Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 września 2005, 12:21

autor: Krzysztof Gonciarz

Peter Jackson's King Kong - zapowiedź - Strona 3

Gra jest z pozoru standardowym FPS-em, w którym zamiast jakichś potworów czy innych faszystów strzelamy do dinozaurów i małp. Jak się okazuje, jest to wrażenie jak najbardziej błędne...

Klimat tropikalnej dżungli na ekranach telewizorów i monitorów prezentuje się świetnie, głównie z uwagi na wielką szczegółowość i spójność stylistyczną. Modele dinozaurów oraz samego King Konga imponują dopracowaniem i animacją, a gra nie zalicza większych zwolnień nawet na PS2, najsłabszej technicznie platformie, na jaką jest tworzona. Bardzo dobrze zrealizowana jest fizyka, co ważne jest w przypadku tytułu, w którym co chwila jakiś wielki dinozaur rozrywa na strzępy mniejszych od siebie.

Elementem mającym niemały wpływ na ostateczny odbiór gry jest brak jakiegokolwiek GUI na ekranie – żadnych wskaźników zdrowia czy amunicji, wszystko będziemy musieli szacować ‘na czuja’. W przypadku amunicji dostaniemy co prawda możliwość zbindowania przycisku, po którego naciśnięciu Jack sprawdzi i zakomunikuje nam (słownie) stan magazynka, ale poziomu zdrowia będziemy musieli domyślać się na podstawie tego, co dzieje się przed naszymi oczami: rozmyć obrazu, zmienionych filtrów kolorystycznych itp. Jest to w zasadzie trend, który coraz bardziej się popularyzuje na rynku (jego prekursorem był bodajże Peter Molyneux, który dawno już postulował ograniczenie ‘śmieci’ w zasięgu wzroku grającego), a pierwszym skojarzeniem, które się w związku z nim nasuwa jest nadchodzący wielkimi krokami Call of Cthulhu od Bethesdy.

Shuck szukający chętnego do napisania poradnika :-)

King Kong, choć prawdopodobnie nie okaże się objawieniem sezonu, może być naprawdę świetną rozrywką na kilka emocjonujących nocy. Gry wideo nie od dziś są na poziomie zaawansowania, który pozwala na przekazanie ich użytkownikom audiowizualnych atrakcji dorównujących niemal tym, których doświadczamy w kinach. W tym przypadku symbioza filmowo-growa jest dość bliska, acz zarówno Ancel jak i Jackson mówią jednogłośnie, że chcą uczynić z „Official Game of the Movie” produkcję, która będzie w stanie się obronić zupełnie niezależnie od kinowego oryginału, będąc przy tym całkowicie pełnowartościowym, odrębnym produktem. Trzymamy kciuki?

Krzysztof „Lordareon” Gonciarz

NADZIEJE:

  • odejście od schematu klasycznego shootera;
  • świetna oprawa;
  • zapierające dech w piersiach momenty...

OBAWY:

  • ... pomiędzy którymi wkraść się może sporo nudy.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.