Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 kwietnia 2005, 09:23

autor: Wojciech Ząbek

A Vampyre Story - przed premierą - Strona 2

Patrząc na grę wraca sentyment do starych przygodówek z lat 90-tych, korzeni point & click. Pod względem wykonania gra przypomina choćby „The Curse of Monkey Island”.

Przeczytaj recenzję A Vampyre Story - recenzja gry

Nie kryję swego wielkiego zadowolenia z faktu, że A Vampyre Story nie ma za zadanie olśniewać gracza wymyślną grafiką i najnowszymi rozwiązaniami w tej dziedzinie. Jeśli ktoś kolekcjonuje gry wyłącznie z powyższego względu, to trafił pod zły adres. Patrząc na grę wraca bowiem sentyment do starych przygodówek z lat 90-tych, korzeni point & clicka. Pod względem wykonania gra przypomina choćby The Curse of Monkey Island. Twórcy zaserwowali nam smakowity kąsek, a połączenie ręcznie rysowanego tła z trójwymiarowymi modelami postaci, które wykonane są w technice cell-shading tworzy cudowną kombinację. Ciemne kolory w połączeniu z pewną aurą tajemniczości stwarzają idealną atmosferę, potrzebną do oddania klimatu pierwszych przygód zupełnie nowej w swym fachu wampirzycy.

Studio Autumn Moon Entertainment tworzy grupa byłych programistów LucasArts. Ze swojego poprzedniego miejsca pracy odeszli, by móc dalej robić to, co lubią najbardziej, czyli gry przygodowe. W latach 90 pracowali nad wieloma produkcjami uznawanymi dziś za klasykę gatunku. Z ich dotychczasowego dorobku można wymienić m.in.: Curse of Monkey Island, Full Throttle czy Indiana Jones and the Fate of Atlantis.

Programiści słusznie wychodzą z założenia, że nie każdy gracz z łatwością wiąże wszystkie fakty i posiada taką intuicję jak Sherlock Holmes. Dla owych pomocą ma być właśnie nasz towarzysz podróży Froderick, który w każdym momencie będzie w stanie udzielić nam wskazówki, doradzić, co możemy zrobić i poniekąd zbliży nas do rozwiązania zagadki, która przysporzy nam nieco więcej kłopotów. Poza tym z myślą o graczach wbudowano również funkcję dziennika najważniejszych wydarzeń całej podróży. Ma on być pomocny zarówno po okresie dłuższej rozłąki z grą, abyśmy mogli sobie przypomnieć, co się w całej historii już wydarzyło, ale również jeśli przeoczymy jakiś istotny aspekt i z czasem zechcemy do niego powrócić. System podpowiedzi dla graczy wydaje się być całkiem dobrze rozwiązany.

O tym, jak twórcy, określeni już dziś mianem swoistych mistrzów, poradzili sobie z szumnie zapowiadaną produkcją przekonamy się w okolicach kwietnia 2006 roku. Wszystkie nietoperze na niebie zwiastują nam póki co interesujące, smakowite danie. Niezwykle krzepiące są wypowiedzi autorów, na które można natrafić w wywiadach: „nie robimy gier po to, aby stać się bogaci, tworzymy je, bo to kochamy”. Ja im uwierzyłem i jestem pewien, że to właśnie Autumn Moon Entertainment jest jedną z niewielu firm mogących przywrócić gry przygodowe do łask graczy.

Wojciech „Zombie” Ząbek

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.