Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 29 grudnia 2004, 00:57

autor: Maciej Kurowiak

Devil May Cry 3: Dante's Awakening - zapowiedź - Strona 2

Dante w czasach swojej młodości. Buńczyczny, nieokiełznany, pełen werwy i niezwykłej siły stanie do walki ze swym bratem bliźniakiem.

Skądinąd wiadomo już, że w pełnej wersji będziemy mogli dokupować ciosy przeznaczone do danego stylu walki. Rozdział pierwszy, tak jak i całe demo pełni zresztą rolę czysto zapoznawczą i niewiele da się jeszcze powiedzieć o ostatecznym kształcie gry. Póki co wiemy, że sposób oceny naszych combo działa podobnie jak w częściach wcześniejszych, czyli konsola ocenia na bieżąco nasz styl walki, w jakim rozprawiamy się z przeciwnikami. Tak samo jak poprzednio, będziemy też zbierać czerwone i zielone kule. Po zakończeniu rozdziału system podlicza nam statystykę i przechodzimy do drugiego, ostatniego niestety poziomu, jakiego dane jest nam obejrzeć. Nie będziemy zdradzać szczegółów dotyczących fabuły, dodam tylko, że przyjdzie nam zobaczyć brata Dantego – Virgila oraz tajemniczą kobietę, prawdopodobnie tą samą, która jest narratorem we wprowadzeniu. Ta część gry toczy się już w neogotyckim otoczeniu miejskim, sprawiającym lekko postapokaliptyczne wrażenie. Trochę walki na ulicy i wchodzimy do speluny na której końcu czeka nas lodowy Cerber. Po jego śmierci demo się kończy i niestety trzeba wrócić z piekła na ziemię.

Z pewnością interesuje Was, jak Devil May Cry 3 prezentuje się graficznie. Odpowiedź jest prosta – na dzień dzisiejszy imponująco, a może być już tylko lepiej. Przerywniki wykonane są w czasie rzeczywistym, a cechuje je mordercza wprost dynamika akcji. Zresztą tego typu scen ma być bardzo dużo w pełnej już grze. W samej walce nie zanotowaliśmy żadnych spowolnień i chociaż DMC3 nie można na dzień dzisiejszy nazwać technicznie rewolucyjną, to z całą pewnością pełna wersja zrobi duże wrażenie. Można oczywiście przyczepić się do występującego często aliasingu, ale byłoby dużą niesprawiedliwością wytykać błędy grze, która jest jeszcze w fazie produkcji. Wszystko jest jeszcze w rękach grafików, tym bardziej, że demo nie zawierało nawet wszystkich dostępnych kombinacji combo. Najlepiej prezentuje się boss (widać, w kwestii największych przeciwników DMC 3 nawiąże w pięknym stylu do „jedynki”, gdzie owe bestie wspaniale się zaprezentowały) – lodowy Cerber na łańcuchu - wygląda naprawdę okazale i budzi respekt. Już w tej chwili można powiedzieć, że DMC3 będzie jednym z bardziej przykuwających oko tytułów dostępnych na Playstation 2. Jeśli chodzi o dźwięk, to dominuje ostre hard-rockowe granie, sprawdzające się znakomicie jako podkład do rozwałki. Niestety, demo nie oferuje opcji dla dźwięku przestrzennego i do wyboru w menu są tylko mono lub stereo. Szkoda, gdyż nie daje to wielkich nadziei na to, że w pełnej wersji będzie inaczej. Choć któż to tak naprawdę wie oprócz ludzi z Capcom?

Premiera w Europie przewidziana jest na koniec marca 2005. Oczekujcie tej gry z zapartym tchem.

Maciej „Shinobix” Kurowiak

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.