Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 29 sierpnia 2005, 12:48

autor: Jacek Hałas

Hitman: Krwawa Forsa - zapowiedź - Strona 4

„Hitman: Blood Money” rysuje się na udaną kontynuację serii. Gra nie powtórzy raczej błędów „Contracts”. Cieszy również zapowiadana spora ilość nowych lub powracających (wątek ekonomiczny) elementów.

Przeczytaj recenzję Hitman: Blood Money - recenzja gry

Reakcje postaci niezależnych na poczynania tytułowego zabójcy będą również miały działanie długofalowe. Jest to zupełna nowość, o której zdecydowanie warto wspomnieć. Wykonywane w trakcie zabawy czynności będą mogły mieć wpływ na dalsze działania tytułowego zabójcy. Przykładowo, pojmanie zakładników bądź też zlikwidowanie kilku delikwentów na oczach wszystkich osób, może spowodować, iż w jednym z kolejnych poziomów Agent 47 zostanie przedwcześnie rozpoznany, czy to przez jednego z NPC-ów, czy przez służby porządkowe. Tego typu działania mają jeden zasadniczy cel – zniechęcenie gracza do jakichkolwiek widowiskowych akcji. W moim osobistym przekonaniu pomysł ten powinien się sprawdzić, o ile jednak gra pozostawi spory „margines błędu”. O tym przekonamy się jednak dopiero po premierze finalnej wersji Blood Money.

Jedna z wielu atrakcji turystycznych Las Vegas...

Wizualnie czwarta część przygód tytułowego zabójcy zapowiada się nadzwyczaj dobrze. Początkowo ciężko było mi w to uwierzyć, szczególnie mając przed sobą informacje mówiące o tym, iż zastosowano jedynie udoskonalony engine znany z poprzednich odsłon serii. Gdybym miał wskazać elementy gry, które w moim przekonaniu doczekają się najpoważniejszych usprawnień typowałbym oświetlenie oraz modele postaci. Na szczególną uwagę zasługuje ten drugi czynnik. Nikogo z Was nie muszę chyba do tego przekonywać... wystarczy porównać sobie opublikowane już screenshoty z tymi z Hitman: Contracts. Najciekawiej prezentuje się oczywiście postać Agenta 47. Pozostaje jedynie mieć nadzieję, iż w ruchu wszystko to będzie wyglądało równie dobrze. Korzystając z okazji warto również wspomnieć o kilku innych drobnostkach. Woda nareszcie generowana jest przy użyciu technologii Pixel Shader. Autorzy gry zapewniają również, iż napotykane w trakcie rozgrywki osoby mają zajmować się własnymi sprawami... oczywiście o ile wcześniej ich nie wyeliminujemy. ;-)

Hitman: Blood Money rysuje się na udaną kontynuację serii. Gra nie powtórzy raczej błędów Contracts. Cieszy również zapowiadana spora ilość nowych lub powracających (wątek ekonomiczny) elementów. Niestety, na finalną wersję gry będziemy musieli jeszcze trochę poczekać. Blood Money ukaże się najprawdopodobniej dopiero po Nowym Roku.

Jacek „Stranger” Hałas

NADZIEJE:

  • zapowiadana spora liczba nowych elementów;
  • powracający wątek ekonomiczny.

OBAWY:

  • oby tylko gra nie była prostsza od swoich poprzedników...

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.