Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 stycznia 2005, 12:06

autor: Jacek Hałas

The Movies - zapowiedź - Strona 2

Jednym z podstawowych atutów „The Movies” ma być możliwość prześledzenia całej historii kina. Swoją przygodę z grą rozpoczniemy od biało-czarnych a na dodatek niemych produkcji. Z czasem jednak wachlarz dostępnych narzędzi będzie się poszerzał.

Przeczytaj recenzję The Movies - recenzja gry

Znając talent Petera Molyneux można spodziewać się, iż takich powiązań będzie znacznie więcej. Oprócz kariery będziemy mogli przystąpić do klasycznego trybu Sandbox, w którym zajmiemy się produkcją filmów w wybranym przez siebie okresie i bez żadnych odgórnych założeń. W ramach ciekawostki należy też dodać, iż pojawi się możliwość opublikowania własnego filmu w jednym z popularnych formatów (np. avi). Molyneux nie ukrywa zresztą, iż liczy na pomoc ze strony sceny modderskiej. Wraz z premierą gry światło dzienne ujrzą liczne narzędzia, dzięki którym będzie można stworzyć własne kostiumy, scenariusze czy studia filmowe.

Esencją rozgrywki będą oczywiście tytułowe filmy. W zamierzeniach produkcja Molyneuxa ma w równym stopniu zadowolić zarówno tych, którzy pragną ustalić jedynie najważniejsze aspekty produkcji, jak i szczegółowych graczy, którzy chcą kontrolować wszystko i wszystkich. Zabawę w kręcenie filmów rozpoczniemy od stworzenia własnego studia (w dalszej części gry pojawi się też zapewne możliwość kupowania gotowych). Będziemy musieli postawić najważniejsze budynki techniczne, zakupić przyczepy dla zatrudnionych gwiazd czy wreszcie zbudować kompletny plan filmowy. Podobnie jak chociażby w wydanym jakiś czasu RollerCoaster Tycoonie 3, do wyboru będziemy mieli wiele konstrukcji tematycznych. Ich wybór będzie uzależniony od rodzaju kręconego filmu. Zajmiemy się produkcją klasycznych westernów, obrazów science-fiction czy na przykład filmów akcji. Wygląd otoczenia będzie musiał być dostosowany do rodzaju produkowanego na danym planie dzieła. Wielka makieta westernowego saloonu nie powinna się raczej pojawić w filmie, którego akcja osadzona została pod koniec dwudziestego wieku.

Nie mniej istotną rolę odegrają same przygotowania do produkcji filmu. Będziemy musieli zadbać o scenariusz, odpowiednie kostiumy, udźwiękowienie, zatrudnić montażystów, kamerzystów, pomoc techniczną czy wreszcie samych aktorów. Nie powinno dziwić to, iż Ci ostatni będą niezwykle kapryśni. Spełnianie ich bieżących zachcianek będzie jednym z podstawowych utrapień właściciela studia filmowego. Na samych aktorach problemy się jednak nie skończą. Zadowolony personel będzie jednym z czynników niezbędnych do sprawnej realizacji filmu. Z pomocą przyjdą liczne obiekty dodatkowe, które będzie można postawić w posiadanym studiu filmowym. Przykładowo, młodzi, niezbyt utalentowani aktorzy, będą mogli skorzystać ze szkółki filmowej, tak aby podszlifować swe zdolności, a tych, którzy mają problemy z nałogami, pośle się do specjalnej kliniki. Wszystkie te czynności będą oczywiście płatne, ale wydane w ten sposób pieniądze zwrócą się w przyszłości. Nie od dziś przecież wiadomo, iż utalentowany aktor potrafi uratować niejedną kiepsko zapowiadającą się produkcję. Istotną rolę w grze odgrywać ma też garderoba. Producenci The Movies planują kilkaset różnych kostiumów, w tym przebrań kosmitów i innych dziwacznych potworów. Śmiem twierdzić, iż pod tym względem gra zdoła prześcignąć słynną serię firmy Maxis. Kolejne stroje będą się oczywiście pojawiały w dalszej części rozgrywki.

Na temat tego, w jaki sposób przedstawiony zostanie proces kręcenia filmu, nie wiadomo jeszcze zbyt wiele. Producenci gry w szczególny sposób zachwalają patent polegający na modyfikacji najważniejszych scen filmu. Ustalimy na przykład poziom brutalności widocznych na ekranie strzelanin. Najważniejsze jest jednak to, iż w zależności od ustalonych wcześniej parametrów film będzie wyglądał nieco inaczej. W trochę inny sposób zostanie też zakwalifikowany. Przykładowo, zwiększenie ilości brutalnych scen spowoduje, iż obraz trafi do mniejszej grupy odbiorców, a krytycy filmowi będą narzekali na niepotrzebne epatowanie przemocą. W określonych sytuacjach będziemy mogli ustalić parametry aktualnie kręconej sceny, na przykład wybierając odpowiedni najazd kamery czy też wpływając na rozmowę pomiędzy głównymi bohaterami. O tym, w jak dużym stopniu modyfikacje te będą wpływały na wygląd końcowego projektu, dowiemy się jednak dopiero po oficjalnej premierze gry.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.