autor: Karol Papała
SimsVille - przed premierą - Strona 2
Simsy zamieszkały w SimCity - tak można by podsumować tę najnowszą produkcję firmy Maxis. Czy w SimsVille uda się połączyć najlepsze elementy tych gier, czy też skumulują się ich (nieliczne zresztą) wady? Z naszej zapowiedzi dowiecie się więcej.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Każde miasteczko ma swoją historię...
Historia zaczyna się w bardzo podobnym stylu do SimCity. Rozgrywkę rozpoczynamy od wybudowania dróg, sklepów, magazynów, kin, teatrów. Nie omieszkamy także postawić rezydencji, mieszkań, restauracji, czy też środków przemysłu i potencjalnych miejsc pracy. Bez wątpienia początek gry bardzo przypomina słynną serię o administrowaniu miastem, jednak dalsza jej część ma już więcej wspólnego z The Sims.
O ile celem rozgrywki w SimCity było jedynie zarządzanie i kontrolowanie miasta, bez jakiegokolwiek nadzorowania mieszkańców, to w najnowszym produkcie firmy Maxis, sprawa ma się zupełnie inaczej. Gdyż teraz nasze kroki będziemy prowadzić z myślą o ludziach zamieszkujących miasto - zadanie polegać będzie na ułatwieniu Simkom życia w naszej małej metropolii. Obecnie twórcy gry niewiele wypowiadają się na temat wyglądu rozgrywki i jej konkretnego charakteru, jednak już teraz można troszeczkę o tym powiedzieć.
Zacznę od tego, że odpowiednie ustawienie budowli w naszym mieście będzie miało decydujący wpływ na życie mieszkańców. Przykłady? W wypadku, gdy nie zapewnimy wystarczającej ilości miejsc pracy dla swoich podopiecznych, ludzie zaczną strajkować i szybko wyprowadzą się z naszego miasta. W momencie, gdy na osiedlu państwa Kowalskich nie będzie można kupić żywności i jedzenia (lub sklep będzie nieczynny), cała rodzinka z wielką przyjemnością wybierze się do przytulnej restauracji w centrum dzielnicy. Jeżeli tylko zbudujemy kina lub puby, Simkowie z pewnością udadzą się tam na całą piątkową noc w celu zabawy i tańców do białego rana.
Wymienione przeze mnie przykłady i zależności, to tylko niewielka, znikoma część, która dostępna ma być SimsVille. Nasze zagospodarowania miastem będzie miało najważniejszy wpływ na życie Simków. Łatwy dojazd do szkoły, szybki transport do pracy, sklep z artykułami spożywczymi niedaleko domu, czy też dobre i wygodne miejsce wypoczynku i odstresowania spowoduje uśmiech i zadowolenie na ich twarzach, a taki jest właśnie główny cel rozgrywki w SimsVille.
Poza nim, zadaniem naszym będzie umiejętne przydzielenie lokum naszym mieszkańcom. W związku z tym, że każdy z nich będzie posiadał własne zainteresowania (błądząc po ekranie gry będziemy mieli możliwość kliknięcia na którąkolwiek z postaci i obejrzenia jej statystyk, zainteresowań, cech charakteru), wady i zalety, gracz będzie mógł przydzielić miejsce zamieszkania podobnym osobą, aby one bliżej się poznały i wspólnie rozwijały swoje hobby. Dzięki temu, w SimsVille będzie można spotkać dzielnice pełne ludzi aktywnych, uprawiających jogging co rano lub też osiedla zamieszkałe przez zawziętych pracoholików siedzących w biurze od rana do wieczora.
Jeżeli już jesteśmy przy „zbiorowym” mieszkaniu i sąsiadach, to trzeba zauważyć, że twórcy obiecują zwiększenie interakcji między zamieszkującymi obok siebie osobami. Wspólne wypady na kręgielnie, popołudnia spędzone przy kiełbaskach z grilla, czy też całonocne dyskusje, w SimsVille mają mieć miejsce na porządku dziennym! Oczywiście sąsiad nie wiąże się tylko z samymi zaletami i korzyściami - złe współgranie z Jackiem spod Czwórki może spowodować liczne konflikty i sprzeczki, co często będzie prowadzić do bardzo nieprzyjemnych sytuacji...