Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 lutego 2005, 12:11

autor: Marcin Brodowski

Gran Turismo 4 - zapowiedź - Strona 3

„Gran Turismo 4” zaoferuje 723 sztuki wyjątkowych pojazdów do asfaltowych, śnieżnych i szutrowych eksploracji. Na 723 samochodów składać się będzie 711 maszyn bazowych z japońskiej odsłony plus 12 aut na potrzeby europejskiej edycji gry.

Przeczytaj recenzję Gran Turismo 4 - recenzja gry

Trasy zaliczone do kategorii „międzynarodowych”: Tsukuba, Fuji Speedway, Fuji Speedway ‘80s, Fuji Speedway ‘90s, Infineon Raceway, Laguna Seca Raceway, Twin Ring Motegi Wegcircuit, Twin Ring Motegi Super Speedway, Twin Ring Motegi West - korte circuit, Twin Ring Motegi East - korte circuit, Suzuka Circuit, Suzuka Circuit circuit oost, Suzuka Circuit circuit west, Fuji Speedway 2005, Fuji Speedway 2005 GT, Tsukuba Circuit nat, Nürburgring Nordschleife, Circuit de la Sarthe 1.

Trasy zaliczone do kategorii „szutrowych i zaśnieżonych”: Cathedral Rocks Trail 2, Cathedral Rocks Trail 1, Tahiti Maze, Grand Canyon, Ice Arena, Chamonix, Swiss Alps.

Trasy zaliczone do kategorii „oryginalnych”: High Speed Ring (Hogesnelheidscircuit), MidField Raceway, Grand Valley oostelijke deel, Grand Valley Speedway, Deep Forest Raceway, Trial Mountain, El Capitan, Autumn Ring Mini, Autumn Ring, Apricot Hill.

Trasy zaliczone do kategorii „szkoleniowych”: Test-circuit, Gymkhana-circuit, Kashiwa Beginner.

Trasa zaliczona do kategorii „moc i prędkość”: Las Vegas Drag Strip.

Wiele milionów graczy pasjonujących się wirtualną motoryzacją, którą serwuje nam w najlepszym wydaniu grupa Polyphony Digital, poczęło się ciężko zastanawiać nad faktem, iż w japońskiej edycji Gran Turismo 4 nie został zaimplementowany tryb wieloosobowych rozgrywek z wykorzystaniem dobrodziejstwa płynącego z użytkowania konsoli drogą online. Wspomniany fakt wywołał falę histerii oraz podejrzeń, że marzenia o rywalizacjach sieciowych – w skali globalnej – legły w gruzach.

No i rzeczywiście tak by się właśnie stało, gdyby nie grupa zapalonych programistów z zespołu Team XLink, którzy na co dzień zajmują się wsparciem oprogramowania podtrzymującego „tunelowe” potyczki sieciowe poprzez łącza internetowe. Chwała im i dziękczynienie za podjęcie tematu multiplayerowych rywalizacji za pośrednictwem Gran Turismo 4.

Fakt ten osobiście sprawdziliśmy (wam także to radzimy uczynić) udając się na witrynę grupy Team XLink i pobierając najnowszą wersję oprogramowania XLink Kai: Evolution VII, którą macie możliwość zassać spod następującego adresu http://www.teamxlink.co.uk/binary/xlinkkaievo7.zip. Na przekonanie się o zbawiennych właściwościach tego prostego w użytkowaniu programu nie będziecie musieli długo oczekiwać – wystarczy udać się do zakładki z tytułami dedykowanymi platformie Sony PlayStation 2 i dostrzec pozycję wywołującą palpitację serca (mowa naturalnie o GT4).

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.