Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 9 sierpnia 2005, 11:05

autor: Szymon Krzakowski

Blitzkrieg 2 - testujemy przed premierą - Strona 4

Blitzkrieg po raz pierwszy dane nam było poznać ponad dwa lata temu. Kilka zaledwie minut wystarczy poświęcić sequelowi, by przekonać się, że to twórcza kontynuacja, nie zaś zupełnie odrębny produkt. I bardzo dobrze!

Przeczytaj recenzję Blitzkrieg 2 - recenzja gry

Wybuchowy Blitzkrieg

Prawdę powiedziawszy, oprawa graficzna nowego Blitzkriega nieco mnie zaskoczyła. Spodziewałem się pełnego trójwymiaru, płynnego zoomu i sporych wymagań sprzętowych. W rzeczywistości zaś da się manipulować kamerą, ale tylko w pewnym stopniu. Co nie oznacza bynajmniej, że grafika jest brzydka. Jeśli ktoś się uprze, może obserwować wydarzenia z całkiem bliskiej odległości – poziom szczegółów jest na tyle wysoki, że wygląda to nieźle. A jeśli pobawić się kamerą, bez problemu da się ustawić ją tak, by powrócić do widoku znanego z poprzedniego Blitzkriega.

Robić tego chyba jednak nie warto, bo oprawa graficzna przygotowana została naprawdę solidnie. Co prawda, twórcy przyznają, że pewne elementy nie zostały jeszcze w becie dopracowane (kuleją na przykład efekty cząsteczkowe), ale mimo tego jest naprawdę nieźle. Wystarczy tylko przyjrzeć się jakiejś ciekawszej wymianie zdań, na przykład obejrzeć z bliska grupę czołgów, które stały się celem wyrzutni rakiet. Trafione pojazdy buchają ogniem, wypuszczają kłęby dymu i w kilka chwil zamieniają się w opuszczone wraki. To tylko jeden przykład, bitwy naprawdę robią wrażenie i właściwie nie ma się do czego przyczepić. Chyba tylko leje po bombach wydają się zbyt płaskie, ale to naprawdę szczegół i w zabawie w ogóle nie przeszkadza.

Jeśli komuś bardziej odpowiada wygląd pierwszego Blitzkriega, wystarczy tylko pobawić się ustawieniem kamery.

Słowo na zakończenie

Beta, jak to beta, cierpi na pewne przypadłości. Kilka razy zdarzyło jej się na przykład rozkosznie wywalić (problemy były szczególnie z generowaniem statystyk po zakończeniu misji), ale te kłopoty z pewnością znikną w finalnej wersji gry. Inna sprawa, czy twórcy naprawią tę nieszczęsną sztuczną inteligencję – a muszą to zrobić, bo w innym wypadku nowy Blitzkrieg bardzo wiele straci. Tak czy siak grało mi się w betę Blitzkrieg II przyjemnie... I długo. Ale było warto, pozostaje tylko czekać na premierę – do października.

Szymon „Wojak” Krzakowski

NADZIEJE:

  • jeśli twórcy dopracują AI, dostaniemy naprawdę przyzwoitą grę strategiczną.

OBAWY:

  • a jeśli nie dopracują, Blitzkrieg II będzie RTS-em co najwyżej przeciętnym.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.