Sodkiewicz

NADZIEJE:

  • RTS w świecie Star Wars;
  • nieliniowość i walki zarówno w powietrzu jak i na lądzie;
  • czerpanie pomysłów do najlepszych tytułów na rynku;
  • grafika i rozmach.

OBAWY:

  • ubogi aspekt ekonomiczny (dla miłośników dogłębnego zarządzania gospodarką).
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.