autor: Marcin Brodowski
Gran Turismo 4 - zapowiedź - Strona 2
„Gran Turismo 4” zaoferuje 723 sztuki wyjątkowych pojazdów do asfaltowych, śnieżnych i szutrowych eksploracji. Na 723 samochodów składać się będzie 711 maszyn bazowych z japońskiej odsłony plus 12 aut na potrzeby europejskiej edycji gry.
Przeczytaj recenzję Gran Turismo 4 - recenzja gry
W materii mistrzowsko wymodelowanych tras, także dostąpimy nieba na ziemi, bowiem czwarta część „GT4” zawrze w sobie antologię obiektów sportów motorowych, jakie pojawiały się dotąd w serii sygnowanej imieniem i nazwiskiem mistrza Kazunori Yamauchi. Warto dodać, że każda z tras została na nowo opracowana pod kątem fizyki oraz odświeżona w kwestii oprawy wizualnej. Prócz zasygnalizowania gry światło-cieni oraz poprawienia jakości tekstur otoczenia, scenerie zostały także w sposób dość znaczący przeprojektowane pod kątem ubogacenia w detale architektoniczne. Najlepszy tego przykład dostrzeżecie na poniższym porównaniu zrzutów ekranowych – GT3 vs. GT4.


Gran Turismo 4 umożliwi swym szczęśliwym nabywcom żyłowanie kilkusetkonnych silników na ponad 100 trasach miejskich, międzynarodowych, zaśnieżonych, szutrowych, szkoleniowych – idealnie ukazujących właściwości jezdne i moce czterokołowców. W standardowej konfiguracji (bez tras „odwróconych”) możemy wymienić 52 obiekty – oto one:
Trasy zaliczone do kategorii „miejskich”: Seoul Central, Tokyo Route 246, Hong Kong, Clubman Stage Route 5, Special Stage Route 5, New York, Seattle Circuit, Cote d’Azur, Opera Paris, George V Paris, Citta di Aria, Costa Di Almafi.