Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 1 września 2005, 12:57

autor: Rafał Kowalewski

Football Manager 2006 - test przed premierą - Strona 3

Sports Interactive, twórca FM2005, nie zasypia gruszek w popiele, ciesząc się ze zwycięstwa nad rywalami, tylko w pocie czoła pracuje nad kolejną wersją gry, zgodnie z ustaloną nomenklaturą oznaczoną numerem 2006.

Wybór i edycja reżimów treningowych.

Przykładowo, reżim treningowy obrońców będzie duży nacisk kładł na obronę (defending), taktykę (tactics), siłę (strength) czy stałe fragmenty gry (set pieces), za to obrońcy nie będą trenować strzałów, czy wykonywać zajęć bramkarskich. Poziom treningu jest regulowany zarówno dla poszczególnych elementów, jak i dla reżimu w całości, co pozwala nam uniknąć ‘zarżnięcia’ zawodników (tu się przyznam, że aby sprawdzić działanie tego mechanizmu, znęcałem się przed sezonem nad swoimi graczami każąc im trenować bardzo intensywnie, w efekcie czego już po pierwszych meczach sezonu posypały się kontuzje i piłkarze ci byli notorycznie przemęczeni). W FM2006 jest znacząca różnica także w przypisywaniu trenerów do zajęć. Tutaj nie przypisujemy ich do konkretnego reżimu, lecz do trenowania konkretnego elementu (możemy mieć więc trenera od siły, od taktyki czy strzałów). Każdy trener posiada statystyki, które pokazują, czego dany trener umie nauczyć najlepiej.

Podgląd intensywności treningu gracza.

Aby zobaczyć, czy nasze zabiegi przyniosły efekt, możemy dokonać analizy dla każdego gracza z osobna, gdyż informacje o postępach w treningu są dołączone jako zakładka w profilu danego zawodnika. Możemy obejrzeć tutaj zarówno, jak intensywnie piłkarz trenuje dany element, jak również obejrzeć, jak wygląda zmiana konkretnych umiejętności w ujęciu miesięcznym (na wykresie możemy obejrzeć jednocześnie 6 różnych atrybutów). Niewątpliwie jest to przydatne w sytuacjach, kiedy prowadzimy mało znane nam kluby i nie od razu orientujemy się, którzy zawodnicy są warci inwestowania, a których należałoby się pozbyć.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.