Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 maja 2005, 09:11

autor: Daniel Sodkiewicz

Ojciec chrzestny - przed premierą - Strona 2

„The Godfather” przeniesie nas do Nowego Jorku w przerażająco burzliwe lata czterdzieste, a dokładniej w okres 1945-1955. Program powstaje przy wsparciu wszelkich licencji, oczywista jest więc jego analogia z filmowym i książkowym „Ojcem Chrzestnym”.

Każdy problem będzie można rozwiązać na kilka sposobów. Ma to spore znaczenie, gdyż w mieście, którym będziemy chcieli zawładnąć (Nowy Jork), duża waga przywiązywana jest do reputacji gangstera. W zależności od naszych zachowań (zabić, ładnie poprosić czy może tylko pobić) ludzie będą nas inaczej postrzegać i odmiennie reagować na naszą obecność. Wyczyny gracza rozniosą się po mieście w postaci plotek, a drastyczne decyzje wpłyną na dalszy przebieg rozgrywki (tak zwane konsekwencje działań). W zależności od sposobu gry, ujrzymy trzy odmienne zakończenia.

Oby gra wyglądała choćby w kilku procentach jak powyższy concept art.

Fabuła

Ogólne założenie fabuły opiera się na walce o wpływy w mieście, pomiędzy pięcioma rodzinami – Tattaglia, Cuneo, Sollozzo, Brazini i Stracci (jak widać, już tutaj postanowiono zmodyfikować pierwowzór). Zanim gracz zacznie liczyć się w tej walce, czeka nas długa droga w hierarchii gangsterskiej. Nasze postępy nie będą możliwe bez wykonywania brudnej roboty dla największych boosów miasta (m.in. napady na bank, sprzedaż narkotyków, ochrona ważnych gangsterów, wymuszenia i haracze, morderstwa, mafijne porachunki i wykonywanie wyroków) oraz bez pozyskiwania przyjaciół w przestępczym świadku wielkiej aglomeracji.

Aby zakończyć już wątek o licencjach i fabule, kilka zdań podsumowania. W grze zobaczymy ponad 20 postaci z filmu, oraz usłyszymy głosy aktorów, którzy wystąpili w ekranizacji, (m.in. Jamesa Caana i Roberta Duvalla). Przemówi do nas nawet zmarły niedawno Marlon Brandon (Vito Corleone), który zdążył jeszcze przed odejściem nagrać dla EA swoje kwestie. Podczas rozgrywki będzie zaś przygrywać nam nastrojowa muzyka stworzona przez Bila Conyina, znanego m.in. ze ścieżki dźwiękowej do filmów Rocky.

Ameryka świeżo po II wojnie światowej.

Rozgrywka

Według twórców gry, 80% czasu spędzimy na pieszym zwiedzaniu miasta, a tylko 20% na jeździe pojazdami. Podczas samochodowych przejażdżek będziemy korzystać z aut, jakie w rzeczywistości jeździły po ulicach Nowego Jorku na przełomie 40. i 50. lat XX wieku (m.in. Buick, Ford). Spacery piesze zostaną zaś urozmaicone przez posiadaną przez nas broń, wśród której znajdą się m.in.: Tommy Gun, shotgun, handhuns, kij baseballowy itp. Warto dodać, iż podczas rozgrywki będziemy zarabiać pieniądze, a nasza postać będzie się starzeć w miarę upływu czasu.

Co do oprawy wizualnej, EA z pewnością nas nie zawiedzie. Dostępne grafiki, pokazują wyśmienity klimat, a screeny z gry prezentują się bardzo przyzwoicie. Zapowiadane są doskonałe animacje postaci (ruchy ciała i mimika twarzy) i zjawisk (np. fenomenalne tłuczenie się szkła), oraz realistyczny model fizyczny. Szczegółowość świata i pedantyczność jego wykonania nie tylko mają wpłynąć na klimat, ale i na wysoką grywalność.

Gra zapowiadana jest na tegoroczną jesień, a zagrać w nią będą mogli dosłownie wszyscy. Program ukaże się na PC, Xbox, PS2, PSP, oraz na nieistniejące jeszcze platformy, jak np. nowy Xbox. Do tego czasu, zachęcam wszystkich do zapoznania się z książką The Godfather, samemu również zmykam do biblioteki.

Daniel „KULL” Sodkiewicz

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.